خبرهای داغ:
نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان:

بیانیه گام دوم انقلاب چالش‌ها و غفلت‌ها را با نگاه متفکرانه مطرح می‌کند

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: بیانیه گام دوم انقلاب چالش‌ها، کم و کاستی‌ها، دشواری‌ها و غفلت‌ها را با نگاه متفکرانه مطرح می‌کند و اگر نسل آینده اهل تفکر باشد کشور بیمه می‌شود.
کد خبر: ۹۱۲۰۱۴۰
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۶

بیانیه گام دوم انقلاب چالش‌ها و غفلت‌ها را با نگاه متفکرانه مطرح می‌کندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی‌اکبری در مراسم اختتامیه جشنواره «مدرسه‌های انقلاب دختران» در استان همدان با بیان اینکه باید در مسیر تحقق منویات مقام معظم رهبری قدم برداشت، اظهار داشت: بیانیه گام دوم انقلاب گزارشی حکیمانه، فیلسوفانه و متفکرانه از انقلاب اسلامی و یک نگاه ژرف به شرایط موجود و نگاهی مملو از امید و عمیق به مسیر پیش رو است.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بیان اینکه باید به تاریخ نگاه متفکرانه داشت و قرآن کریم که مردم را به تفکر دعوت کرده مد نظر قرار گیرد، گفت: قرآن کریم سراسر دعوت به اندیشیدن، آگاهی و علم از طریق به کار انداختن قدرت عقل است.

وی با تاکید بر اینکه در قرآن کریم پیوسته به تفکر، تعقل و تدبر توصیه می‌شود و با جدیت تمام کسانی که از ظرفیت عقلانی استفاده نمی‌کنند را توبیخ می‌کند، گفت: نقش تفکر در تأمین سعادت و خوشبختی انسان بالا است و سعادت ما به اندیشه ما گره خورده است.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با تاکید بر اینکه باید قدر اندیشه را دانست، عنوان کرد: کاری که مقام معظم رهبری استادانه و خوش فکرانه در بیانیه گام دوم انقلاب انجام دادند دعوت به فکر و اندیشه است.

حجت الاسلام حاج علی‌اکبری بابیان اینکه تلاش مقام معظم رهبری به عنوان یک معلم و استاد این بوده که جوانان را مخاطب قرار دهد، گفت: مقام معظم رهبری در این بیانیه عاشقانه با جوانان صحبت می‌کند و از نقطه اول فکر و اندیشه آنها را به حرکت در می‌آورد و پرواز می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب عالمانه نوشته شده و باید متفکرانه خوانده شود، افزود: دعوت ضمنی و طبیعی از آغاز تا پایان بیانیه به اندیشیدن و تفکر است.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با اشاره به اینکه برای بررسی انقلاب باید به تاریخ طی شده بر انسان و آنچه بر رویش انقلاب بر بشریت گذشته توجه داشت، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب ما را با ظرفیت‌های کشور و نهضت‌ها روبرو می‌کند.

حجت الاسلام حاج علی‌اکبری با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب چالش‌ها، کم و کاستی‌ها، دشواری‌ها و غفلت‌ها را با نگاه متفکرانه مطرح می‌کند، گفت: هنر پیش روی ملت این است که از مسیر گذشته خود درس و عبرت بگیرد که این مهم فقط با تفکر شکل می‌گیرد و اگر نسل آینده اهل تفکر باشد کشور بیمه می‌شود.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بیان اینکه خطر زمانی است که افراد سطحی‌نگر باشند ادامه داد: اگر نسل جوان سطحی‌نگر باشد، دشمن می‌تواند با تأثیرگذاری در چشم آنها به دل آنها آسیب بزند و محاسبات را تحت تأثیر قرار دهد.

حجت الاسلام حاج علی‌اکبری گمشده امروز آموزش و پرورش را تفکر دانست و با بیان اینکه موضوعی که کمتر به آن توجه می‌شود تفکر است، ادامه داد: در روش‌های تعلیمی کمتر اندیشه و تفکر فعال می‌شود و بیشتر حافظه سطحی است.

وی با بیان اینکه در چهل سال دوم انقلاب آموزش و پرورش باید بر اساس سند تحول بنیادین خرد نسل ما را پرورش دهد، تاکید کرد: آموزش و پرورش باید دانش آموزان را به اندیشیدن و تفکر دعوت کند و جسارت نقد و اندیشیدن به آنها بدهد تا با نگاه عمیق پدیده‌ها را به چالش بکشند.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بیان اینکه امیدواریم بچه‌های انجمن اسلامی و جامعه دانش آموزی به میدان فکر بیایند و با اصالت دادن به تفکر و کشف راه‌های درست اندیشه این اشکال را رفع کنند، گفت: اگر نسل جوان از اندیشیدن فاصله بگیرد و سطحی بار بیاید دشمن پیروز خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب یک دعوت است و کاری که مقام معظم رهبری انجام داده دعوت جدی به اندیشیدن است و رهبری در این بیانیه کار اندیشیدن را برای مخاطب خود آسان کرده است، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب جوانان را به اندیشه دعوت کرده است.

حجت الاسلام حاج علی‌اکبری همچنین با اشاره به انتصاب آیت‌الله شعبانی به عنوان نماینده جدید ولی فقیه در استان همدان افزود: آیت‌الله شعبانی طراوت، فضل و نورانیت و نیروی جوانی را با خود دارد و جوان‌ترین نماینده ولی فقیه کشور است.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان نیز با بیان اینکه در ایام جشن ۴۰ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی جشنواره «مدرسه انقلابی» برگزار شد، گفت: دانش‌آموزان برای برگزاری جشنواره «مدرسه انقلابی» یک هفته تا ۱۰ روز شبانه‌روزی فعالیت کردند.

حسین تاریخی با بیان اینکه دشمنان انقلاب تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا پرچم اسلام را پایین بیاورند، افزود: دهه هشتادی‌ها نشان دادند محدودیت‌ها، موانع و سنگ‌اندازی‌ها هیچکدام مانعی در راه دفاع از انقلاب نیست.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری در ورود به دهه پنجم انقلاب در بیانیه گام دوم مخاطب اصلی را جوانان خطاب کردند که باید به آن با نگاه ویژه نگریست.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بیان اینکه مخاطب اصلی و مطالبه جدی رهبری برای رسیدن به قله انقلاب جوانان هستند، گفت: این موضوع مسئولیت جوانان را به شدت سنگین می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات