خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی گیلان در گفتگو با «بسیج»
مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری گیلان با اشاره به فشار تحریم های خارجی بر حوزه های مختلف اقتصادی کشور، لازمه گذر از تحریم ها را اتخاذ مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی دانست.
کد خبر: ۹۱۲۰۴۱۹
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
 به گزارش سرویس بسیج علمی خبرگزاری بسیج، محمد درویشی در گفت و گو با خبرنگار بسیج علمی: با اشاره به سپری شدن روزهای پایانی سال 97 تصریح کرد: دسیسه های فراوان دشمنان و تحریم های پیاپی آنان، سال جاری را به یکی از دشوارترین سال های پیش روی نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت ایران مبدل ساخته بود که با یاری پروردگار متعال و رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب همچون گذشته با سربلندی کشورمان پایان یافت.

 شکوفایی پایدار اقتصادی با تکیه بر توان ملی

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری گیلان با اشاره به درون مایه اسلامی اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: همان گونه که پیامبر عظیم الشان در دوران صدر اسلام با تکیه بر اندیشه های ناب اسلامی بر تحریم های متعدد از سوی کفار فائق می آمدند، امروز نیز با تکیه بر اقتصاد مقاومتی می توان راه نجات را هموار ساخت.

وی با بیان اینکه کشورمان از بدو پیروزی شکوهمند انقلاب و تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره مورد تحریم استکبار جهانی قرار داشته، افزود: با شناخت و پرورش استعدادهای ذاتی و بالفعل سازی آنها می توان علاوه بر گذر از تحریم ها، راهی به سوی شکوفایی پایدار اقتصادی گشود.

درویشی با اشاره به اهمیت افزایش توان تولید داخلی گفت: ارتقای کیفیت توأم با افزایش کمیت تولید کالاهای داخلی منجر به استقبال گسترده مردم از آن شده و ایجاد فرهنگ مصرف کالای ایرانی مشوقی برای تولید کنندگان ملی در راستای توسعه کسب و کار و در پی آن افزایش اشتغال خواهد بود.

وی با تاکید بر لزوم نهادینه سازی فرهنگ مصرف تولیدات داخلی در ذهن مردم خاطرنشان کرد: باید هر آنچه را كه می‌توانیم در داخل كشور تولید كرده و هر چه را که تاکنون نتوانسته ایم، دانش تولیدش را به دست آوریم. و برای رسیدن به این هدف حمایت از ایده های خلاقانه و ابتکاری از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 ضرورت تغییر نگرش و تقویت خودباوری در نسل جوان

درویشی به تحریم کشورمان در حوزه داروهای مورد نیاز و ضروری اشاره کرد و افزود: در صنعت داروسازی از ظرفیت نیروی انسانی متخصص و متعهد برخورداریم، ولی با وجود این هنوز انگیزه تولید در این صنعت به میزان رضایت بخشی که کشور را از نیاز به واردات خودکفا سازد نرسیده و در بسیاری از داروهای اساسی از جمله داروهای ضد سرطان به عنوان یک وارد کننده در جهان مطرح هستیم.

درویشی با بیان ضرورت تغییر نگرش و تقویت خودباوری در نسل جوان و تحصیل کرده کشور خاطرنشان کرد: اجرای پژوهش های کاربردی و محصول محور در دانشگاه ها کمک قابل توجهی به استقلال و خودکفایی پایدار اقتصادی و دانش بنیان خواهد کرد.

وی به لزوم تلفیق نقش کارآفرینی در دانشگاه های کشور اشاره کرد و افزود: دانشگاه کارآفرین همانند یک سازمان کارآفرین فعاليت کرده و مدیریت می شود به گونه ای که کسب و کارهای جدید از سوی اعضای هيات علمی، متخصصین یا دانشجویان ایجاد شده و منابع درآمدی جدیدی مانند ثبت اختراع و مشارکت با شرکت های خصوصی نیز در چرخه اقتصادی آن در نظر گرفته می شود.

 

استقلال و آزادی کشور ثمره مدیریت جهادی و شعور انقلابی است

درویشی توسعه شرکت های دانش بنیان را در کشور امری ضروری دانست و تصریح کرد: امروزه دانش به عنوان کالایی پر بها مطرح بوده که ارزش آن بیش از هر نوع ذخایر طبیعی در جهان است و این حقیقت لزوم توجه هرچه بیشتر مسئولین به این منبع ارزشمند را روشن تر می سازد.

وی اتخاذ الگوی مدیریت جهادی را در تمامی سطوح و بخش های کشور راهکاری موثر برای دستیابی به آینده ای روشن ذکر کرد و افزود: دستاوردهای دوران هشت ساله دفاع مقدس، و همچنین استقلال و آزادی که اکنون به برکت استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی بر فضای کشور حاکم بوده، ثمره مدیریت جهادی و شعور انقلابی است.

درویشی با اشاره به لزوم الگو سازی از نمونه های برتر مدیریت جهادی در کشور، افزود: مدیریت جهادی مدیریتی اسلامی، علمی، قاطع، قدرتمند، مردم محور و فساد ستیز بوده که با عشق، بصیرت، ایمان و نیت کار برای خدا، ثابت قدمی، خستگی ناپذیری و شوق، در راه شکوفایی هرچه بیشتر اسلام و انقلاب و کشور گام برمی دارد.

وی با بیان اینکه جهاد علمی نیازمند کوششی مضاعف و استفاده از حداکثر توان نخبگان است، خاطرنشان کرد: امروز نیازمند شتاب حداکثری در حوزه تولید علم هستیم تا قادر به جوابگویی نیازهای داخلی و ارتقای جایگاه جهانی ایران اسلامی باشیم.

درویشی در پایان بر لزوم بهره گیری هرچه بیشتر از توانمندی های جامعه نخبگان در مسیر تقویت بنیه علمی و دفاعی کشور تاکید کرد و گفت: شناسایی، جذب، هدایت و حمایت از نخبگان کشور و تولید علم نافع از مهمترین اهداف سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری بوده که در راه تحقق آن از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

 

 

ارسال نظرات