سید ساجد یعقوبی
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه خلخال گفت: امسال 16 طرح و پروژه عمران روستایی توسط بسیج در مناطق محروم این شهرستان اجرا شد.
کد خبر: ۹۱۲۰۳۷۶
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳
اجرای 16 پروژه عمرانی بسیج در خورش رستم خلخال
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سرهنگ جهانبخش عطایی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری خلخال هدف از اجرای این پروژه‌ها که توسط قرارگاه سازندگی سپاه در مناطق روستایی این شهرستان اجرا شده را محرومیت زدایی از چهره مناطق محروم روستایی و ارتقای سطح زندگی ساکنان آن دانست.

وی احداث راه بسیار سخت روستای کرنق به برندق، راه روستای پیشگمان، چند طرح آبرسانی روستایی و طرح‌های توسعه کشاورزی از جمله احداث راه بین مزارع را از جمله طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی اجرا شده توسط بسیج در سال جاری ذکر کرد.

او افزود: روستای کرنق از توابع بخش خورش رستم این شهرستان در منطقه صعب العبور و کوهستانی آق داغ واقع شده و اهالی این روستا برای دسترسی به مرکز این بخش راه ۶۵ کیلومتری سخت را طی می‌کنند که با احداث راه جدید علاوه بر حذف نقاط حادثه خیز و پرتگاه‌های خطرناک زمان سفر از این روستا به شهر هشجین مرکز این نیز به یک سوم کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه اجرای ۴۰ هزار طرح و پروژه عمرانی از سوی بسیج در مناطق مختلف کشور از برنامه‌های نیروی مقامت بسیج در راستای محرومیت زدایی در مناطق روستایی است، اظهارکرد:۱۱۱ پروژه از مجموع طرح‌های پیش بینی شده در این شهرستان اجرا خواهد شد.

او از اعزام بیش از هزار دانش آموز در قالب کاروان‌های راهیان نور به مناطق جنگی شمال غرب و جنوب کشور از سوی بسیج خلخال خبر داد و گفت: دستاورد فرهنگی بسیار مهم این کاروان‌ها و سفر‌ها انتقال فرهنگ حاکم در دوران دفاع مقدس به نسل جوان است.
ارسال نظرات