خبرهای داغ:
تیموری گفت:اقتصاد گردشگری، اقتصاد بزرگی است و ما مغفول این موضع هستیم که باید همه اعضا در این امر تاثیرگذار و نقش آفرین باشند.
کد خبر: ۹۱۲۰۶۷۲
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج قزوین، ستاد اجرایی خدمات سفر استان ساعت صبح امروز با حضور ولی تیموری معاون گردشگری کشور، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین، علی فرخزاد معاون عمرانی استانداری و جنعی از مسوولان استانی در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد.

تیموری در این جلسه با اشاره به جنبه های مختلف اقتصادی بیان کرد:اقتصاد گردشگری، اقتصاد بزرگی است و ما مغفول این موضع هستیم که باید همه اعضا در این امر تاثیرگذار و نقش آفرین باشند.

وی گفت:این تعامل باید با این نگاه باشد که گردشگری، اقتصاد خرد را به اقتصاد کلان تبدیل کرده است و تمام دنیا گردشگری را از منابع پاک و تجدید پذیر می داند.

معاون گردشگری کشور اظهار کرد:منابع نفتی ما رو به اتمام است و از طرفی دیگر نمی توانیم منابع طبیعی را بفروشیم اما منابع پایدار جذب گردشگر و ارزآور می باشند که باید تقویت شوند.

تیموری عنوان کرد:استان قزوین دارای موهبت های فراوانی است که از جنبه تاریخی پایتخت چندین دوره تاریخی بوده و همچنین دارای تنوع فرهنگی یا اقلیمی زیادی است و دارای ظرفیت های زیادی بوده و قطعا از این اقتصاد ترددی، می توان درآمد خوبی را عاید استان کرد.

وی افزود:یکی دیگر از ویژگی های اقتصاد گردشگری این است که مختص یک گروه نیست و در کل جامعه مویرگی و شبکه ای منتقل می شود و این امر به گونه ای است که از یک مغازه دار تا راننده تاکسی از گردشگر منتفع می شوند.

معاون گردشگری کشور اضافه کرد:قزوین استانی فرهنگی با تنوع اقلیمی و تاریخ فرهنگ غنی است که می توان از این امر در ایجاد اشتغال و ارزآوری استفاده کرد.

این مسوول تصریح کرد:طی سالهای گذشته از هر یازده شغل یک شغل مربوط به گردشگری است اما طبق آماری که هفته گذشته از سوی سازمان گردشگری جهان در هفته گذشته اعلام شده، از هر ده شغل یک شغل مربوط به گردشگری است و با توجه به اوضاع اقتصادی کنونی، با یک سرمایه محدود هم می توان یک جوان را شاغل کرد.

تیموری خاطرنشان کرد:یک منبع خوب و پتانسیل عالی همچون استان قزوین داریم اما به دلایلی از گنار ان ساده می گذریم. باید تمهیدات مناسبی جهت گذر ۲۸۰ میلیون مسافر نوروزی و جذب آنها ایجاد شود و این کار را با استفاده از اداب و رسوم و آیین های نمایشی می توان انجام داد که اقتصاد استان را رونق می دهد.

 

وی ادامه داد:یک شب اقامت در قزوین و حومه به معنای افزایش اقتصاد استان است که لازم است در این باره اهتمام جدی شود.

معاون گردشگری کشور با اشاره به ناپایداری هوای کشور در هفته اول نوروز بیان کرد:هفته اول نوروز آب و هوا ناپایدار است و لازمه ان هماهنگی بیشتر بین دستگاهها است و هدف، ایجاد اوقات خوب برای هموطنان است.

ایمنی مردم مهم است برای ان تلاش کنیم و در شان و جایگاه مردم با انها برخورد شود.

تیموری اظهار کرد:ما باید بعنوان دستگاههای اجرایی خدمات رسان، به مردم خدمت مناسب داشته باشیم و احترام به جایگاه مردم را فراموش نکنیم. در بحث تامین مایحتاج باید ارتباط دوسویه بین مسوولان شهری و جامعه محلی وجود داشته باشد.
1010پ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها