خبرهای داغ:
امام جمعه شهر چمران به سفر سه روزه رئیس جمهور به کشور عراق اشاره کرد و گفت: برکات این سفر از برجام 10 ساله اروپا و آمریکا بیشتر بود.
کد خبر: ۹۱۲۰۲۰۷
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از بندر ماهشهر، حجت‌الاسلام سیدمنتصر هاشمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چمران با تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت امام جواد (ع) اظهار کرد: باتوجه به جوان بودن امام و برکات عظیمی که برجاي گذاشتند مناسب است جوانان با مطالعه از سبک زندگی ایشان الگو بگیرند.

وی افزود: جوان‌گرایی الگوی دینی است، تمام ائمه و اغلب انبیاء الهی در جوانی به نبوت و امامت رسیدند، این نشانه جوانگرایی دین مبین اسلام است. رکن اصیل گام دوم انقلاب گام جوانان است. تمام قوا برای پیشبرد اهداف انقلاب در گام دوم از جوانان بهره کافی را ببرند، جوان‌سازی و جوان‌گرایی د رسال جدید روی میز قوای سه گانه در راستای تحقق گام دوم انقلاب باشد.

خطیب جمعه شهر چمران همچنین با تبریک سالروز ولادت امیرالمومنین علی (ع) بیان کرد: جایگاه این امام همام در نزد خداوند متعال و پیامبران و اولیاء جایگاه ویژه‌ای است. توحید بدون علی معنا ندارد، نبوت بدون ایشان معنا نخواهد یافت و امامت بدون ایشان زاییده نخواهد شد. محبت و ولایتمداری ایشان شرط قبول جمیع عبادات است.

هاشمی ادامه داد: این مناسبت روز پدر نامیده شده است، بهترین و ماندگارترین هدیه فرزند به پدر صالح بودن است، همچنین اطاعت‌پذیری یکی از مهم‌ترین وظایف در مقابل پدر و مادر به شمار می‌رود. به تعبیر قرآن و روایات نیکی به پدر و مادر از واجب‌ترین واجبات بعد از پرستش خداوند متعال است.

وی در ادامه به سفر سه روزه رئیس جمهور به کشور عراق اشاره کرد و گفت:  برکات این سفر از برجام 10 ساله اروپا و آمریکا بیشتر بود، صدها و هزارها کاسب و تاجر و غیره منتظر اینگونه رفت و آمدها هستند. برعکس رفت و آمدهای اروپا و آمریکا جز هزینه برای ملت چیزی نداشته است. حذف مبلغ ویزا عیدی خوبی برای مردم دوکشور دوست و همسایه به ویژه زائران عتبات بود.

امام جمعه شهر چمران تصریح کرد: ان‌شاءالله علاوه بر برکات مادی و معنوی فراوان یکی از برکاتش عظمت و اتحاد تشیع برای منطقه خواهد بود. اگر کشورهای منطقه متحد شوند و سیاست‌ها به سمت منطقه‌ای جهت‌دهی شود می‌تواند خلاءهای تحریم را سریع‌تر پر کند. 

هاشمی متذکر شد: سفر مقام عالی جمهوری اسلامی به کشور عراق محبوبیت، اقتدار و نفوذ جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت را نشان داد، برعکس سفر شبانه ترامپ که باتوجه به خرج تریلیون دلاری جایی در عراق ندارد.

وی همچنین با تبریک فرا رسیدن سال نو اظهار کرد: امیدواریم باتوجه به سال علوی و ياد امیرالمومنین امسال با نظر رحمت الهی برای شما و تمام مسلمانان سال پر خیر و برکتی باشد و آنچه مرضی الهی و سعادت دنیا و آخرت ما است در آن رقم بخورد. ان‌شاء‌الله تعطیلات نوروز فرصت مناسبی برای تقویت روابط خویشاوندی باشد که جزء سنت‌های پسندیده اسلام است و نباید کم‌رنگ شود.

خطیب جمعه شهر چمران همچنین با اشاره به اعطای بالاترین نشان نیروهای مسلح «ذوالفقار» به سردار اسلام و فرمانده رشید و دلاور سپاه قدس قاسم سلیمانی، افزود: نابودی داعش مرهون تفکر سلیمانی است. فاطمیون افغانستان و زینبیون پاکستان و انصارالله یمن و حشدالشعبی عراق و سوریه و عمده جبهه مقاومت و عظمت آن مرهون تلاش‌هاي او است، این تفکر سبب شد روحیه مقاومت تبدیل به یک نیروی ماندگار برای تثبیت اسلام و مقاومت باشد.

هاشمی عنوان کرد: پیروزی بر داعش مرهون همان تفکری است که دیروز مقام معظم رهبری در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری فرمودند و آن مواجهه اميدوارانه بود، در مقابل آن مواجهه مأیوسانه است و باید به موقعیت و جایگاه خود در منطقه آگاه باشیم و بدانیم دشمن از ما حساب می‌برد.

وی در پایان اضافه کرد: تاکید مقام معظم رهبری نسبت به انتقادها نیز بود که فرمودند انتقاد نباید انفعالی و مبتنی برگلایه صرف و بی‌تحرکی باشد، بلکه انتقاد باید محرک سازنده بوده و فاعلیت داشته باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها