آغاز سال 1398 با سالروز ولادت باسعادت مولای متقیان حضرت علی (ع) و روز پدر مقارن شده است و صداوسیمای مرکز زنجان تدارک و برنامه ریزی ویژه ای برای را برای مخاطبان خود انجام داده است تا بتواند با دست پر میهمان سفره های هفت سین بینندگان و شنوندگان خود بوده و لحظات شاد و مفرحی را برای مخاطبان خود فراهم نماید .
کد خبر: ۹۱۲۰۱۲۹
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۸

 شبکه استانی سیما برای تحویل سال نو ویژه برنامه ای با عنوان گولوش (لبخند) را تدارک دیده است. این ویژه برنامه از ساعت 23 روز 29 اسفند تا دقایقی پس از لحظه تحویل سال با بینندگان همراه خواهد بود و سعی شده است تا با آیتمهای متنوعی ازجمله گزارش عیدانه، بیان آداب و رسوم و سنن نوروزی مردم استان ، معرفی اماکن مذهبی وگردشگری، اجرای زنده موسیقی های سنتی و پاپ ، نمایش طنز و دهها آیتم متنوع همراه بینندگان خواهد بود.

شبکه اشراق با ویژه برنامه گولوش(لبخند) در طول ایام نوروز نیز هر شب میهان خانه های گرم هم استانی ها عزیز خواهد بود . این برنامه هر شب از ساعت 20:45 بمدت 70 دقیقه از تا پایان تعطیلات نوروزی به صورت زنده پخش خواهد شد ،

سیما برای کودکان . خردسالان نیز در ایام نوروز ویژه برنامه شاد و مفرحی تدارک دیده است . ویژه برنامه شهر قشنگ عنوان این برنامه است که با آیتمهای شاد و متنوع در محلی جدید تولید شده و در حال تولید می باشد و قرار است در ایام نوروز از شبکه اشراق پخش شود .

معاونت سیما همچنین برنامه های متعددی را در قالبهای مختلف همچون ، مستند ، داستانی ، تفریحی و سرگرمی برای ایام نوروز تدارک دیده و تولید کرده است که از آن جمله می توان به ایونلار، اسب، شیلاندر، گنبد نیلگون، قلعه بهستان و چورک، مستندهای حیات وحش استان ، عیددیدنی با ورزش، دوربین زنده بازار زنجان اشاره کرد.

پخش سیما نیز با تأمین برنامه های مختلف تلاش دارد نظر بینندگان خود را جلب نماید . فیلمهای سینمایی مثل مشت آهنین، آخرین فرمانروا و از چاندی چوک به چین ، مجموعه های تلویزیونی مانند قرعه، هفت سنگ، آخرین مهلت، سوین وشاید برای شما اتفاق بیافتد، فیلم های سینمایی ایرانی مانند سین دهم، آسمان مال من است، همه بریم خواستگاری، و مهمان بابا فیلمهای دوبله شده به زبان آذری و دهه برنامه متنوع دیگر از جمله برنامه های تأمینی برای ایام نوروز در شبکه اشراق می باشند .

رادیوی استانی نیز برای ایام نوروز برنامه های خوبی را تهیه ، تولید و تأمین کرده است . ویژه برنامه رادیو برای لحظه تحویل سال ، بایراملیق(عیدی) نام دارد . مدت زمان این برنامه 180 دقیقه خواهد بود و شامل آیتمهایی چون ارتباط با مشهد مقدس ، قم و جمکران ، ارتباط با امامزاده سیدابراهیم(ع)و آرامش بهاری ، گزارش از بیمارستانها و دستگاههای خدمات رسان عمومی در لحظه تحویل سال ، گزارش از خانواده های شهداء و ایثارگران ، نمایشهای طنز ، باین اداب و رسوم محلی در نوروز ، آیتم عید نوروز در جبهه ها، سرود و موسیقی خواهد بود .

دیگر برنامه صدا برای این ایام «نازلی بهار» نام دارد که هر روز در دو نوبت از ساعت 10 تا 12:30 و 17 تا 19:30 به صورت زنده برای مخاطبان پخش خواهد شد . معرفی جاذبه های گردشگری استان، ارتباط با مسئولین ستاد سفرهای نوروزی، اعلام وضعیت راههای مواصلاتی ، ارتباط با گزارشگران آزاد شهرهای استان، معرفی فرهنگ بومی وآداب و رسوم نوروزی مناطق مختلف ، اجرای زنده موسیقی، ارتباط باسایر مراکز استانی وشبکه های سراسری از دیگر آیتمهای این برنامه است .

واحداطلاعات واخبار مرکز هم با تولید و پخش گزارشهای مختلف ویژه عنوان سال، گزارش خبری با موضوع معرفی اماکن تاریخی، مذهبی و گردشگری استان ، گزارش از طرح آرامش بهاری از بقاء متبرکه وارتباط زنده با شبکه بین المللی خبر، همچنین بسته خبری ضرورتهای سفر، همراه مخاطبان و مسافران نوروزی خواهد بود.

معاونت فضای مجازی مرکز هم با تولید برنامه هایی مانند هشدار به خانواده در مراسم چهارشنبه آخر سال، اینفوگرافیک مراسم نوروز در زنجان، تولید آیتم ویژه بناهای تاریخی استان، باز تدوین و تلخیص بازیهای محلی زنجان و پوسترهای نوروز در زنجان همراه با فعالین فضای مجازی به استقبال نوروز می رود.

ارسال نظرات