خبرهای داغ:
جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه سلامت و امنیت غذایی یک کشور بر امنیت ملی تاثیرگذار است، امنیت غذایی را به‌عنوان یکی از مولفه‌های تعیین کننده در ایجاد امنیت ملی دانست.
کد خبر: ۹۱۲۰۷۴۷
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۲

امنیت غذایی یکی از مولفه‌های تعیین کننده در ایجاد امنیت ملی استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار مهدی فرجی در همایش «علمی کردن کشاورزی» که به همت سازمان بسیج مهندسین کشاورزی سپاه انصارالحسین(ع) در سالن مجتمع انصار برگزار شد با اشاره به اهمیت و نقش کشاورزی در توسعه اقتصاد و امنیت کشور اظهار کرد: بخش کشاورزی در روند رشد و توسعه اقتصادی کشور نقش‎های مهمی بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه سلامت و امنیت غذایی یک کشور بر امنیت ملی تاثیرگذار است، امنیت غذایی را به‌عنوان یکی از مولفه‌های تعیین کننده در ایجاد امنیت ملی دانست و بیان کرد: اگر در سوریه توانستند هفت سال مقاومت و در برابر تروریست‌ها ایستادگی کنند به دلیل این بود که امنیت غذایی آنها حاصل شده بود و تنها با سلاح فیزیکی این موفقیت حاصل نشد.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با تاکید بر اینکه امنیت غذایی اصل بر امنیت ملی است، تصریح کرد: در مقاومت و پیروزی رزمندگان در سوریه تنها خون شهدا و رزمندگان تاثیرگذار نبود، چراکه اگر مردم سوریه و به ویژه قشر کشاورز مواد غذایی در اختیار نداشتند، این کشور از بین می‌رفت،  ضمن اینکه کشاورزان سوریه از کمترین امکانات بهترین بهره‌برداری را می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت کشاوزی و تامین مواد غذایی در کشور، کشاورزی را پایه و اساس اقتصاد یک جامعه دانست و اضافه کرد: در کنار امنیتی که رزمندگان پیگیری می‌کنند، کاشت هر دانه گندم توسط کشاورز حکم موشک دارد.

سردار فرجی با بیان اینکه امروز دشمنان نظام سلامت جامعه و تامین نشدن موادغذایی مردم را هدف قرار داده است، افزود: از آنجا که سلامت افراد جامعه نقش تعیین کننده‌ای در تامین امنیت ملی دارد، امروز دشمن در حوزه مواد غذایی ورود پیدا کرده و به شدت کار می‌کند و در این مسیر از نیروهای نفوذی استفاده و با کمترین هزینه بیشترین خسارت را به کشور وارد می‌کند.

وی به امنیت غذایی و نقش ان در توسعه پایدار پرداخت و عنوان کرد: کارشناسان و نظریه‌پردازان امنیتی پنتاگون چهار نظریه در راستای نابودی یک کشور دنبال می‌کنند که هر چهار نظریه امروز در کشور ما انجام و برخی افراد در داخل خواسته یا ناخواسته آن را انجام می‌دهند.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان در تشریح این نظریه‌ها بر حفظ امنیت ملی با صیانت ازسلامت افراد جامعه با تامین دارو غذا تاکید و بیان کرد: نظریه‌پردازان امنیتی پنتاگون بر این باور هستند که برای نابودی و از بین بردن یک کشور لازم است که دارو و مواد غذایی را از آنها گرفت و یا به نحوی سیستم آن را بهم ریخت که متاسفانه امروز این نظریه و سیاست در کشور ما در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: آنها برای این باور هستند که برای نابودی یک حکومت باید تجارت را مختل کرد؛ به طوری که اگر در کشور ما  کامیونداران اعتصاب می‌کنند و مرغداران با مشکل مواجه هستند به دلیل نفوذ و اجرای این نظریه در کشور است که با برنامه‌ریزی‌های مختلف اجرا می‌شود.

سردار فرجی با بیان اینکه این نظریه‌پردازان پایین آوردن ارزش پول یک کشور را اقدامی در راستای نابودی آن  کشور می‌دانند، تاکید کرد: متاسفانه این نظریه و سیاست نیز در کشور ما اجرا می‌شود؛ پول کشور ما باوجود داشتن پشتوانه به دلیل برنامه‌ریزی عناصر نفوذی بسیار پایین آمده در صورتی که در سوریه تمام زیرساخت‌ها از بین رفت اما ارزش پول آن کشور از ارزش پول کشور ما بالاتر است.

وی با اشاره به نظر نظریه‌پردازان امنیتی پنتاگون، ایجاد شکاف طبقاتی در یک کشور را عاملی در راستای نابودی یک کشور دانست و بیان کرد: متاسفانه شاهد این هستیم که دشمن با استفاده از عناصر نفوذی خود این را نیز در کشور اجرا کرده به طوری که شکاف طبقاتی در کشور بسیار فاحش است.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان داشتن رهبری، مکتب بزرگ، مردم بزرگ و دشمن بزرگ را چهار عامل مهم شکست ناپذیری یک کشور معرفی و خاطرنشان کرد: خوشبختانه این چهار عامل در کشور وجود دارد و باید با داشتن این عوامل با قدرت هرچه بیشتر به امنیت برسیم همچنان که تا امروز در این زمینه پیشرفت داشتیم.

وی  در توضیح دو عنصر مردم بزرگ و دشمن بزرگ تصریح کرد: کشور ما مردم بسیار بزرگی دارد به طوری که با وجود تمام بی مهری‌ها هموراه در صحنه حضور دارند و تمام قد از نظام دفاع می‌کنند.

سردار فرجی با بیان اینکه کشور به دلیل داشتن دشمن بزرگ راهبردها بر اساس دشمنی‌های آنها طراحی می‌شود، به عدم اعتماد  و مذاکره با دشمن تاکید و عنوان کرد: فارغ از تمام تعصبات سیاسی، دست‌یابی به امنیت با مذاکره و دوستی با دشمن نیست، چراکه مذاکرات با دشمن افت بسیار دارد و همدلی را از بین برده و وحدت شکن است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات