خبرهای داغ:
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد اذربایجان شرقی:

۳۳۶ کودک مبتلا به سوء تغذیه در انتظار کمک های خیران

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه یک میلیارد و 592 میلیون تومان در یازده ماهه سالجاری برای رفع سوء تغذیه کودکان زیر پنج سال هزینه شده است، گفت: اکنون 1526 کودک دچار سوء تغذیه تحت حمایت این نهاد قرار دارند که با ارائه سبد غذایی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی تغذیه مناسب تلاش داریم مشکلات آنها را برطرف کنیم.
کد خبر: ۹۱۲۰۰۴۹
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، ابراهیم جعفری، افزود: از مجموع کودکان زیر 5 ساله دچار سوء تغذیه تحت حمایت این نهاد ۴۶۴ نفر در مناطق محروم استان سکونت دارند.

وی ضمن تاکید بر مشارکت خیران استان جهت تهیه و توزیع بسته‌های غذایی بین کودکان دچار سوء تغذیه، افزود: طرح همسفره با هدف تامین حداقل نیاز غذایی کودکان نیازمند زیر پنج سال که سرپرستان آنها توانایی مالی کافی را ندارند، اجرا می شود و نیازمند مشارکت همگانی خیران هستیم.

جعفری در تشریح هزینه های صورت گرفته برای این طرح گفت: در یازده ماهه سالجاری ۲۵۰ میلیون تومان از طریق کمک های مردمی، یک میلیارد و 220 میلیون تومان اعتبار دولتی و 122 میلیون تومان از محل هدفمندی یارانه ها برای رفع سوء تغذیه کودکان زیر پنج سال هزینه شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سرانه ماهانه سبد غذایی هر کودک را 92000 تومان اعلام کرده و افزود: خیران جهت مشارکت در طرح همسفره می توانند با مراجعه به سایت همسفره  (hamsofreh.ir) امکان انتخاب چند سبد غذایی برای هر کودک را تقبل کنند.

 وی ادامه داد: سال گذشته با کمک های خیران 16 هزار و 380 بسته غذایی بین کودکان دچار سوءتغذیه توزیع شد و ۴۲۰ نفر از این کودکان بهبود یافته و از چرخه حمایتی کمیته امداد استان آذربایجان شرقی خارج شده‌اند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گفت: 336 کودک مبتلا به سوء تغذیه در نوبت دریافت کمک نقدی و سبد غذایی هستند که نیازمند همراهی خیران نیک اندیش هستیم. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها