نخبه بسیجی ، سید کمال رجبی ، از ساخت طرح " نانو فوتوکاتالیست مغناطیسی" با هدف کاهش آلودگی های آبی در استان ایلام خبر داد.
کد خبر: ۹۱۲۰۲۹۴
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، سید کمال رجبی ، در گفتگو با خبرنگار ما ، در خصوص  ساخت طرح " نانو فوتوکاتالیست مغناطیسی" گفت: طرح " نانو فوتوکاتالیست مغناطیسی"  به عنوان یک عامل ضد با کتری و فوتوکاتالیستی در حضور نور ماوراء بنفش ، پیشنهاد می شود.

وی عنوان کرد:  هدف از این طرح ، حذف آلاینده های میکروبی و شیمیایی درون محیط های آبی ، با استفاده از نانو فوتوکالیست ها می باشد.

این نخبه بسیجی ، بیان داشت: با توجه به اینکه امروزه آلودگی های آبی به عنوان یک معضل شناخته شده است و یکی از راه های اصلی برای حل این معضل استفاده از فوتوکاتالیست ها است که مشکلات و آلودگی های آّبی را شناسایی کرده و آنها را از بین می برد و لذا با استفاده از ابزار های محیطی همچون نور خورشید ، فرایند تخریب آلاینده ها  از نوع شیمیایی و میکروبی را  انجام می دهد.

رجبی،در ادامه گفت: میزان تسهیلات دریافتی از سپاه و بسیج ، برای اجرای این طرح 2 میلیون تومان می باشد و در حال حاضر طرح در مرحله پایلوت  است  و با توجه به حساس بودن طرح ، مطالعات بیشتری بر روی فوتوکاتالیست ها نیاز است .

وی در پایان اظهار کرد: با توجه به اینکه فوتوکاتالیست ها در بازار ایران تازه وارد هستند ، می توان با تولید انبوه از این دانش ، چشم انداز خوبی را برای آن متصور باشیم .

ساخت طرح

ساخت طرح

 

ارسال نظرات