مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: طرح آرامش بهاری در 50 امامزاده و بقعه استان از فردا ( سه شنبه) برای پذیرایی از مسافران نوروزی آغاز می شود.
کد خبر: ۹۱۲۱۰۰۵
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۳

به گزارش  خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام علی مصائبی با بیان اینکه این طرح تا 14 فروردین در سطح استان اجرا می شود، افزود: در این طرح برنامه های متعدد فرهنگی، اجتماعی و قرآنی برای مسافران نوروزی پیش بینی شده است.
وی اظهار داشت: در اجرای این طرح 45 روحانی شامل 20 روحانی اعزامی از قم و 25 روحانی بومی آموزش دیده با حضور در امامزاده ها و بقاع متبرکه برنامه های مختلفی اجرا می کنند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با بیان اینکه رسیدگی به مسائل بهداشتی و کار نظافت محیط داخلی و خارجی امامزادگان برای پذیرایی از میهمانان نوروزی از 2 ماه پیش انجام شده است، گفت: زمان تحویل سال نو نیز تمام امامزادگان استان باز و آماده برگزاری مراسم تحویل سال نو هستند.
حجت الاسلام مصائبی با بیان اینکه در تبریز نیز مراسم شاخص تحویل سال نو در امامزاده سیدحمزه برگزار می شود، ادامه داد: 130 مسجد آذربایجان شرقی نیز شبانه روز باز بوده و زائران و مسافران می توانند فریضه دینی خود را در این مساجد ادا کنند و از این تعداد 36 مسجد در تبریز قرار دارد.
وی با بیان اینکه برنامه های طرح آرامش بهاری در 3 سطح امامزاده و بقاع متبرکه استان برگزار می شود، یادآوری کرد: این طرح در سطح یک شامل 6 امامزاده با حداقل 3 غرفه و 3 روحانی و سطح 2 شامل 15 امامزاده با حداقل 2 غرفه و 2 روحانی اجرا می شود و در سطح 3 امامزاده ها و بقاع باز بوده ولی برنامه های خاصی در آن ها اجرا نمی شود.
حجت الاسلام مصائبی افزود: در ایام نوروز 300 باب میهمانسرای امامزاده ها نیز از جمله امامزاده سیدمحمد جلفا، امامزاده ابراهیم مراغه و کلیبر برای اسکان و پذیرایی از مسافران و میهمانان نوروزی آماده است.
وی از ثبت 80 وقف جدید در سال جاری در استان خبر داد و گفت: امسال برای نخستین بار 2 مورد وقف فاطمی در شهرستان ملکان که شامل باغ انگور بود، برای عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامیداشت ایام فاطمی به ثبت رسید.
حجت الاسلام مصائبی ادامه داد: هم اکنون حدود 100 امامزاده و بقعه متبرکه در سطح استان شناسایی شده که از این تعداد 60 امامزاده و بقاع فعال است.

ارسال نظرات