خبرهای داغ:
در گفت و گو با خبرنگارسرویس بسیج علمی آذربایجان غربی:

مخترع دهه هفتادی که برای ۵ نفر شغل ایجاده کرده است

جواد اسکندری مخترع بسیجی موفق ارومیه ای است که برای ۵ نفر شغل ایجاد کرده است.
کد خبر: ۹۱۲۰۴۴۷
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵

مخترع دهه هفتادی که برای ۵ نفر شغل ایجاده کرده است

به گزارش سرویس بسیج علمی خبرگزاری بسیج، جواد اسکندری،مخترع بسیجی جوان دهه هفتادی ارومیه ای که ثابت کرده اشتغال زایی سن و سال نمیشناسه و در هر سنی که آدم باشد می تواند با داشتن پشتکار و اراده قوی برای همنوعان خود شغل ایجاد کرد.

این مخترع جوان که دانشجوی مقطع کارشناسی رشته مهندسی مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی است،در گفت و گو با خبرنگاربسیج علمی آذربایجان غربی با اشاره به سوابق علمی خود گفت:اینجانب از سال 89 به صورت تخصصی در زمینه روباتیک فعالیتم را آغاز کرده ام. در همان ابتدا در مسابقات روباتیک استانی که توسط خانه جوان برگزار شده بود بصورت تیمی شرکت کرده و مقام سوم را کسب کردیم.

وی بیان کرد:از تابستان سال 91 وارد زمینه هواپیماهای بدون سرنشین شدم و فعالیت خود را در زمینه هوا- فضا ادامه دادم. در اردیبهشت سال 92 در مسابقات کشوری هوا-فضای دانشگاه امیرکبیر شرکت کردم که در زمینه گلایدرهای دست پرتاب مقام 21 از 180 تیم کشوری و مقام 3 و 9 کشوری از 60 تیم در لیگ مانور و طراحی هاورکرافت را از آن خود کردم و در خرداد سال 92 دو طرح به جشنواره خوارزمی ارایه کردم که یکی از آنها منتخب استانی شد.

این مخترع جوان ارومیه افزود:در اردیبهشت ماه سال 93 در مسابقات هوا- فضای استانی لیگ گلایدرهای پرواز آزاد، مقام 4 را بدست آوردم. در همان سال در مسابقات دانشجویی هوا-فضای دانشگاه امیر کبیر شرکت نمودم.

وی خاطر نشان کرد:با اینکه تیم دانش آموزی بود و تنها عضو تیم من بودم، مقام 10 در لیگ روباتهای پرنده از 40 تیم پر قدرت دانشجویی را کسب کردم و در لیگ سرعت هاورکرافت، مقام 2 و 6 کشوری را از 90 تیم کسب کردم.

وی ادامه داد:دوباره در مرداد سال 93 در جشنواره خوارزمی شرکت کردم که این بار نیز طرحم که در زمینه هوا-فضا بود منتخب استانی شد ولی در مرحله کشوری به دلیل بالا بودن سطح طرح از حد دانش آموزی و باور نکردن توضیحات، امتیاز کامل به من تعلق نگرفت و طرح از روند داوری حذف شد. این در حالی است که همان طرح با موفقیت از سال 93 تا کنون به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار گرفته است.

اسکندری افزود:از شهریور سال 94 فعالیت های اقتصادی خود را تحت نام "تکنو گستران" در زمینه های طراحی و تولید سیستم های امنیتی، صنعتی و مکانیزاسیون کشاورزی آغاز نموده و از طرفی موفق به دریافت اولین نمایندگی پرینترهای 3 بعدی شرکت " سی زان" در شمال غرب کشور شده ام.

وی افزود:در حال حاظر فرصت شغلی برای 5 نفر را فراهم نموده ام و با گسترش فعالیت ها، اولین مرکز چاپ و خدمات 3D در استان را احداث کرده ایم، به علاوه ایده هایی که هم اکنون به صورت تجاری تولید میشوند شامل سیستمهای کنترل تردد (درب بازکن های کارتی) و سیستم های آبیاری هوشمند می باشد که روز به روز به تنوع محصولی افزوده می شود.

این مخترع جوان در پایان گفت:تلاش میکنم محصولات تولیدی را درراستای تکنولوژی های روز دنیا پیش ببرم.

ارسال نظرات