خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان خبر داد

اجرای طرح «آرامش بهاری» در بقاع متبرکه استان همدان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان از اجرای طرح «آرامش بهاری» طی ایام نوروز در بقاع متبرکه استان همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۲۰۷۲۴
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴

اجرای طرح «آرامش بهاری» در بقاع متبرکه استان همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام محمد کاروند در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون اجرای طرح آرامش بهاری ویژه ایام نورز با اشاره به فعالیت‌های اداره اوقاف و امور خیریه در پنجشنبه و جمعه آخر سال اظهار کرد: امسال در این بحث انسجام خوبی نسبت به سال‌های قبل ایجاد شد که مسیر رفت و آمد تسریع و تسهیل  شد و خدمات نسبت به سال‌های قبل افزایش یافت به طوری که در این دو روز 40هزار خودرو وارد آرمستان باغ بهشت شد.

وی از اجرای طرح آرامش بهاری ویژه ایام نورز در استان همدان خبر داد و عنوان کرد: این طرح از 28 اسفند ماه تا 14 فروردین سال آینده در استان اجرا خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه این طرح در تمام بقاع متبرکه استان اجرا می‌شود، گفت: در 36 بقعه به صورت شاخص  طرح اجرا خواهد شد و این بقاع مسئولیت و خدمات را با کیفیت بهتری اجرا خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه امسال طرح آرامش بهاری به صورت ویژه در امامزاده عبدالله(ع) برگزار خواهد شد، تصریح کرد: در سطح استان همدان 40 مسجد، 10مسجد در شهرستان همدان و 30 مسجد در سطح شهرستان‌ها در راستای اجرای طرح آرامش بهاری اعلام آمادگی  کردند که بر این اساس 40 مبلغ از مبلغین حوزه علمیه قم و مبلغین بومی از 28 اسفند ماه تا 14 فروردین در راستای ارائه خدمات مستقر خواهند شد.

کاروند به برپایی خیمه‌های معرفت به عنوان یکی دیگر از اقدامات شاخص در ایام نوروز اشاره و تاکید کرد: در سطح استان در برخی نقاط نیز ایستگاه سلامت برگزار خواهد شد به طوری که آمادگی کامل برای میزبانی مسافران را خواهیم داشت.

وی در تشریح برنامه‌های اجرایی در بقعه امامزداه عبدالله(ع) در راستای اجرای طرح آرامش بهاری به بازدید مسافرین و زائرین از باغ موزه امامزاده عبدالله(ع) اشاره و عنوان کرد: در این بقعه برای نونهالان، کودکان و نوجوانان برنامه‌های متنوعی دیده شده و عکس یادگاری نیز از آنها گرفته خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه از تمام بقاع متبرکه نظارت خاص انجام خواهد شد، گفت: اکیپ‌های اداره اوقاف استان، طی سه مقطع از تمام بقاع متبرکه استان بازرسی خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه در راستای اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه خدمات رایگان به مسافرین ارائه خواهد شد، بیان کرد: علاوه بر ارائه خدمات در مساجد داخل شهر، در برخی مساجد همچون مسجد گردنه اسدآباد خدماتی در اختیار مسافرین قرار خواهد گرفت و با حضور روحانی در آنجا نماز اقامه خواهد شد.

کاروند به برپایی خیمه معرفت در میدان بوعلی در مسیر امامزداه زبیده خاتون برای نخسین بار اشاره و اظهار کرد: در این خیمه معرفت خدماتی در حوزه سلامت نیز ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه ویژه برنامه تحویل سال در تمامی بقاع متبرکه با برنامه‌های همچون مداحی، مولودی خوانی، پخش مستقیم فرمایشات مقام معظم رهبری و... برگزار خواهد شد، گفت: امسال سعی بر این است که انسجام بیشتر در بخش مساجد داشته باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به رسالت این سازمان، اولویت نخست این اداره در سال 98 را پرداختن به مقوله محرومیت‌زدایی دانست و یادآور شد: در این راستا در هر شهرستان با توجه به درآمدات موقوفات برنامه ویژه خواهیم داشت.

انتهای پیام /

ارسال نظرات