خبرهای داغ:
فرماندار ملایر در ادامه اجرای سند راهبری توسعه شهرستان را یکی از اولویت‌ها در ملایر دانست و گفت: در این زمینه نیز این امر با جهت گیری روی دو مزیت مهم شهرستان انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۱۲۰۵۲۷
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۴

اجرای سند راهبری توسعه شهرستان یکی از اولویت‌ها در ملایربه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، باب الله فتحی در جمع خبرنگاران در ملایر با اشاره به اینکه امروز ملایر دارای دو مزیت بزرگ شهر جهانی انگور و شهر ملی منبت است، اظهار داشت: این موفقیت‌ها حاصل دسترنج کشاورزان و باغداران و هنرمندان این شهرستان در این عرصه‌ بوده است.

وی با بیان اینکه شهرستان ملایر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های زیادی در حوزه‌های مختلف دارد، بیان داشت: برگزاری جشنواره‌ها، برنامه‌های مفرح و شاد در قالب برگزاری کنسرت‌ها، برنامه‌های مناسبتی، یادواره‌های شهدا، افتتاح پروژه‌ها در هفته دولت و دهه فجر، سفر معاون رئیس جمهور و افتتاح طرح‌های بزرگ صنعتی و.. از جمله دستاوردهای سال جاری در شهرستان ملایر بوده است.

فرماندار ملایر با اشاره به اینکه ملایردر سال جاری موفقیت‌هایی زیادی را داشته است، گفت: ماه‌های ابتدایی امسال در بحث تسهیلات اشتغال روستایی رتبه شهرستان ملایر در جدول استانی بسیار پایین بود مبلغ جذب تسهیلات روستایی در ماه‌های ابتدایی امسال 3 میلیارد و 800 میلیون تومان بوده که امروز این میزان به 49 میلیارد تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه از این میزان 40 میلیارد تومان آن در قالب تسهیلات پرداختی و مابقی آن عقد قرارداد شده است، افزود: ایجاد یک واحد گلخانه‌‌ای بزرگ در آینده با اشتغالزایی 200 نفر در قالب این تسهیلات در دستور کار قرار دارد.

فتحی گفت: از نظر جذب تسهیلات در حال حاضر رتبه برتر استان و از نظر درصدی نیز جزو رتبه‌های برتر استان هستیم.

وی با اشاره به اینکه پیگیری واحداهای تعطیل و نیمه تعطیل یکی از اولویت‌های ما در در شهرستان بوده است، تصریح کرد: در این زمینه برخی واحدها با همه تلاش انجام شده هنوز مشکلاتی را دارند اما واحد بزرگ فولاد جعفری در چشمه علی محمد به زودی کار راه‌ اندازی خواهد شد.

فرماندار ملایر در ادامه اجرای سند راهبری توسعه شهرستان را یکی از اولویت‌ها در ملایر دانست و گفت: در این زمینه نیز این امر با جهت گیری روی دو مزیت مهم شهرستان انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: در این زمینه به مدیران و دستگاه‌ها اعلام شده که اقدامات خود را روی این دو مزیت انگور و مبل و منبت متمرکز کرده و بیشترین اشتغال را در این زمینه در اجرای سند راهبردی داشته باشند.

فتحی در ادامه با بیان اینکه فرسودگی برق ملایر به عنوان یکی از موضوعات مهم در سند راهبردی مورد بحث قرار گرفته و مدیران برق نیز به این امر واقف هستند، افزود: در این راستا از اعتبارات برق بیش از 7 میلیارد تومان برای رفع مشکل فرسودگی برق مصوب شده که قرار است سال آینده برای رفع مشکل برق ملایر اختصاص پیدا کند.

وی یکی از مهمترین مباحث را پیگیری مجتمع‌های آبرسانی روستایی در ملایر دانست و افزود: مطالعه ایجاد چهار مجتمع آبرسانی در ملایر انجام شده که قرار است طی سه سال آینده سند راهبردی این مجتمع‌ها ایجاد شود.

فرماندار ملایر اضافه کرد: با ایجاد این مجتمع‌ها تعداد 60 روستا در قالب 40 هزار نفر جمعیت از نعمت آب برخوردار و مشکل آب روستاها حل خواهد شد.

وی یکی دیگر از اولویت‌ها را در سند راهبری شهرستان اجرای طرح‌های پارک ملل ملایر به ویژه رفع مشکلات برق آن دانست و تصریح کرد: طی چند سال گذشته در این زمینه حرکت جدی انجام نشده که قرار است سال آینده با اعتبارات شهرداری شاهد رفع مشکلات این پارک و احداث نمایشگاه مبل و منبت با اعتبار اختصاص یافته برای ایجاد این نمایشگاه در پارک ملل باشیم.

فتحی خاطرنشان کرد: در سایر حوزه‌ها نیز در سند راهبردی شهرستان تاکیدات لازم شده تا بتوانیم شاهد توسعه و پیشرفت طی سه سال باقی مانده این سند باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات