مرکز رشد فناوری‌های نوین دانشگاه صنعتی شاهرود با حمایت و مشارکت وزارت نفت (شرکت ملی نفت ایران) و تلاش دانشگاهیان احداث و در بهمن ماه ۱۳۹۳ همزمان با طلیعه‌ی سی و هفتمین فجر آزادی مورد بهره برداری قرار گرفت.
کد خبر: ۹۱۲۰۶۸۶
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴
آشنایی با مركز رشد و فناوری های نوین دانشگاه صنعتی شاهرودبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، مراکز رشد ابزارهاى مطمئنى براى تبدیل نوآوری‌ها و دستاوردهاى تحقیقاتى به محصولات و نیز ترغیب کارآفرینى و توسعه تکنولوژیک بویژه در حوزه فناوری هاى پیشرفته هستند. در سرتاسر جهان شرکت‌ها و کسب و کار‌های کوچک به علت انعطاف پذیری بالا، مدیریت کارآمد و خطر پذیری کمتر، اجزاء مهم رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال هستند و مراکز رشد به عنوان مهترین وسایل جهت حمایت از ایده‌ها و تبدیل آن به صنایع کوچک به حساب می‌آیند. هم اکنون بیش از ۳۰۰۰ مرکز رشد در دنیا وجود دارد که عمدتا در کشور‌های پیشرفته استقرار دارند.
مرکز رشد و فناوری‌های نوین دانشگاه صنعتی شاهرود، مرکزی است که جهت حمایت از تجاری سازی طرح‌های مبتنی بر نوآوری، نیازمحور و محصولات پژوهشی ایجاد شده است. این مرکز عمدتا در کنار یک مرکز تحقیقاتی یا دانشگاهی ایجاد می‌شود و خدمات و پشتیبانی‌های لازم (اعم از فنی و غیر فنی) را برای تبدیل یک محصول یا ایده اولیه به محصول قابل عرضه به بازار فراهم می‌کند.
مرکز رشد فناوری‌های نوین دانشگاه صنعتی شاهرود با حمایت و مشارکت وزارت نفت (شرکت ملی نفت ایران) و تلاش دانشگاهیان احداث و در بهمن ماه ۱۳۹۳ همزمان با طلیعه‌ی سی و هفتمین فجر آزادی مورد بهره برداری قرار گرفت.
برخى حمایت‌هاى معطوف به توسعه، رشد و ارتقاى واحدهاى فناورى عبارت است از، تأمین فضاى کارى انعطاف پذیر با امکانات اولیه مناسب کسب و کار، ارایه خدمات آموزشى و مشاوره اى عمومى و تخصصى، کمک به دریافت تسهیلات مالى و اعتبارى، برقرارى ارتباط با مراکز دانشگاهى، پژوهشى، مراکز رشد و پارکهاى علم و فناورى، تلاش براى فراهم آوردن حمایتهاى قانونى در روند تسریع رشد واحدهاى فناور، تسهیل هم افزایى شبکه اى و افزایش توان رقابت، کمک به تجارى‌سازى محصولات واحدهاى فناور و ارایه خدمات بازاریابى، تسهیل روند تبدیل شرکت مستقر در مرکز رشد به شرکت‌های دانش بنیان و حمایت جهت شرکت در نمایشگاه‌ها و معرفی محصولات به عنوان برخى حمایت‌هاى معطوف به توسعه، رشد و ارتقاى واحدهاى فناورى این مرکز می‌باشد.
شرایط اولیه پذیرش در مرکز رشد:
داشتن گروه کارى متناسب با ایده محوری، داشتن ایده محورى مبتنی بر نیاز بازار، نوآورى فناورانه و داشتن طرح کسب و کار براى ایده محورى از جمله شرایط اولیه پذیرش در این مرکز می‌باشد، چراکه مجموعه دانشگاه معتقد است گروه کاری هماهنگ و متناسب هر ایده‌ای را به سرانجام می‌رساند و ایده محورى سبب می‌شود محصولى که واحد مستقر در مرکز رشد در طى مدت خاص توسعه داده، به محصول نهایی قابل عرضه تبدیل شود، همچنین تحقق ایده محورى مستلزم نوآورى در حوزه فناورى است و علاوه بر تشریح ابعاد و ارزش علمى-فنى ایده محورى، اقتصادى بودن سرمایه گذارى بر روى آن را توجیه مى کند.
شایان ذکر است هم اکنون شرکت‌های نانو شرق ابزار توس (نانو شات)، شناسایی هوشمند الگو‌های بصری (شهاب)، سامانه حافظ راه (سحر)، دانش صنعت شاهوار، آزمایشگاه تخصصی انرژی (سولار کار)، نو فناوران میناب طوس، سامانه‌های دینامیکی پایستار، آب پژوهان راهوار کویر، نوفناوران ستاره برتر آسیا (سوبا)، نوآور فن آموز فن آوری هوشمند، علم گستران صنعت آرتا، دانش بنیان دانش پویان ساتیا، فرآور کانیاب گیسوم، نو آوران الکترونیک آذر سامه، توسعه و تفکر حامین و پرتو تجهیز بعثت در مرکز رشد و فناوری‌های نوین واقع در پردیس مهندسی و فناوری‌های نوین دانشگاه مستقر هستند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها