رحیمی گفت: در زمینه فعالیت‌های عمرانی می‌توان به انجام پروژه‌های ساخت مسجد، حسینیه، بهسازی مدارس و ساخت دو مدرسه در بندپی شرقی، ساخت دو مدرسه و دو مسجد در استان خوزستان، آبرسانی به روستا‌های محروم اشاره کرد.
کد خبر: ۹۱۲۰۶۱۱
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، «محمود رحیمی» مسئول قرارگاه جهادی علمدار استان مازندران  اظهار داشت: قرارگاه جهادی علمدار مازندران از سال ۹۰ توسط جمعی از جهادگران دانشجوی استان مازندران به همت و محوریت شهید مدافع حرم علمدار جهادی شهید «محمد بلباسی» تشکیل شد و از همان سال برنامه‌های جهادی را در استان‌های مازندران، آذربایجان شرقی و خوزستان اجرا کردیم.

وی فعالیت قرارگاه را در عرصه‌های فرهنگی، آموزشی، عمرانی، بهداشت و درمان و آموزش‌های خوداشتغالی و اقتصاد مقاومتی برشمرد و افزود: هر ساله با توجه به نیاز منطقه و بررسی‌هایی که از قبل انجام می‌شد برنامه‌هایی در قالب هر کارگروه ارائه شد تا کار به صورت تخصصی انجام شود.

این مسئول به فعالیت هفت ساله این قرارگاه و کسب افتخارات در زمینه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: از سال ۹۵ این مجموعه به نمایندگی از سپاه با هدف صدور و ارائه کار تشکیلاتی اسلامی برای جوانان کشور‌های اسلامی اقدام به برگزاری اردو‌های برون مرزی در کشور عراق کرد.

وی در ادامه اوج افتخار قرارگاه را گزارش و سخنرانی به عنوان نماینده جهادگران کشور در محضر رهبر فرزانه انقلاب عنوان کرد و گفت: طی هفت سال گذشته قرارگاه هر ساله در ایام نوروز در استان خوزستان فعالیت دارد.

رحیمی افزود: در زمینه فعالیت‌های عمرانی می‌توان به انجام پروژه‌های ساخت مسجد، حسینیه، بهسازی مدارس و ساخت دو مدرسه در بندپی شرقی، ساخت دو مدرسه و دو مسجد در استان خوزستان، آبرسانی به روستا‌های محروم اشاره کرد.

این مسئول از جمله فعالیت‌های فرهنگی قرارگاه را برگزاری یادواره‌های شهدا، کلاس‌های مختلف آموزشی و مذهبی با توجه به نیاز منطقه عنوان کرد و افزود: در بحث بهداشت و درمان ویزیت رایگان و تجویز دارو توسط پزشک متخصص، استفاده از متخصصین زنان و زایمان، بهداشت محیط دهان و دندان خدمات ارائه شده است.

وی در بحث مشاوره نیز به سرکشی خانه به خانه طلاب اشاره کرد و افزود: در این زمینه آموزش‌های فرهنگی و آموزشی مورد نیاز اهالی آن منطقه از جمله اقدامات این قرارگاه است.

رحیمی همچنین ضمن برشمردن فعالیت‌های خوداشتغالی، اظهار کرد: در این زمینه با توجه به نیاز منطقه و خوداشتغالی و پتانسیل مورد نیاز برنامه‎ریزی‌های مناسب انجام و اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: متاسفانه علی‌رغم منابع سرشاری که استان خوزستان دارد، اما این استان حماسه‎ساز همواره مظلوم واقع شده است، این استان کانون هجوم تهدیدات فرهنگی، اعتقادی و قومی و امنیتی مختلف بوده که برای رفع این نواقص نیاز به نگاه ویژه همه جانبه است.

رحیمی با بیان اینکه امسال نیز همانند سال‌های قبل با حدود ۱۰۰ نفر از جهادگران مازندرانی از برادران و خواهران در تاریخ ۲۵ اسفند به منطقه اعزام شده و برنامه‌ها را تا ۱۰ فروردین ۹۸ ادامه خواهیم داد، گفت: یکی از برنامه‌های شاخص ما بازدید از مناطق عملیاتی جنوب کشور بوده که در روز تحویل سال یا روز بعد آن انجام می‌شود که در قالب کارگروه‌های مختلف با برنامه‎ریزی درست و شناسایی منطقه اجرا خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها