نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

قوه قضائیه به مثابه شمشیر برنده نظام، با متخلفان برخورد قاطعانه کند/بیانیه «گام دوم» سرلوحه کار مسئولان باشد

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: قوه قضائیه به مثابه شمشیر برنده نظام، مبارزه با شبکه های فساد و قاچاق، دزدی، غارتگری، توطئه، عناصر فتنه، ضدانقلاب، فسادهای ارزی، سکه ای را با تیزبینی و هوشیاری کامل و با در نظر گرفتن سرعت عمل به عنوان اساس کار خود نهادینه سازد.
کد خبر: ۹۱۲۰۲۱۱
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در خطبه‌های نماز عبادی_سیاسی جمعه این هفته اراک با اشاره به برگزاری اجلاسیه مجلس خبرگان در روزهای گذشته گفت: در این اجلاسیه که شهریور و اسفندماه برگزار شد، درباره مسائل روز کشور بحث های تخصصی شد که در این اجلاسیه اخیر موضوع معیشت مردم و بیانیه گام دوم انقلاب رهبری بیشتر مورد تأکید بود.

وی با اشاره به مولفه های مهم بیانیه گام دوم افزود: در تمام بیانیه استفاده از ظرفیت های کشور به خصوص سرمایه عظیم جوانان در تمام عرصه های کشور از سوی مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته است .

امام جمعه اراک ادامه داد: همواره مولفه های قدرت از جمله ایمان به خدا، ازخود گذشتگی، ایثار و معنویت مورد تأکید معظم له بوده است؛ مسئولین و مردم باید خارج از هرگونه تصمیم گیری از روی احساسات این بیانیه را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به بیانات روز گذشته مقام معظم رهبری در جمع اعضای خبرگان گفت: مدیریت همراه با منطق و حکمت همواره لازم است؛ در بحث پالرمو و FATF  که هم اکنون در حال بررسی در مجمع است نباید اینگونه القا شود که مخالفان طرفداران آمریکا، و مخالفان دوستداران نظام هستند؛ چراکه این یک موضوع کاملا تخصصی و علمی است و این مرجع رسیدگی، کاملا مورد تأیید معظم له است و قطعا تصمیات آن هم به کشور آسیبی نخواهد زد.

آیت الله دری نجف‌آبادی با اشاره به انتصاب آیت الله رئیسی به عنوان رئیس قوه قضائیه گفت: قوه قضائیه به مثابه شمشیر برنده نظام، مبارزه با شبکه های فساد و قاچاق، دزدی، غارتگری، توطئه، عناصر فتنه، ضدانقلاب، فسادهای ارزی، سکه ای را با تیزبینی و هوشیاری کامل و با در نظر گرفتن سرعت عمل به عنوان اساس کار خود نهادینه سازد.

وی افزود: موضوع پیشگیری از وقوع جرم در قوه قضاییه از تأکیدات همیشگی مقام معظم رهبری است و باید به‌صورت ویژه پیگیری شود چراکه رسیدگی به این حجم پرونده بسیار زمان‌بر بوده و دلیل این تأکیدات به نظر می رسد به خاطر هزینه کم نسبت به درمان و در مقایسه با برخوردهای قضایی از تأثیرگذاری بالاتری برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: حجم پرونده های وارده به حوزه قضایی متراکم است و بهترین راهکاری که می تواند برای کاهش این معضل در نظر داشت، ایجاد فرهنگ پیشگیری از وقوع جرم است و از طرفی نظارت ویژه بر دستگاه های اجرائی می تواند زمینه ساز کاهش بسیاری از فسادهای مالی و اخلاقی باشد.

امام جمعه اراک درخصوص سفر رئیس جمهور به کشور عراق گفت: گسترش مبادلات اقتصادی و سیاسی بین این دو کشور باعث ایجاد برکات فراوانی است چراکه ملت ایران و عراق از گذشته قرابت زیادی با یکدیگر دارند.

وی با اشاره دستاوردهای مهم این سفر بیان داشت: لایه روبی اروندرود که ظرفیت تردد کشتی های بیش از 70 هزار تن را فراهم می کند و می تواند در مسایل تجاری حائز اهمیت باشد، حذف هزینه روادید که زمینه ساز کاهش هزینه ها است و راه اندازی خط ریلی راه‌آهن قصر شیرین به عراق که ۹۶ کیلومتر و ۴۵ سال مغفول مانده، از جمله دستاوردهای مهم سفر آقای روحانی به عراق است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی عدم پرداخت ویزا از 12 فرودین سال آینده را اقدامی بسیار مهم خواند و افزود: با توجه به اینکه دست های زیادی برای سیاه کرده رابطه بین دو کشور فعال هستند و این اقدام زمینه مناسبی برای گسترش تعامل و روابط است،  لذا راه اندازی مراکزی برای تقویت این روابط لازم و ضروری است.

آیت الله دری نجف آبادی با تأکید بر افزایش کیفیت صادرات به کشور عراق تصریح کرد: بازار عراق باید در دست تولیدکنندگان و تجار ایرانی باشد؛ استان مرکزی با بهره مندی از ظرفیت های بزرگی چون صنایع پالایشگاه، پتروشیمی، ماشین‌سازی، راه‌آهن در این صادرات می تواند نقش آفرینی کند.

امام جمعه اراک با اشاره به اهدای نشان ذوالفقار به فرمانده سپاه قدس عنوان کرد: این اتفاق نشان از تلاش و زحمات بی دریغ سپاه قدس و البته نیروهای مسلح کشور دارد؛ ملت ایران همواره آسایش و امنیت خود را مدیون مجاهدت ها و جانفشانی های این عزیزان می داند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تأکید بر سه جبهه ای که ملت ایران را به راه کمال می رساند، گفت: کار و تلاش شبانه روزی، تحصیل علم و مقابله با توطئه های دشمنان ایران اسلامی باید الگوی رفتار ملت ایران باشد.

آیت الله دری نجف آبادی در پایان با اشاره به ایام نوروز خطاب به مسئولین و مردم خاطرنشان کرد: مردم به دور از تجمل گرایی و اسراف و با فرهنگ ایثار و قناعت برای عزت و پیشرفت ایران اسلامی تلاش کنند.

 انتهای پیام/

ارسال نظرات