حاج میکائیل حمه گلانی.

اسطوره و الگوی مروت و مردانگی کردستان / شهیدی که یک مجاهد فی سبیل الله بود

ظهر امروز شب خاطره حماسه دولاب که با محوریت سردار حاج میکائیل حمه گلانی در سالن شهدای گمنام سنندج برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۲۰۶۶۹
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  حاج میکاییل حمه گلانی از فرماندهان پیشمرگ مسلمان کرد در سال ۱۳۱۵ در روستای نشور از توابع شهرستان کامیاران دیده به جان گشود.

در همان سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی و در حالیکه منطقه توسط گروهک‌های ضد انقلاب دچار آشوب و هرج ومرج گردیده بود با بسیج خانواده خود و تقدیم ۸ شهید و تعداد زیادی جانباز با فرماندهی نیرو‌های مردمی، همدوش با دیگر رزمندگان در پاکسازی منطقه نقش ارزنده‌ای را ایفاء نمودند و با توجه به ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی که داشتند به عنوان معتمد مردم از جایگاه بسیار والایی در بین مردم منطقه برخوردار می‌باشند. این فرمانده بزرگ عرصه دفاع مقدس در اول مهرماه ۱۳۸۱ به دیار باقی شتافتند و در روستای زادگاهش در کنار برادران و فرزندان شهیدش به خاک سپرده شد.

سردار محمد حسین رجبی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان ظهر امروز در شب خاطره حماسه دولاب که با محوریت سردار حاج میکائیل حمه گلانی در سالن شهدای گمنام سنندج برگزار شد اظهار کرد: ۵۴۰۰ شهید گلگون کفن کردستان به ویژه شهدای دولاب که امروز سالگرد این حماسه است، را گرامی می‌داریم.

وی گفت: حاج میکاییل حق بزرگی بر گردن همه مردم دارند و امنیت پایداری که در کردستان شاهد هستیم به همت این چنین شهیدانی برقرار شده است و امیدواریم در پیشگاه الهی در والاترین درجه قرار گیرند.

وی ادامه داد: از امنیت پایدار و مستقر بهره‌مند هستیم و همه زمینه‌ها برای خدمت گذاری فراهم شده است و هیچگاه نباید از جان گذشتگی این مجاهدان فی سبیل الله را فراموش کنیم.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان افزود: در استان کردستان زمینه برای توسعه فراهم است چرا که امنیت کامل برقرار است و لازم است که مسوولین در تراز این امنیت و شهدا هم گام بردارند و یک همت گسترده‌ای را معطوف بدارند تا همه مردم از توسعه و از امکانات بهره‌مند شوند.

سردار رجبی با اشاره به اینکه روستا‌های استان کردستان روستا‌های کم‌برخورداری است گفت: در همین راستا سال آینده تعدادی از پروژه‌ها با هدف رفع محرومیت در روستا‌ها اجرا می‌شود.

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفرادامه داد: زمینه برای رفع محرومیت‌ها در استان فراهم است و برای سال آینده پروژه‌هایی را در نظر گرفتیم و امیدواریم آنچه مورد انتظار است با همت مسوولین و مردم صورت عملی به خود بگیرد چرا که امام راحل (ره) فرمودند؛ " بالاترین تراز خدمت به مردم بهترین راه مبارزه با آمریکاست".

حاج میکائیل یک مجاهد فی سبیل الله بود

حسن عسگری فرمانده ناحیه مقاومت سپاه سنندج در ادامه خاطر نشان کرد: این شب خاطره با محوریت مجاهد فی سبیل الله حاج میکاییل حمه گلانی بود، ایشان به تاسی از آیه قرآن، با کفار جنگیدند و یک مجاهد فی سبیل الله هستند و در مردم یاری یک ستاره درخشان بود.

وی گفت: این شهید بزرگوار زمانی که بیش از ده‌ها نفر از نیرو‌های کومله، روستای دولاب را محاصره کرده بودند و تعداد زیادی از مردم روستا را به شهادت رسانده بودند، از اولین کسانی بود که همراه و هم قدم با مردم روستای دولاب و هم چنین تعدادی از پیشمرگانش در زمستان بسیار سرد و برفی کردستان، از کوه‌های صعب العبور گذشتند و به یاری مردم روستای دولاب شتافتند و دشمن را به سختی شکست دادند و روستا را آزاد کردند.

وی گفت: حاج میکائیل از اولین کسانی بود که همراه نیرو‌های تحت امرش، خود را به دولاب رساند و همزمان سردار تمییزی، حاج حسن رستگار پناه، حاج اکبر آقا بابایی، شهید افیونی، شهید داریوش چاپاری و محمدرضا امامی فرمانده وقت سپاه سنندج خود را به جمع مردم روستای دولاب رساندند و از این پیروزی و حماسه مردم مقاوم دولاب به نیکی یاد کردند

در ادامه سرهنگ عسگری افزود: دشمن که نمی‌توانست در نبرد رویاروی ایشان را شکست دهد، چند بار اقدام به ترور ناموفق ایشان کرد. دو برادر، دو برادر زاده، یک پسر و بیش از ده نفر از بستگان حاج میکائیل به دست ضد انقلاب به شهادت رسیدند، اما وی هرگز در مقابل دشمن عقب نشینی نکرد و حتی با کسی که به جانش سوءقصد کرده بود، آن چنان مهربان رفتار کرد که آن شخص به جمع پیشمرگان مسلمان کرد پیوست.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات