خبرهای داغ:
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم پارک سالاریه به دانشگاه تبدیل شود گفت: این پارک باید پارک باقی مانده و مردم از آن استفاده کنند و شهرداری نباید اجازه تبدیل پارک به حوزه علمیه یا دانشگاه را بدهد.
کد خبر: ۹۱۲۰۷۰۹
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، احمد امیرآبادی فراهانی در آیین افتتاح و بهره‌برداری از ۱۰ پروژه بزرگ عمرانی شهرداری قم با اعتباری بالغ بر هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال که در مسجد طفلان مسلم بلوار توحید این شهر برگزار شد، با اشاره به افتتاح چندین پروژه شهری به همت شهرداری قم اظهار کرد: اکثر این پروژه‌ها در مناطق کم برخوردار قم واقع شده که در راستای ایجاد توازن منطقه‌ای شکل گرفته است؛ این کار خوب و بسیار مبارکی است که حدود ۱۱۰ میلیارد تومان هزینه در این مناطق شده که قابل تقدیر است.

وی ضمن تقدیر از نگاه شورای شهر و شهردار در راستای محرومیت‌زدایی از مناطق محروم تصریح کرد: امیدواریم در سال آینده هم این روند ادامه یافته و با تلاش مجموعه مدیریت شهری و استان مناطقی به عنوان مناطق کم‌برخوردار و محروم در قم نداشته باشیم.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه انقلاب و نظام متعلق به محرومان و مستضعفان است تصریح کرد: محرومان و مستضعفان نظام شاهنشاهی را سرنگون کردند، محرومان جنگ را پیش بردند و در انتخابات شرکت کرده و در مشکلات اقتصادی به سختی زندگی می‌کنند و همین قشر ند که لایق خدمت هستند و باید همه به نوکری و خدمتگزاری برای آنان افتخار کنیم.

وی با بیان اینکه محرومان با تمام مشکلات پای انقلاب و رهبر ایستاده‌اند تصریح کرد: دولت و کشور با یک‌سری مشکلات مالی مواجه است و منابعی که باید در اختیار مسئولان شهر قرار گرفته تا بتوانند مشکلات را حل کنند با خلل روبه‌رو است و البته با وجود این مشکلات مسئولان شهرداری توانسته‌اند پروژه‌ها را با همین وضع پیش برده و در پرداخت حقوق و هزینه‌ها با مشکل مواجه نشوند، در شرایطی که دیگر شهر‌ها در این زمینه مشکلات متعدد دارند.

تاخیر در پرداخت حقوق کارگران شهرداری به حداقل برسد

امیرآبادی با اشاره به تاخیر یک‌ماه و نیمه پرداخت حقوق کارگران شهرداری گفت: در برخی شهر‌ها بیش از ۴ ماه تاخیر پرداخت حقوق کارگران وجود دارد که از مدیران شهری می‌خواهیم این زمان یک‌ماهه هم به حداقل برسد.

وی با اشاره به توطئه‌های دشمنان برای ضربه زدن به ملت ایران گفت: اعتقاد داریم اگر ظرفیت کشور و جوانان خوب استفاده شود ما کشور بزرگی هستیم و ملت باهوش آگاه و خیلی خوبی داریم که با تکیه با آن‌ها می‌توان مشکلات را پشت سر گذاشت؛ آنچه که دشمنان انقلاب و ملت به دنبال آن هستند با برنامه‌ریزی و سازماندهی خوب می‌توان خنثی کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دو سه هفته پیش رهبری تدبیری ویژه داشتند و مجلس و دولت را مکلف به مساله‌ای کردند تا تحولی جدی در کشور شکل می‌گیرد که نتایج آن اوایل سال ۹۸ مشخص می‌شود و با این تدبیر مشکلات کشور بسیار کم خواهد شد؛ البته آمریکایی‌ها تمام توان خود و نوکران خود در منطقه را به کار گرفته‌اند تا کار بر مردم ما سخت شود، اما با این تدبیر خواهیم دید که دشمن نمی‌تواند آنچه که فکر می‌کند که مشکلات را زیاد خواهد کرد محقق نخواهد شد.

وی تصریح کرد: ما کشوری بزرگ هستیم و همسایگان مهم و بزرگی داریم که با همدلی و همکاری می‌توانیم مشکلات را پشت سر بگذاریم؛ سال ۹۸ با فرمایشات رهبری و دستوری که داشتند و اقداماتی که آغاز شده بخش عمده مشکلات حل خواهد شد و با شناختی که از احمق درجه یک ترامپ داریم مطمئنیم که نمی‌تواند صبر و حوصله اوباما را داشته باشد و عقب‌نشینی خواهد کرد.

امیرآبادی گفت: در چندماه گذشته چندین برابر سال گذشته گوشت وارد کشور شده و ما در توزیع گوشت مشکل داریم که باید اصلاحاتی در ساختار توزیعی صورت گیرد.

وی با اشاره به تصویب توزیع کارت ارزاق عمومی گفت: با تدابیر صورت گرفته در مجلس و دولت بخش عمده مشکلات مردم حل خواهد شد.

پیگیری برای وصول ۴۰۰ میلیارد تومان بدهی دولت به شهرداری قم

امیرآبادی با تاکید بر اینکه برای قم ۱۳ مورد مشخص در بودجه ۹۸ تصویب شده که اجرایی خواهد شد گفت: البته کار‌هایی در امور جاری سال ۹۸ پیش می‌رود؛ پیگیری‌هایی را معاون حمل و نقل شهرداری داشتند که پیگیر ورود ۱۰۰ دستگاه اتوبوس به شهر هستند و امیدواریم این دستگاه‌ها هرچه زودتر تحویل گرفته و وارد شهر شود؛ حدود ۱ ٫ ۱ میلیارد تومان هزینه این اتوبوس‌ها است که نیمی از آن را شهرداری پرداخت می‌کند.

وی بیان کرد: پیگیری‌های متعددی برای پرداخت بدهی‌های دولت به شهرداری داشتیم که ۷۰۰ میلیارد تومان گرفته شد و حدود ۴۰۰ میلیارد نیز پیش رو قرار گرفته و امیدواریم برای شهر به زودی اخذ شود که می‌تواند تحولات خوبی در ساخت و ساز قم انجام دهد.

امیرآبادی با اشاره به مشکل بافت‌های فرسوده شهر قم افزود: بنیاد مسکن طرحی را در یکی از شهر‌ها اجرایی کرده که سعی داریم در قم این کار را انجام دهیم که شامل تخریب محلات و نوسازی آن‌ها متناسب با شاخص‌های استاندارد است.

وی با اشاره به بافت‌های فرسوده اطراف حرم مطهر گفت: در بودجه ۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت قرار دادیم که برای سه شهر قم، مشهد و شیراز است که امیدواریم پیگیری شده و اخذ شود تا بازسازی بافت‌های فرسوده تاریخی و اطراف حرم صورت گیرد.

امیرآبادی به بیمارستان حضرت زهرا (س) اشاره کرد و افزود: در جلسه‌ای که با ستاد اجرایی حضرت امام و بنیاد برکت داشتیم مجوز بیمارستان ۲۵۰ تخت‌خوابی را گرفتیم و پیگیری کردیم که قرار شد ۱۵۰ تخت‌خواب آغاز شده و به مرور توسعه یابد.

اجازه تبدیل پارک سالاریه به دانشگاه را نمی‌دهیم

وی با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم پارک سالاریه به حوزه علمیه و دانشگاه تبدیل شود تصریح کرد: این پارک باید پارک باقی مانده و مردم از آن استفاده کنند؛ شهرداری نباید اجازه تبدیل پارک به حوزه علمیه یا دانشگاه را بدهد؛ ما نیاز داریم که دانشگاه امام صادق در قم شعبه داشته باشد، اما شهرداری می‌تواند این زمین را تحویل گرفته و زمینی معوض تحویل دهد تا دانشگاه ساخته شود.

امیرآبادی اضافه کرد: ما از حوزه و دانشگاه در قم حمایت می‌کنیم چراکه قم مرکز حوزه علمیه جهان اسلام است، اما باید اولویت‌سنجی داشته باشیم و جایی که می‌توان حوزه ساخت پارک از بین نرود.

وی با تاکید بر اینکه مناطق نیروگاه و شاه‌ابراهیم از نظر مراکز ورزشی، علمی، فرهنگی فقیر و بی بضاعت است افزود: از شهرداری و قوه قضائیه گله داریم چرا که قوه قضائیه از نظر بودجه‌ای منابع بسیار خوبی دارد و چرا باید یک سالن ورزشی در قم تبدیل شده و به عنوان فضای اداری استفاده شود؛ قوه قضائیه پول دارد و باید ساختمان اجاره کرده و به عنوان اداری استفاده کند نه اینکه فضای ورزشی شهر را که برای جوانان است تبدیل به فضای اداری کند.

امیرآبادی گفت: مردم نیازمند مراکز فرهنگی ورزشی هستند؛ کتابخانه شیخ‌آباد به معتادان پر‌خطر تحویل داده شده در حالی که بهزیستی و ارگان‌های دیگر بودجه دارند چرا باید این فضا تبدیل به محلی برای حضور معتادان شود.

وی عنوان کرد: ما ابتدا مسائل و گلایه‌ها و مشکلات مردم را به مسوولان مربوطه می‌گوییم و سپس اگر توجه نشود آن را در بین مردم بیان خواهیم کرد؛ بار‌ها در این مورد تذکر داده‌ایم، اما کسی توجه نکرده است؛ آیا فرماندار و مدیرکل اجتماعی استانداری خودشان رضایت می‌دهند که در کنار خانه آن‌ها مرکز معتادین پرخطر احداث شود؟

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از برخی ساخت و ساز‌های غیرقانونی در شهرک قدس تصریح کرد: اگر مجموعه مدیریت شهری نسبت به جلوگیری از ادامه کار این ساختمان‌ها اقدام نکنند اسامی مالکین با هر جایگاه و منصبی که باشند اعلام خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه مجموعه شهرداری و شورای شهر با وجود مشکلات متعدد مالی توسعه چشم‌گیری را رقم زده‌اند گفت: حفظ مدیریت شهری در قم موجب شده که با تکیه بر همدلی و همراهی شرایط خوبی در سال‌های اخیر در قم رقم بخورد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها