خبرهای داغ:
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی:

اسکان مسافرین نوروزی در بیش از هزار کلاس درس/ آموزش و پرورش نیازمند حمایت خیرین و اولیا

کد خبر: ۹۱۲۰۴۲۶
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، محمد علی واقعی مدیر کل آموزش و پرورش استان صبح امروز در نشست خبری با اشاره به منشوری که رهبر انقلاب در گام دوم انقلاب بیان فرمودند اظهار داشت: نظرسنجی ها به منظور اجرایی کردن فرمایشات رهبر انقلاب در آموزش و پرورش صورت گرفته است و موقع تکمیل برنامه ها رسانه ای می شود.

وی با بیان اینکه سال آینده در کتب درسی بخشی از بیانیه گام دوم انقلاب گنجانده می شود افزود: رسالت آموزش و پرورش استفاده از ظرفیت جوانان، نوجوانان با هدف تربیت و آموزش است و با توجه به اینکه مدرسه بیشترین نقش را در شکل گیری هویت و شخصیت دانش آموزان در مقطع ابتدایی دارد اگر این مسئولیت به خوبی انجام شود مشکلات و آسیب های کمتری در آینده دامن گیر جامعه می شود.

واقعی تصریح کرد: تا این لحظه اعتبارات غیر از سرانه دانش آموزان شبانه روزی نداشتیم و اعتبارات هزینه ای در حد صفر است و سرانه دانش آموزان شبانه روزی 600هزار تومان برای هر دانش آموز واریز شده است.

وی با بیان اینکه ما در آموزش و پرورش دچار تنگناهای مالی هستیم و مشارکت اولیا را می طلبد متذکر شد:  متاسفانه با وجود رشد تورمی امسال سرانه اعتبارات به ازای هر دانش آموز مدارس عادی 4500تومان و هنرستانها 11هزار و 500تومان اختصاص یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: از ابتدای سال جاری 228 بازدید از خانواده های شهدا و ایثارگران، 264یادواره شهدای دانش آموز و فرهنگیان، 210مورد تجلیل از ایثارگران و جانبازان، 29مورد احداث یادمان شهدا و قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را از ابتدای سال اجرایی کردیم.

دچار تنگناهای مالی هستیم/ آموزش و پرورش نیازمند حمایت خیرین و اولیا است

وی اظهار داشت: مبلغ یک میلیارد و 600میلیون ریال خرید تجهیزات برای هنرستانها سال گذشته و همین مبلغ را امسال داشتیم و با مشکل کمبود نیرو و تجهیزات در این مدارس رو به رو هستیم و برای 4هزار و 864دانش آموز خردید خدمات آموزشی داشتیم.

وی عنوان داشت: در سوم اردیبهشت ماه جشنواره خیرین مدرسه ساز در مشهد مقدس برگزار می شود و از خیرین برای خرید تجهیزات برای هنرستانها مدد می گیریم.

اسکان مسافرین نوروزی در بیش از هزار کلاس درس

واقعی با اشاره به اهم برنامه های اجرایی و فعالیتها جهت اسکان مسافران نوروزی گفت: ۱۴ پایگاه، ۲۷۵ آموزشگاه، هزار و ۱۸۱ کلاس با ۴۱۲ نفر عوامل اجرایی برای خدمات رسانی به مسافرین نوروزی اختصاص یافته اند.

وی با بیان اینکه تاریخ ثبت نام اسکان از تاریخ ۳ اسفند تا ۲۴ اسفند ماه ادامه داشته است، گفت : محل پذیرش اسکان مهمانان در کل استان مشخص و از ۲۹ اسفند تا ۱۲ فروردین ادامه دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه در نوروز ۹۷  از تعداد ۱۱۶ هزار ۷۷۴ نفر  روز با توزیع تجهیزات در مدارس کل استان اسکان داشتند، افزود: تا  ۲۳ اسفند ماه جاری تعداد ۳۶۷ خانوار از طریق رزرو اینترنتی اتاق رزرو کردند.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار