افتتاحیه راهیان نور دریایی بسیج اساتید کشور برگزار شد

افتتاحیه اردوی راهیان نور دریایی سازمان بسیج اساتید دانشگاه ­ها و مراکر آموزش عالی سراسر کشور یادواره سردار شهید علیرضا ماهینی با حضور جمعی از اساتید بسیجی دانشگاه ­ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور در دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۲۰۵۹۹
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، مسئول سازمان بسیج اساتید استان بوشهر در این مراسم گفت: استان بوشهر یکی از استان­ هایی است که از اهمیت فوق العاده و جایگاه خاصی در تاریخ کشورمان برخوردار است.

دکتر محمد چمکوری اظهار کرد: وقتی در اواخر دوره قاجار، انگلیسی­ ها قصد داشتند هرات را از ایران جدا کرده و دولت افغانستان را ایجاد کنند حکومت مرکزی ایران به هرات لشکر فرستاد تا محاصره هرات را بشکند اما انگلیسی ­ها تهدید کردند اگر دولت ایران به محاصره هرات پایان ندهد بندر بوشهر را اشغال می ­کنیم و در عمل نیز این کار را انجام دادند.

وی افزود: انگلیسی­ ها کشتی­ های جنگیشان را به ساحل بندر بوشهر فرستادند و شروع به بمباران و گلوله باران شهر بوشهر و منطقه ساحلی پرداختند و درصدد بودند که نیروی نظامی در این شهر پیاده کنند اما مردم دلیر استان بوشهر با این که دولت مرکزی هیچ حمایتی از آن­ ها نکرد و بوشهر را کاملاً رها کرده بود به خاطر حس وطن­ پرستی، مذهبی، دین و دین ­داری در دفاع و با فتوای علمای بوشهر و فارس به پا خواستند و نگذاشتند انگلیسی ­ها نیروهای نظامی خود را در ساحل پیاده کنند.

مسئول بسیج اساتید استان بوشهر مبارزات مردم بوشهر را مبارزاتی اسلامی و وطن ­پرستانه دانست و تصریح کرد: مردم بوشهر با آغاز جنگ تحمیلی هم از مدافعان این سرزمین بودند که به عنوان نمونه می ­توان به شهید سردار علیرضا ماهینی اشاره کرد که این دوره از راهیان نور دریایی بسیج اساتید به نام ایشان نام گذاری شده است.

دکتر چمکوری خاطرنشان کرد: رژیم بعث عراق در 31 شهریور 59 جنگ تحمیلی را با حمله گسترده هوایی علیه ما آغاز کرد اما افرادی همچون شهید سردار علیرضا ماهینی که از فرماندهان جنگ ­های نامنظم در کنار شهید دکتر مصطفی چمران بود در راه دفاع از اسلام، فداکاری ­ها کردند و نگذاشتند دشمن حتی یک وجب از خاک ما را نیز اشغال کند.

این مراسم با حضور دکتر جلیل دارا معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید کشور و به همت معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج اساتید کشور برگزار شد.

همچنین در این مراسم، تعدادی از خانواده ­های شهدا و جانبازان مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفته و از ستاد مرکزی راهیان نور استادی بسیج کشور نیز رونمایی شد.

اردوی راهیان نور دریایی سازمان بسیج اساتید کشور 24 تا 27 اسفند در استان بوشهر برگزار می ­شود و زائران در این مدت از جزیره خارگ، موزه شهید رئیس علی دلواری، نیروگاه اتمی بوشهر و چند نقطه دیگر از استان دیدن می ­کنند.

انتهای خبر/

ارسال نظرات