مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه مراغه در جلسه شورای فرماندهی این ناحیه، خواست تا سنت هایی که ریشه در گرامیداشت نهاد و کانون خانواده و احترام به بزرگان و اجتماع محوری داشته را ترویج دهند.
کد خبر: ۹۱۲۰۷۹۴
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام رحیم علی طالعی افزود: چهارشنبه آخر سال در سنت ما ایرانیان روزی است که خانواده ها شبی خوش را در کنار هم سپری  کنند ولی متاسفانه این در کنار هم بودن در سال های اخیر جای خود را به ترقه  بازی و انفجار مواد محترقه داده است .

وی  به صدمات جانی و مالی ناشی از بکارگیری مواد منفجره و آتش زا در سال های اخیر اشاره کرد و گفت: آخر سال روز شادی و جمع شدن خانواده ها در کنار یکدیگر است، نه روز  انفجار مواد محترقه  و ترقه پرتاب کردن.

وی گفت:  درست است که جوانان و نوجوانان به دنبال هیجان، تفریح و شادی هستند ولی نباید این شادی با اقدامات نسنجیده  و نا  پخته به عزا و ناراحتی  مردم  تبدیل شود.

وی ادامه داد: آگاه سازی و آموزش شهروندان در خصوص مخاطرات مواد محترقه و آتش زا بسیار مهم است لذا سازمان های مانند  سازمان آتش نشانی نیروی انتظامی  و سپاه  اقدامات پیشگیرانه و آموزشی در سطوح مختلف انجام دهند تا شاهد ناراحتی عده ای از هم وطنان نباشیم .

حجت الاسلام طالعی خطاب به خانواده  ها گفت : لازم و ضروری است که خانواده ها بیش از روزهای گذشته در کنار فرزندان  و نوجوانان خود باشند تا  با فراهم کردن محیطی صمیمی  و آرام  این روز را باهم جشن بگیرند.

 وی دور شدن از آداب و رسوم  خوب گذشته را همواره زمینه نا هنجار های اجتماعی  دانست و گفت: هر چه قدر از رسوم خوب گذشته دور شدیم  همواره ناهنجاری های مختلفی از جمله سلب آرامش و آسایش شهروندان و ایجاد مزاحمت برای همشریان و همسایگان شده ایم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه مراغه  از اصحاب رسانه درخواست کرد  تا در ایام باقی مانده نسبت به آگاه سازی خانواده ها در خصوص خطرات و آسیب های مواد محترقه اقدام کنند.

ارسال نظرات