نماینده شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در نشست اعضای شورای مرکزی کشاورزی و منابع طبیعی کشور در بندرعباس، گفت: نزدیک هزاران تن محصولات کشاورزی در منطقه توکهور-هشتبندی بدلیل بسته بودن صادرات در حال نابود شدن است و وظیفه ذاتی نمایندگان دفاع از حقوق مردم است و نباید از آنها خواست در این زمینه سکوت کنند.
کد خبر: ۹۱۱۹۹۸۰
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۱

 

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان،  نشست اعضای شورای مرکزی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با حضور رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، نماینده ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی و دیگر اعضای شورای مرکزی کشاورزی در سالن جلسات مدیریت جهادکشاورزی بندرعباس برگزار شد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان در این نشست، گفت: سطح زیر کشت محصولات زراعی و باغی هرمزگان بالغ بر 156 هزار هکتار است.

حمیدرضا نصیری سطح گلخانه های استان را 286 هکتار عنوان کرد و گفت: در تولید برخی محصولات زراعی و باغی نظیر انبه و خرمای پیارم در کشور جزو برترین ها هستیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان، مقام استان در زمینه پرورش میگو را با تولید سالانه 22 هزار تن، اول نام برد و اظهار کرد: در حوزه صید میگوی دریایی نیز مقام دوم کشوری را دارا هستیم.

نصیری بیان کرد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان با 11 عضو اصلی و 3 هزار 500 عضو شورا مشغول به فعالیت است.

وی گفت: ناظرین مقیم سازمان نظام مهندسی کشاورزی بر شناورهای صیادی فانوس ماهیان با انعقاد تفاهم نامه ای مشترک نظارت جدی دارند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور در این نشست گفت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی یک نهاد کاملا تخصصی و غیردولتی است که از دانش آموختگان همین حوزه تشکیل شده است.

شاهرخ رمضان نژاد افزود: برگزاری شورای مرکزی به عنوان عالی ترین عملیات اجرایی این امکان و فرصت را فراهم نموده تا بتوان سیاست های کلی مجموعه را به مرحله اجرا در آورد.

وی، تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی از 250 هزار عضو تحصیل کرده در رده های مختلف در سطح کشور تشکیل شده است.

رمضان نژاد تاکید کرد: این سازمان بر اساس قوانین تاسیس با سازماندهی و هویت دادن، جمعیت عظیمی از دانش آموختگان را گرد هم آورده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: مجموعه ای از برنامه ها و سیاست ها در سازمان مرکزی برای علمی کردن فرایند کشاورزی کشور در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان کرد: آموزش های خود را به سمت مهارت محوری با هدف تقویت مهارت آموزی در حال سوق دادن هستیم.

این مقام مسئول اظهار کرد: اگر بر توسعه و رونق کشاورزی مُصر باشیم میتوان این نوید را داد که فارغ التحصیلان جویای کار بتوانند در پرتو تحقق این اهداف، مشغول به فعالیت شوند.

رمضان نژاد خاطرنشان کرد: استان هرمزگان سرشار از ظرفیت ها در حوزه کشاورزی و دریا محوری است که میتوان با نگاه مهندسی و تکنولوژی جدید، این فرصت ها را به اشتغال تبدیل کرد.

نماینده ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی هرمزگان در این نشست ضمن تبریک ماه مبارک رجب و خیرمقدم به حاضرین، گفت: صدور مجوزها یکی از مسائلی است که نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی پیگیر آن است.

حجت الاسلام محمود فخرائی در این باره، گفت: بدین منظور این وظیفه بر این مجموعه نهاده شده که کار متقاضی تسهیل شود.

وی، افزود: یکی دیگر از وظایف سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی نظارت بر توزیع سوخت در این حوزه است که این نظارت میتواند نسبت به این امور کارساز شود.

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: وظیفه ذاتی نمایندگان دفاع از حقوق مردم است و نباید از آنها خواست در این زمینه سکوت کنند.

حجت الاسلام سید مصطفی ذوالقدر افزود: نزدیک هزاران تن محصولات کشاورزی در منطقه توکهور-هشتبندی بدلیل بسته بودن صادرات در حال نابود شدن است.

وی در همین زمینه اظهار کرد: طی روزهای اخیر جلسات متعددی را با وزرای کشاورزی و صمت به همراه معاونین آنها در زمینه صادرات محصولات کشاورزی داشته ایم.

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به مبلغ بالای خرید بذر و کودهای کشاورزی نمیتوان جلوی صادرات این محصولات را گرفت.

ذوالقدر بر لزوم تنظیم بازار کشور در این شرایط تاکید کرد و گفت: تنها نمی‌توان با برگزاری جلسات مشکلات کشاورزان را حل کرد و باید به فکر معیشت آن‌ها بود.

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بیش از هشت ماه پیش در بندرکرگان هزینه های مربوطه در زمینه واگذاری طرح های پرورش میگو به حساب بانک های عامل ریخته شده ولی هنوز به مرحله اجرا در نیامده است.

عضو هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان گفت: طی سال های اخیر رشد و توسعه در ابعاد مختلف بخش کشاورزی در هرمزگان صورت گرفته است.

محمد نصوری بر ضرورت تشکیل شورای مشورتی بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: مهندسی کشاورزی با دنیای بیولوژیک ارتباط دارد.

وی ادامه داد: دیگر نظام های مهندسی به اندازه نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی نسبت به اهداف خود موفق نبوده اند.

نصوری خاطرنشان کرد: نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان بدلیل تنوع و عمق وسیع فعالیت در این حوزه از یک سیستم و شورای مشورتی بهره مند شود.

ارسال نظرات