خبرهای داغ:
امام جمعه بیرجند گفت: باید در آموزش هایی که به آمرین به معروف داده می شود خلاف قانون بودن اقدامی، و مستند قانونی آن ارائه گردد، تا در برخورد با افراد خاطی با مستند سخن بگویند و به صورت قاطع خلاف بودن اقدامشان را گوشزد کنند.
کد خبر: ۹۱۲۰۸۵۱
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در نشست شورای معاونین ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی ضمن تبریک ولادت حضرت جواد الائمه(ع) اظهار کرد: پیشنهاد می شود تا نقدها همراه با پیشنهادها و مصادیق به صورت مکتوب ارائه گردد تا بتوانیم نسبت به آن ها تصمیم گیری درستی اتخاذ کنیم.

وی با اشاره به اینکه برای موفقیت بیشتر در اجرای امر به معروف و نهی از منکر باید سه مسئله مهم مد نظر قرار گیرد، خاطر نشان کرد: جامعه ی ما، یک جامعه ی ارزشی، ایمانی و مکتبی است که خدا را بابت آن شکر می کنیم اما به هر حال در جامعه عناصر نایابی وجود دارند که برادران و خواهران ما هستند و باید با دلسوزی دستشان را گرفت و در جامعه کلان که همان جامعه ایمانی و ارزشی است واردشان کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: در موارد روانشناختی مشاهده می گردد هنگامی که نسبت به برخی افراد امر به معروف و نهی از منکر صورت می گیرد، افراد خاطی به صورت طلبکارانه به آن نگاه می کنند و آن به این دلیل است که خیال می کنند کار خوبی انجام می دهند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: باید در آموزش هایی که به آمرین به معروف داده می شود خلاف قانون بودن اقدامی، و مستند قانونی آن ارائه گردد، تا در برخورد با افراد خاطی با مستند سخن بگویند و به صورت قاطع خلاف بودن اقدامشان را گوشزد کنند.

وی مطرح کرد: قانون تا زمانی که قانون است، قابل احترام است، لذا باید در آموزش ها حتما به مواردی که در جامعه وجود دارد و ناهنجاری شمرده می شود و افراد به اشاعه آن خوشبین هستند، اشاره گردد و آموزش های قانونی و مستندات قانونی ارائه گردد تا افراد متوجه خلاف بودن اقدامشان شوند، لذا اینگونه عمل کردن می تواند در آن ها موثر واقع شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: دومین مسئله با بخش دیگری از مردم در ارتباط است که تحت تأثیر القائات خارجی و فضای مجازی قرار دارند، این افراد کار خلافی که انجام می دهند را توجیه می کنند، لذا برای این دسته از افراد آموزش ها باید به صورت علمی، فلسفی و یا فقهی باشد و در اختیار آمرین به معروف قرار گیرد تا هشدارها تنها خشک نبوده و همراه با استدلال باشد تا غرور کاذب جامعه هدف شکسته شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: مسئله مهم دیگری که باید به آن توجه داشت این است که تنها نهی کردن فردی از یک کار خلاف کافی نیست، بلکه باید ابتدا موارد خوب را در اختیارش قرار داد که در این رابطه می توان به مسائل هنری و موسیقی اشاره کرد.

وی گفت: در جهت مسائل هنری و موسیقی توفیقی خوبی حاصل نشده است و گزارشاتی که داده می شود نیز حاکی از آن است که اقداماتی صورت پذیرفته اما این اقدامات معمولی تأثیر گذار نبوده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: باید شعر، موسیقی، شعار، مدح، نوحه و... آنچنان حالت فاخری به خود بگیرد که بتواند افراد را جذب کند و جای موسیقی های لهو و لعب و محتواهای فاسد و مفسد را پر کند، و این کار شدنی است و اگر این موارد مد نظر قرار گیرد به سادگی نهی از منکر جواب خواهد داد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ابراز داشت: در این ۴۰ سال نتوانسته ایم پاسخگو باشیم، لذا باید برای این سه مورد مهم، تدابیری اندیشه شود و اگر نیاز به مشورت بیشتر دارد، انجام گیرد.

وی با بیان اینکه از آمرین به معروف تعلیم دیده برخوردار نیستیم گفت: نحوه برخورد آمرین به معروف و ناهیان از منکر با مردم باید دلسوزانه باشد تا افراد خیال نکنند که می خواهیم چیزی بر آن ها تحمیل کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان گفت: با برخورد درست باید افراد خاطی متوجه شوند که می خواهیم دستشان را بگیریم، کمکشان کرده و نجاتشان دهیم و آن ها را از تأثیر دشمن آزادش کنیم، لذا باید همواره رفتار محبت آمیز و دلسوزانه در آمرین به معروف وجود اشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها