خبرهای داغ:
آیت الله حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه:

نگاه ما باید به همسایگان باشد نه اروپا

امام جمعه قم، با اشاره به اهمیت روابط بین ایران و عراق بیان کرد: با وجود ۱۵ همسایه چرا باید به اروپا نگاه کنیم.
کد خبر: ۹۱۲۰۱۹۵
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری بعد از ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قم در مصلای قدس با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت: این بیاینه منشوری برای انقلاب است که باید در برنامه ریزی‌ها به این منشور توجه داشته باشیم؛ این بیانیه کاملا جامع و برگرفته از تجربه عظیم رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی افزود: اولویت‎های کلیدی در ۷ سرفصل بیان شده است و جوانان محور اصلی این بیانیه و گام دوم انقلاب اسلامی هستند؛ ایشان فرمودند که هدف ما پیرزدایی نیست، بلکه نسل اول باید تجربه خود را به نسل دوم منتقل کنند.

خطیب جمعه قم یادآورشد: پیام این بیانیه به دشمنان آن است که علی رغم تلاش دیرین شما برای نابودی، چهل سال گذشته است و این گام، گام دوم برای توسعه انقلاب اسلامی است.

وی گفت: این چهل سال مرهون ایستادگی مردم در صحنه انقلاب بوده است و باید همچنان ثبات داشته باشیم که خدا باماست و مدد‌های الهی نیز در کنار ما قرار می‌گیرد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به دیدار خبرگان رهبری با مقام معظم رهبری بیان کرد: محور این مجلس خبرگان بحث گام دوم انقلاب و معیشت مردم بود؛ تک تک اعضای خبرگان رهبری سختی‌ها و مشکلات مردم را لمس می‌کنند و هرجا که تریبونی ببیند از مشکلات مردم سخن می‌گویند.

آیت الله حسینی بوشهری یادآورشد: در این مجلس وزیر اقتصاد دعوت شد تا به بیان شرایط کشور بپردازد؛ هم در نطق ریاست مجلس خبرگان و سایر نطق‌ها این بحث مطرح بود که مجلس خبرگان رهبری دغدغه فساد و اختلاس ومشکلات بزرگ در جامعه را دارد.

وی گفت: سفارش رهبری به خبرگان این بود که این بحث را به مردم برسانید که در چالش‌ها و مشکلات، باید به مواضع دقت نظر داشت؛ آیا موضع ما فعال است یا منفعل؟ سخن این است که آیا موضع ما از احساسات است یا کنترل احساسات؟ این مواضع در کنار گام دوم انقلاب شرایط کشور را تعیین خواهد کرد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به تغییر در راس قوه قضاییه بیان کرد: امیدواریم حجت الاسلام رئیسی بتوانند مشکلاتی که در دستگاه‌ها قضایی به شکل کمابیش وجود دارد را با تلاش همه جانبه رفع کند؛ با تقدیر از تلاش‎های آیت الله لاریجانی، امیدداریم که مسئول جدید این دستگاه بتواند با جوان گرایی و... با مشکلاتی، چون اطاله دادرسی و... مقابله کند.

وی در ادامه با اشاره به سفر رییس جمهور به عراق گفت: اگر چه این دیدار می‌توانست زودتر نیز انجام شود، ولی وقتی دنیا این دیدار را با سفر شبانه و مخفیانه رئیس جمهور آمریکا مقایسه می‌کند، مسایل روشن می‌شود؛ همه دنیا دیدند که با رئیس یک ابرقدرت دنیا شبانه می‌روند و بر می‌گردد و می‌گوید که با صرف این همه دلار بازهم مجبوریم این چنین شبانه به عراق سفر کنیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری یادآورشد: دنیا به چشم خود مشاهده کرد که این دیدار به معاملات کلان اقتصادی در سطح ۲۰ میلیارد دلار ختم شد؛ این مساله بیانگر اهمیت همسایگان است، نمی‌شود از ۱۵ همسایه خود غفلت کنیم و نگاه ما به اروپا باشد.

وی با اشاره به روز‌های پایانی سال یادآورشد: یک سال پشت سر گذاشته شد و در راس این مدت می‌توان به مقاومت ملت ایران در مقابل همه ابرقدرت‌ها اشاره کرد؛ ولی لازم است که در سال جدید، از فرصت‌های آن استفاده کنیم و سعی کنیم که دیگران را نیز در شادی خود شریک کنیم؛ مردم نیازمندی در کشور ما هستند و باید به یاری آن‌ها بشتابیم.

وی افزود: مسئول کمیته امداد بیان می‌کرد که امسال در عین اینکه مردم ما مشکل دارند و در شرایط سخت اقتصادی هستند، ولی کمک‌های مردمی ۱۴ اسفند امسال به مراتب از سال‌های دیگر بیشتر است؛ بنده به ایشان گفتم که رمز این مساله آن است که مردم ما دین دار هستند و در شرایطی که احساس می‌کنند مردم دیگر مشکل دارند، حس نوع دوستی در میان جامعه زنده می‌شود؛ دشمن ما تصور اشتباهی در باره مردم ما دارند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد: فروردین باید به صله رحم و ارتباطات و دیدار با آشنایان بیانجامد؛ نکته دیگر آن است که نباید به بهانه اینکه خوش باشیم مرز‌های حریم اسلامی را بشکنند و ما نیز بی تفاوت باشیم.

وی با اشاره به ماه رجب بیان کرد: ماه رجب، ماهی با عظمت است و رجب، کلاس اول از ماه‌های سه گانه بندگی است؛ پایان این کلاس به رمضان ختم می‌شود؛ در این روز‌ها هم از فیض روزه ماه رجب و هم از ادعیه و مناجات‌ها و عبادات بهره خواهیم بود؛ یکی از بهترین اعمال در روزها، اعتکاف است.

وی یادآورشد: دهم رجب روز میلاد امام جواد (ع) است؛ امام می‌فرمایند که سه ویژگی است که باعث می‌شود، دوستی و محبت در جامعه گسترش یابد که اولین ویژگی انصاف در معاشرت مردم و دومین ویزگی همیاری کردن با مردم در شرایط سخت و سومین نکته نیز تسلیم در مقابل خداوند بودن است که این سه ویژگی باعث جلب محبت می‌شود.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: سیزدهم این ماه نیز همزمان با میلاد امام علی (ع) است؛ پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند اگر همه جنگل‌ها قلم شوند و دریا‌ها مرکب شوند و جنیان شمارشگر شوند و انسان‌ها نگارش گر شوند نمی‌توانند فضایل امام علی (ع) را برشمرند.

وی یادآورشد: روز ۲۶ اسفندماه نیز سالگرد ارتحال یادگار امام راحل است؛ ایشان در زمان امام، امین و مشاور ایشان بود وپس از ارتحال امام نیز ثابت کرد که سربازی فداکار در کنار رهبری است؛ ایشان ولایت مداری را با مواضع اش به اثبات رسید و بیان می‌کرد که همان موضعی که در مقابل امام داشتیم در مقابل مقام معظم رهبری نیز داریم.

خطیب جمعه قم در خطبه اول نیز یادآورشد: بسیاری از مشکلاتی دامن گیر کشور‌ها و جوامع است، ناشی از نادیده گرفتن عدالت و یاس مردم و از بین رفتن محبت و اعتماد و عدالت بین مردم است.

آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد: می‌گویند که تبلیغات هزینه نیست بلکه تبلیغات است؛ اجرای عدالت در جامعه، بازگشت سرمایه است و اگر مردم ما دلخوش بودند خود مردم به صحنه می‌آینده ودر بحران‌ها در کنار مسئولان قرار می‌گیرند و مشکلات را حل می‌کنند.

خطیب جمعه قم یادآورشد: امام علی (ع) بیان می‌کند که عدالت، بازگشت سرمایه است؛ امام می‌فرمایند که با تحقق عدالت مردم برای آبادانی جامعه و رسیدن جامعه و نظام به اهدافش تلاش می‌کنند.

وی تصریح کرد: امام می‌فرمایند که اگر مردم از حاکم عدالت ببیند اثرات مثبت عدالت را به شما باز می‌گردانند و اگر برعکس شد، عکس العمل آن‌ها نیز همین گونه خواهد بود؛ امام می‌فرماید که سبک کردن بار زندگی مردم باعث می‌شود که آن‌ها در کنار حاکم و نظام خود بمانند.

وی گفت: امام در ادامه به مالک می‌فرمایند که اگر بار زندگی مردم را سبک کردی آن مردم به آبادی و تزیین بلاد حاکم می‌پردازند و با قوت دل در کنار تو خواهند بود و تو را مدح و حمایت می‌کنند.
ارسال نظرات