مردم نیکوکار استان کردستان دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در جشن نیکوکاری کمک کردند.
کد خبر: ۹۱۲۰۶۷۱
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  محمدرسول شیخی زاده، مدیرکل کمیته امداد استان کردستان با بیان اینکه مردم نیکوکار استان کردستان دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در جشن نیکوکاری امسال کمک کردند، گفت: ۷۰۰ میلیون تومان از این مبلغ به صورت کمک نقدی و یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان نیز در قالب کالا و هدایای غیر نقدی بوده است.

وی ضمن اشاره به اینکه درجشن نیکوکاری سال گذشته دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان کمک جمع آوری شد، افزود: کمک‌های امسال از رشد ۱۵ درصدی برخوردار بوده است.

شیخی زاده با بیان اینکه توزیع کمک‌های جشن نیکوکاری در بین خانواده‌های نیازمند آغاز شده است، گفت: این کمک‌ها با اولویت خانوار‌های ایتام و مددجویان بیمار و از کارافتاده تحت حمایت این نهاد توزیع می‌شود.

وی تامین بخشی از نیاز‌های خانوار‌های تحت حمایت در آستانه سال نو و همچنین ترویج فرهنگ انفاق، احسان و نیکوکاری و کمک به هم نوع در سطح جامعه را از اهداف این جشن عنوان کرد.

مدیر کل کمیته امداد استان کردستان با اشاره به اینکه ۵۷ هزار خانوار کردستانی تحت حمایت این نهاد هستند، ادامه داد: تامین همه نیاز‌های این خانواده‌ها در کنار اعتبارات اختصاص داده شده به این نهاد، به مشارکت و کمک همه اقشار جامعه نیاز دارد.

وی افزود: در این زمینه از طریق طرح‌های زکات، صدقات، جشن نیکوکاری و عاطفه‌ها و طرح اکرام ایتام و محسنین زمینه کمک‌های مردمی برای نیازمندان واقعی جامعه، توسط این نهاد فراهم شده است.

شیخی زاده با اشاره به اینکه ۱۰۰ درصد کمک‌های مردمی در همان محل و شهرستان جمع آوری شده برای نیازمندان هزینه می‌شود و شرعاً و قانوناً اجازه جابجایی این کمک‌ها را از شهری به شهری دیگر نداریم، افزود: کمک‌های جمع آوری شده در سطح مدارس نیز با همکاری و نظارت مدیران در بین دانش آموزان نیازمند همان مدرسه توزیع شد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات