مدیر آموزش و پرورش شاهرود گفت: در آموزش و پرورش هیچ کاری روزمره نیست، ماهیت کار ما همیشه نو است
کد خبر: ۹۱۲۰۶۵۸
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵
در آموزش و پرورش هیچ کاری روزمره نیست، ماهیت کار ما همیشه نو استبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود؛ سید محمد موسوی در هشتمین جلسه شورای آموزش و پرورش در محل فرمانداری این شهرستان ضمن گرامیداشت روز شهید و ایام پرفیض ماه رجب؛ فرارسیدن بهار و سال نو را به جامعه فرهنگیان تبریک عرض نموده و از فضای خوب حاکم بر آموزش و پرورش و تعامل سازنده با دستگاه‌های اجرایی شهرستان و امام جمعه محترم شاهرود ابراز رضایت نمودند.
وی گفت: در آموزش و پرورش کار روزمره وجود ندارد؛ به دلیل ماهیت آموزش و تعلیم و تربیت، کار‌های ما در مدارس همواره نو است و تکرار معنا ندارد.
موسوی؛ با ارائه گزارشی از ستاد اسکان آموزش و پرورش شاهرود؛ از تجهیز ۴۴۵ کلاس و آمادگی ۱۰۵ نیرو خدماتی در مراکز اقامتی و ستاد‌های اسکان خبر داد و اظهار امیدواری کرد همچون سال‌های گذشته میزبان شایسته‌ای برای مسافران نوروزی باشیم.
وی آخرین پیگیری‌های انجام شده در خصوص تأمین زمین و احداث مدارس شهرک‌های فدک و کوثر را به اطلاع فرماندار رسانده و در خصوص پاره‌ای از تأخیر‌ها به دلیل استقرار اداره جدید راه و شهرسازی با نماینده این اداره رایزنی کردند.
گفتنی است در هشتمین جلسه شورای آموزش و پرورش مباحثی در خصوص سهم آموزش و پرورش از منابع درآمدی و به ویژه ۵ درصد عوارض شهرداری‌ها از محل تفکیک زمین مطرح شد که با توجه به نیاز طرفین به تفاهم مشترک از قوانین، مقرر شد کارگروهی با حضور کارشناسان حقوقی آموزش و پرورش و شهرداری تشکیل شود.
در این جلسه با اشاره به رأی دیوان عدالت اداری کشور بر عدم شناسایی مدارس به عنوان مشاغل مزاحم تأکید شده و مقرر گشت همچون گذشته ضمن مراعات حقوق ساکنین، تعامل لازم با شهرداری‌ها در خصوص عدم تغییر کاربری فضا‌های در اختیار مدارس غیر دولتی صورت پذیرد.
گزارش فعالیت‌های انجام شده در خصوص " پیشگیری از ایدز" دیگر گزارشی بود که توسط کارشناسان سلامت و مشاوره آموزش و پرورش و نماینده معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی به فرماندار ارائه شد.
دکتر سعدی نماینده دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه رفتار‌های پرخطر و آسیب‌های اجتماعی محدود به مرز‌های سنی، جنسیتی و طبقاتی نیست، گفت: رویکرد فرهنگی ما در زمینه پیشگیری از رفتار‌های پرخطر به ویژه ایدز این است که قضاوت کردن و طرد مبتلایان را به کنار گذاشته و با شناسایی به موقع افراد در معرض خطر، خدمات و حمایت‌های لازم در اختیار آن‌ها و خانواده هایشان قرار داده شود.
وی از مدیریت آموزش و پرورش شاهرود خواست در سازماندهی سالانه نیرو‌های خود، مربیان سلامت مدارس را که توسط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دوره‌های آموزشی و مهارتی را گذرانده اند، در سمت‌های خود حفظ نماید چرا که فرصت و اعتبارات مالی لازم برای آموزش افراد جدید به راحتی امکان پذیر نیست.
محمد کرم محمدی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود؛ با طرح موضوع نشاط اجتماعی گفت: این یک ضرورت است که افراد در زندگی خود از رضایت درونی و معنوی برخوردار باشند. نشاط درونی افراد لزوما شادی نیست، بلکه شادی یکی از نشانه‌های بیرونی این احساس است. ما می‌توانیم با مهربانی، همدلی، امیدواری به زندگی و پرهیز از رفتار‌های پرخطر و آسیب زا را به ارمغان آوریم.
وی تأکید کرد: نشاط و رضایت معنوی افراد، دستوری نیست، بلکه نیاز به فراهم کردن زمینه آن و فرهنگ سازی در جامعه و مدارس داریم.
فرماندار شاهرود؛ احداث پارک ویژه بانوان، تأمین امنیت مردم، برگزاری نمایشگاه‌های بهاری و فراهم کردن زمینه‌ی مسافرت ارزان مانند ستاد‌های اسکان آموزش و پرورش را از جمله‌ی این زمینه‌ها دانست.
وی اظهار امیدواری کرد سال ۱۳۹۸ سالی پر از امید، نشاط و همدلی برای فرهنگیان و مردم شریف شاهرود باشد
ارسال نظرات
پر بیننده ها