نماینده ولی‌فقیه استان البرز با تأکید بر اینکه برای برقراری عدالت نیازمند تفکر علوی هستیم، گفت: علی ابن ابیطالب (ع) به دنبال برقراری عدالت بود، در بیانیه گام دوم به مسئله‌ای که اشاره‌شده و ضرورت جامعه دانسته شده، عدالت همه‌جانبه است.
کد خبر: ۹۱۲۰۲۴۶
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ،  آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه کرج با اشاره به اینکه امسال با همه فرازها و فرودهایش در حال تمام شدن است، گفت: سال جدید و فصل بهار برای چشم عبرت بین پر از درس بوده و یادآور حیات دوباره است.

نیاز مدیریتی امروز کشور شیوه علوی است / دستگاه قضا دست فاسدان را کوتاه کند

وی گفت: سال نو یک فرصت جدید است که در اختیار ما قرار می‌گیرد باید از خداوند متعال بخواهیم که بهتر از سال گذشته را برای ما قرار دهد.

خطیب جمعه کرج در بخش دیگری با اشاره به برکات ماه رجب و ولادت امام علی (ع)، گفت: باید تفکر علوی در جامعه اشاعه پیدا کند، کارگزاری که می‌گوید سهم خود را از سفره انقلاب برداشتم رفتار علوی ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: امام علی (ع) به مالک اشتر دستور داد افرادی را برای کار انتخاب کن که در شرایط سخت اهل استواری و استقامت باشند و نسبت در مسائل مهم بی‌تفاوت نباشند.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه مسئولان نباید مقابل استکبار قالب تهی کنند، گفت: برخی مقابل دشمنان کرنش می‌کنند، تا دستگاه اجرایی کشور به این نقطه برسد امید داریم دستگاه قضا با ریاست جدید عدالت را گسترش دهد و دست فاسدان و مفسدان و کسانی که چهره نظام را ناکارآمد جلوه داده‌اند، کوتاه کند.

وی با تأکید بر اینکه برای برقراری عدالت نیازمند تفکر علوی هستیم، گفت: علی ابن ابیطالب (ع) به دنبال برقراری عدالت بود، در بیانیه گام دوم به مسئله‌ای که اشاره‌شده و ضرورت جامعه دانسته شده، عدالت همه‌جانبه است.

خطیب جمعه کرج با اشاره به اینکه در بیانیه گام دوم به دشمن‌شناسی و مقابله با استکبار تأکید شده است، گفت: مسئولان و آحاد مردم باید از روش علوی درس بگیرند و به دشمن اعتماد نکنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه روزهای که با اعتماد به آمریکا دستاوردهای عظیم کشور در بسیاری از حوزه‌ها نادیده گرفته شد را نمی‌توان از تاریخ حذف کرد، گفت: در مسئله ملی شدن نفت القابی که به برخی داده می‌شود دروغ است، اصل ملی شدن نفت را مجلس تصویب کرد و علما و روحانیون در این خصوص تلاش‌های زیادی داشتند.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه برخی از تاریخ درس نمی‌گیرند، گفت: عده‌ای به خیال خام خودشان دنبال راضی کردن دشمن هستند اما در زمان تحریم و دشمنی آمریکا، دانشمندان کشور با توان داخلی ستاره خلیج‌فارس را برای خودکفایی ایران راه‌اندازی کردند.

وی با اشاره به اینکه برخی به دنبال راضی کردن اروپا هستند، گفت: برخی به اروپا دل‌خوش کرده‌اند به این دسته باید گفت؛ به سرنوشت ترکیه نگاه کنید، ترکیه به اروپا اعتماد کرد و نتیجه‌اش را دید به‌طوری‌که اروپا اعلام کرده ترکیه را در جمع کشورهای اروپایی نمی‌پذیرد.

خطیب جمعه کرج با تأکید بر اینکه نباید به اروپا و آمریکا اعتماد کرد، گفت: رئیس‌جمهور ما به عراق سفرکرده و مورد استقبال قرارگرفته درحالی‌که آمریکا و متحدانش به وحشت افتاده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تأکید کرد: آمریکا از خشم و وحشتی که دارد هنگام سفر رئیس‌جمهور ما به عراق حشدالشعبی را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داده انگلیس نیز حزب‌الله لبنان را تروریست خوانده است.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری از مردم خواست با کنار گذاشت خرافات از رسم عید به نحو احسن برای استحکام روابط خانوادگی استفاده کنند.

به گفته وی با توجه به مشکلات اقتصادی که سفره بسیاری را کوچک کرده و کمبودهای را به وجود آورده است، محرومان جامعه نباید فراموش شوند.

خطیب جمعه کرج گفت: جوانان با کسبه همراهی کنند تا یک جریان ایجاد و قسمت از کاستی‌های خانواده‌ها محروم برطرف شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه به اهمیت مراسم اعتکاف اشاره کرد و گفت: اعتکاف از برکات انقلاب است که رشد پیدا کرد با اعتکاف منیت‌ها و خواهش‌های نفسانی از بین می‌رود.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری با مرور مطالبات رهبری، گفت: خواسته‌های رهبری مربوط به یک سال خاص نبوده و مربوط به همه زمان‌ها است، خواسته رهبری شخصی نیست و برای همه مردم و مسئولان مسئولیت آور است.

وی بابیان اینکه رهبری بر اعتماد به خدا تأکیددارند، گفت: این مسئله از سوی رهبری دائماً تکرار می‌شود، ایشان بر مسئله مقابله با دشمن همیشه تأکیددارند، یکی دیگر از تأکیدات مقام معظم رهبری تقویت تولید ملی و توسعه مصرف کالاهای داخلی است.

خطیب جمعه کرج با اشاره به اینکه رهبری همیشه تأکیددارند که مسئولان به دشمن اعتماد نکنند، گفت: حفظ سرمایه‌های کشور، اعتماد به جوانان، انقلابی بودن و انقلابی کار کردن، استفاده از نیروهای داخلی کارآمد، کاهش آسیب‌های اجتماعی، اشاعه الگوی اسلامی - ایرانی، عمل به بیانیه گام دوم که بسیار مهم و راهبردی است و مطالبه از دستگاه قضا برای برقراری عدالت ازجمله مطالبات رهبری است که باید موردتوجه ویژه قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز از حضور میلیونی مردم در راهپیمایی بیست و دوم بهمن به‌عنوان یکی از جلوه‌های بی‌نظیر سال جاری یادکرد و گفت: طبق آمار رسمی حضور مردم نسبت به سال‌های گذشته بسیار بیشتر بوده است.

خطیب جمعه کرج در بخش دیگری به دیدار رهبری با نمایندگان مجلس خبرگان اشاره کرد و گفت: در این دیدار مطالب اساسی ارائه شد، مهم‌ترین مسئله مربوط به تجهیز امکانات آمریکا و اسرائیل علیه ایران بود، رهبری فرمودند؛ کاری خواهد شد که سنگین‌ترین شکست به آمریکا تحمیل شود.

ارسال نظرات