امداد رسانی بسیج سپاه کربلا به 6 روستای گرفتار در سیل با موفقیت انجام شد

فرمانده سپاه سیمرغ با اشاره به سیلاب اخیر در سطح شهرستان و تهدید سیلاب به مناطق سیمرغ از تخلیه 6 روستای این شهر و امداد رسانی سپاه به اهالی این روستاها خبر داد.
کد خبر: ۹۱۲۱۰۳۳
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، فرمانده سپاه سیمرغ با اشاره به سیلاب اخیر در سطح شهرستان و تهدید سیلاب به مناطق سیمرغ از تخلیه 6 روستای این شهر و امداد رسانی سپاه به اهالی این روستاها خبر داد.

سرهنگ پاسدار محمد برمر در گفتگوی تلفنی با بسیج مازندران مستقر در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس جنوب کشور بیان کرد:  باران و طوفان که از ساعت 10 صبح دیروز دوشنبه در کیا کلا شدت گرفت، به سبب عدم لایرویی دهانه پل و تجاوز به حریم رودها منجر به تجمع آب و طغیان از روی پل ها به سوی مراکز مسکونی چندین روستا در این شهرستان گردید.

وی از تهدید منازل، مزارع، باغات و اراضی کشاورزی اهالی به موجب سیل دیروز در کیاکلا خبر داد و اظهار داشت: به محض اطلاع ناحیه مقاومت بسیج و با ابلاغ فرمانده سپاه کربلا نیروهای مقاومت بسیج ناحیه با تمام توان برای امداد رسانی به گرفتاران در سیل وارد عمل شدند.

سرهنگ برمر با اشاره به اینکه به محض آغاز فعالیت امدادی سپاه، سرهنگ پاسدار جواد بخشی معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا به همراه مسولین مربوطه خدمات رسانی، پشتیبانی و تامینی سپاه کربلا با حضور میدانی ضمن بررسی نزدیک وضعیت بحران اخیر، به منظور تسریع در امور خدماتی و امدادی به آسیب دیدگان شهرستان سیمرغ پا به پای بسیجیان به فعالیت امدادی پرداختند.

فرمانده سپاه سیمرغ با بیان اینکه محلات نجار کلای قدیم، برجی خیل، رکنی کلا، ملاکلا، شهرک شهید بهشتی و ... کاملا در سیل گرفتار شدند از تخریب و آسیب به 6 روستا  خبر داد و گفت: نیروی امدادی بسیج  با امکاناتی از قبیل جت اسکی، قایق موتوری، کامیون، تریلر، چندین دستگاه بیل مکانیکی و کانتینر حمل مواد غذایی برای روانسازی جریان سیل و تخلیه ساکنین روستا ، تغذیه و اسکان دهی آنان به داخل دو مسجد و حسینیه اقدام کردند.

سرهنگ برمربا اشاره به اینکه عملیات لایروبی از دهانه هر پل  قریب به بیست کامیون بوده اضافه کرد: با تلاش بی وقفه نیروهای امدادی بسیج سپاه کربلا، مسیر روستای برجی خیل و جمال کلا در محور بهنمیر سیمرغ که گرفتار سیل شده بود باز گشایی و عملیات خدمات رسانی به 6 روستای تهدید شده همچنان ادامه دارد.

وی از فعالیت گروه های جهادی بسیج به منظور امداد رسانی سپاه به آسیب دیدگان در سیل خبر داد و افزود: توزیع جیره غذایی و امکانات گرمایشی از سوی ناحیه مقاومت بسیج سپاه کربلا در فصل سرما به اهالی منطقه با درایت ویژه انجام که رضایت مردم را در برداشت.

سرهنگ برمر رسیدگی به مردم را وظایف همگانی در جامعه اسلامی خواند و خواستار گسیل امکانات دستگاههای اجرایی در هنگامه نوروز 98 شد تا مردم این مناطق سال جدید و خوبی را با آرامش و سلامتی در پیش گیرند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها