مهدویان گفت: به عبارت دیگر یکی از مهم‌ترین راه‌کارهای شیطان این است که انسان را وسوسه کند تا توبه را به تأخیر بیندازد و با خود بیندیشد که هنوز وقت هست و فعلاً از لذت و آثار دنیایی گناه بهره ببرم، بعد توبه خواهم کرد. این تفکر باعث می‌شود تا فرد با تکرار گناه، مصداق اصرار بر گناه گردد و با گناهان پی در پی باعث شود تا قلب چنان زنگار بگیرد که آیات الهی را تکذیب کند.
کد خبر: ۹۱۲۰۹۱۶
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران،، برگزاری آخرین جلسه کلاس نور مبین ناحیه سوادکوه شمالی در سال 97
 آخرین جلسه از سری جلسات کلاس های نور مبین در سال 97 با حضور کارکنان این ناحیه برگزار گردید.

در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مهدویان در ابتدا ضمن تشکر از همراهی همه کارکنان ناحیه در اجرای منظم کلاس های نور مبین اظهار امیدواری نمود که این گونه کلاس ها به حول قوه الهی در سال جدید ادامه پیدا نماید.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه ناحیه سوادکوه شمالی در ادامه کلاس به موضوع جلسه پرداخت و به پیامد های تأخیر توبه اشاره و گفت: متقین کسانی هستند که وقتى مرتكب عمل زشتى شوند، يا به خود ستم كنند، به ياد خدا مى‌افتند؛ و براى گناهان خود، طلب آمرزش مى‌كنند؛ و كيست جز خدا كه گناهان را ببخشد؟ و بر گناه، اصرار نمى‌ورزند، با اين‌كه مى‌دانند.

وی به کلامی از حضرت امیر المومنین در این رابطه استناد نمود و افزود: امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام فرمود: «شيطان، همواره گناهان را برای انسان زينت و جلوه مى‌دهد تا بر او تسلّط يابد و انسان را در انتظار توبه نگه مى‌دارد كه آن را تأخير اندازد و تا زمان فرا رسيدن مرگ از آن غفلت نمايد».

وی گفت: به عبارت دیگر یکی از مهم‌ترین راه‌کارهای شیطان این است که انسان را وسوسه کند تا توبه را به تأخیر بیندازد و با خود بیندیشد که هنوز وقت هست و فعلاً از لذت و آثار دنیایی گناه بهره ببرم، بعد توبه خواهم کرد. این تفکر باعث می‌شود تا فرد با تکرار گناه، مصداق اصرار بر گناه گردد و با گناهان پی در پی باعث شود تا قلب چنان زنگار بگیرد که آیات الهی را تکذیب کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها