مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی خبر داد

ثبت 75 مورد وقف جدید در استان مرکزی/ اجرای طرح «آرامش بهاری» در 46 بقعه استان

حجت الاسلام دلاوری با اشاره به تعداد وقف‌های صورت گرفته در سال 97 گفت: تعداد وقف های جدیدی که در سال جاری 75 مورد بوده است.
کد خبر: ۹۱۲۰۴۵۸
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت الاسلام حسین دلاوری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در نشست خبری به منظور اعلام برنامه ‌های اوقاف و امور خیریهه استان در ایام نوروز گفت: نوروز 98 همانند 10 سال گذشته سازمان اوقاف و امور خیریه، طرح "آرامش بهاری" را برای آسایش زائرین و گردشگران نوروزی اجرایی می‌کند که گستره این طرح نوروزی از 28 اسفند 97 لغایت 14 فروردین 98 است.

وی افزود: در بقاع متبرکه شاخص استان مرکزی از جمله دلیجان، خمین، اراک و آستانه علوی برنامه‌های ویژه تحویل سال که شامل تلاوت قرآن، صلوات خاصه امام رضا(ع)، زیارت امین‌الله، سخنرانی مذهبی، مداحی، پخش کلیپ، اجرای سرود، دعای تحویل سال، پخش زنده پیام نوروزی مقام معظم رهبری و پذیرایی برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی تصریح کرد: هیئات امناء امامزادگان به عنوان عوامل اجرایی الزاماتی چون نظافت و آراستگی فضاهای خدماتی و آماده سازی وضوخانه ها، راه اندازی خیمه های معرفت و برگزاری نماز جماعت، غبارروبی و آراستگی بقاع و ضریح متبرکه، هماهنگی و آماده سازی نیروها به منظور ارائه خدمات به زائرین، فراهم سازی استحراتگاه ها برای مسافرین و زائرین و نظارت دقیق بر امر زائرسراها و مکان های موقت که برای زائرین در نظر گرفته شده را بر عهده دارند.

وی با اشاره به آمادگی کامل نیروها جهت ارائه خدمات بهتر گفت: بیش از 400 خادم افتخاری در بقاع متبرکه به زائرین و مجاورین به صورت شیفت بندی در ایام نوروز خدمات رسانی می کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اظهار کرد: موضوعی که سالیان سال بیش از بیش مورد توجه است، بحث در نظر گرفتن امنیت و بهداشت و سلامت مسافرین و زائرین است که با همکاری نیروی انتظامی و بسیج جامعه پزشکی برنامه ها و اقدامات خوبی در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام دلاوری عنوان کرد: برای تسهیل در امر خرید سوغات و محصولات فرهنگی استان مرکزی و به منظور استفاده هرچه بهتر از ظرفیت های موجود غرفه ای برای ارائه خدمات صنایع دستی و محصولات فرهنگی در نظر گرفته شده است؛ همچنین خیمه های معرفت با موضوع سبک زندگی، تربیت فرزند، خانواده و... مستقر هستند.

وی افزود: با عنایت به تبلیغ قرآن و فرهنگ قرآنی امسال یک نگاه ویژه به این موضوع شده است که در کنار غرفه های معرفت بحث تلاوت و تدبر در قرآن کریم با طرح "کودکان قرآن بخوانند جایزه بگیرند" انجام می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به کَمیت برنامه های در دست اقدام در ایام نوروز گفت: 60 مبلغ اعزامی که 30 نفر بومی و 30 نفر غیر بومی هستند، برای موضوعات خانواده و کودکان اعزام می شوند، سخنرانی اساتید و سخنرانان مطرح کشوری در 38 بقعه متبرکه، برپایی خیمه های معرفت در 46 بقعه، برپایی ایستگاه صلواتی در 35 بقعه، در 6 بقعه چند رسانی تخصصی، ارائه مشاوره در 24 بقعه، پاسخگویی به مشائل شرعی در 46 بقعه همچنین برپایی 9 نمایشگاه محصولات فرهنگی،  راه‌اندازی 27 غرفه برای مسابقات و 20 بقعه اجرای برنامه های ابتکاری، فرهنگی و اجتماعی در بقاع متبرکه استان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: با طرح «آرامش بهاری» قصد داریم، علیرغم تمام مشکلات موجود در کشور یک آرامش روحی و روانی با برقراری یک فضای معنوی در جوار بزرگان دین، برای زائرین و مسافرین عزیز فراهم کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به تعداد وقف‌های صورت گرفته در سال 97 گفت: تعداد وقف های جدیدی که در سال جاری 75 مورد بوده است.

حجت الاسلام رحیمی نیز در این نشست گفت: طرح «دست های مهربانی» که در پایان سال انجام می شود، سازمان اوقاف به عنوان یکی از متصدیان این امر خیر محسوب می‌شود که تعداد 700 خانواده در اسفند ماه با ارزش ریالی 300 میلیون تومان انجام شده است.

وی افزود: همچنین تعداد 350 سبد کالا در شهرستان شازند بین خانواده های نیازمند توزیع شده که ارزش هر سبد کالا 200 هزار تومان است.

حجت الاسلام رحیمی در بحث اجرای طرح «آرامش بهاری» بین 3 استان برتر کشور هستیم، که امیدواریم این طرح امسال با توجه به استقرار تیم بازرسی در محل معاونت فرهنگی این طرح از سال های گذشته بهتر انجام شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار