استاندار مرکزی گفت: متأسفانه شرایط به گونه ای پیش رفت که وعده مدیریت ارشد استان به مالکان 58 متری مبنی بر تعیین تکلیف این طرح در مدت چهار ماه محقق نشده است.
کد خبر: ۹۱۲۰۴۵۲
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سید علی آقازاده استاندار مرکزی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان درخصوص طرح جامع توسعه شهری اراک گفت: متأسفانه علیرغم گذشت 20 سال از تصویب طرح 58 متری به عنوان یکی از برنامه های مهم عمرانی شهر اراک، هنوز اقدام موثری در این راستا صورت نگرفته است.

وی با تاکید بر اینکه درباره این طرح جامع شهری، باید نظر تمامی دستگاه ها درباره ظرفیت اجرا یا لغو آن ارایه شود، گفت: با توجه به عملکرد ضعیف مدیریت شهری اراک درخصوص طرح 58 متری، اگر این مجموعه توان و ظرفیت اجرای این طرح را نداشته باشد باید تصمیمات دیگری اتخاذ شود.

استاندار مرکزی ادامه داد: همچنین اگر این طرح دوباره در شورای برنامه ریزی به تصویب برسد، به رغم عدم توانایی مدیریت شهری مشکلات شهر به مراتب افزایش پیدا خواهد کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به در نظر گرفتن ظرفیت های موجود در استان مرکزی باید لغو یا اجرای این طرح کارشناسی شود و اگر قرار است این طرح اجرا شود باید ساز و کار مناسبی برای اجرای آن در مدیریت شهری وجود داشته باشد.

استاندار مرکزی با اشاره به عدم تحقق وعده ها در تعیین تکلیف طرح 58 متری گفت: متأسفانه شرایط به گونه ای پیش رفت که وعده مدیریت ارشد استان به مالکان 58 متری مبنی بر تعیین تکلیف این طرح در مدت چهار ماه محقق نشده است.

وی افزود: لازم است تا پایان وقت اداری دوشنبه 27 اسفند ماه کمیته ای تخصصی به سرپرستی معاونت هماهنگی امور عمرانی و متشکل از مدیرکل راه و شهرسازی، حفاظت محیط زیست، شهرداری، شورای شهر، دفتر فنی استانداری تشکیل و نظر قطعی خود را اعلام کند.

آقازاده درخصوص آلودگی هوا که یکی از دغدغه های مهم مردم شهر اراک محسوب می شود، گفت: فضای سبز اراک یک ضرورت صددرصدی است و باید نقش آن در این طرح مشخص شود.

استاندار مرکزی در پایان با اشاره به اوراق تخصیص یافته به استان مرکزی در سال آینده خاطرنشان کرد: 80 هزار میلیارد ریال اوراق در سال 98 به استان داده می شود که بیش از چهار هزار میلیارد ریال سهم شهرداری است و در صورت جذب، زمینه خوبی برای رفع مشکلات این دستگاه خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات