اداره کل دامپزشکی استان کردستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد به طور قطع علت مسومیت شماری از مردم قروه در روز‌های اخیرقطعا گوشت‌های منجمد توزیع شده نیست.
کد خبر: ۹۱۲۰۴۳۴
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، در این اطلاعیه آمده است:

گوشت‌های منجمد هم درمبدا (برزیل) و هم در زمان تخلیه در بندر و هم تحویل به استان (سردخانه شرکت پشتیبانی و صمت) و هم در زمان تحویل به شهرستان تحت نظر دامپزشکی می‌باشد و در مراکزی عرضه می‌شود که شرایط نگهداری و سرمایی مناسب را دارد توزیع می‌شود.

همه تحویل گیرندگان گوشت منجمد در یک شهرستان نیستند و معمولا محموله در چند شهرستان توزیع می‌شود پس باید علائم مسمومیت در سایر شهرستان‌های دیگر نیز دیده شود.

با اطمینان باید گفت که هیچ عامل مسمویت میکروبی یا ویروسی در گوشت منجمد که بتواند چنین مسمومیت حادی را ایجاد کند نمیتواند رشد و بقا یابد.

خریداران گوشت منجمد همه با هم گوشت خریداری شده را مصرف نمیکنند که شاهد این همه مورد در زمان کوتاه باشیم.

در زمان بروز چنین مسمویت‌هایی باید به حضور عامل مسمومیت که اکثرا" باکتری می‌باشند در موادی که توسط بسیاری از شهروندان مصرف میشوند نظیر آب و یا ورود آن از طریق تنفس مشکوک شوند.

تنها راه قطعی اظهار نظر در مورد عامل بیماری کشت و جدا نمودن آن از بدن افراد مسموم می‌باشد.

تاکنون در هیچ نقطه‌ای از کشور مسمومیت ناشی از مصرف گوشت منجمد گزارش نشده و همیشه مسمومیت ناشی از مصرف گوشت در یک مکان خاص مثلا یک رستوران یا یک مهمانی که گوشت مصرفی در اثر نگهداری در شرایط نامناسب الوده می‌شود بروز می‌کند.

بر اساس بررسی و‌پیگیری صورت گرفته مدیران و‌پزشکان دانشگاه علوم پزشکی کردستان هیچ گونه اظهار نظری در‌مورد علت مسمومیت با گوشت نداشته اند و هیچ گوشت منجمد توزیع شده‌ای در بازار شهر قروه جمع اوری نشده است.

در پایان اداره کل دامپزشکی کردستان با قاطعیت اعلام می‌نماید که تمام گوشت‌های منجمد و گرم وارداتی و داخلی از نظر بهداشتی تحت نظارت کامل و سختگیرانه این‌اداره کل قرار دارد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات