خبرگزاری بسیج: مراسم تجلیل از برگزیدگان پنجمین همایش ملی مبانی نظری هنرهای تجسمی ایران، 21 اسفند در مجتمع فرهنگی هنری شیخ ابوالفتوح رازی شهرری برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۱۹۹۶۴
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۰

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، «سید حسن صفوی» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری در این مراسم گفت: بهره گیری از زبان هنر در انتقال پیام از ماندگاری بالایی در مخاطب برخوردار است و زبان هنر می‌تواند بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی را حل کند و امروز زبان هنر باید به بیان معضلات اجتماعی بپردازد.

 وی افزود: هنرمندان باید سوژه‌‎هایی که به معضلات اجتماعی، اصلاح رفتار مردم و فرهنگ عمومی مربوط است را شناسایی و در قالب زبان هنر آن معضلات را منتقل کند.

 در ادامه «پریسا شاد قزوینی» استاد دانشگاه و رییس انجمن علمی هنرهای تجسمی ایران در سخنانی گفت: اثر هنری نباید یک پدیده ثابت و بی تحرک باشد بلکه باید در جامعه ایجاد انگیزه کند و خلاقیت را بالا ببرد. ضمن اینکه ادراک هنری مردم را نیز بالا ببرد.

 رئیس انجمن علمی هنرهای تجسمی ایران در ادامه درباره کارایی این انجمن گفت: در جهان هر گاه می خواهند حرکتی را قوت ببخشند از کسانی بهره می برند که توانایی علمی و شناخت بالایی در آن حوزه داشته باشند. انجمن های علمی زیر مجموعه وزارت علوم هستند و جایی میان علم و هنر حرکت می کنند.

 گفتنی است، ۱۷۶۰ اثر هنری از سراسر کشور به دبیرخانه همایش ملی مبانی نظری هنرهای تجسمی ایران رسید که از مجموع این آثار، ۱۳۴۰ اثر در بخش لوگوتایپ و ۴۲۰ اثر مربوط به بخش پوستر و نقاشی خط بوده که در نهایت پس از ارزیابی آثار توسط هیات داوران، ۱۳۵ اثر در بخش لوگوتایپ و ۳۵ اثر در بخش پوستر و نقاشی خط به عنوان آثار منتخب به نمایشگاه راه یافت.

 آثار شرکت کنندگان بخش عملی و نمایشگاهی از شهرهای تهران، کرج، ری، رشت، ساری، کرمان، مشهد، کرمانشاه، کاشان، تبریز، اهواز، سمنان، اصفهان و شیراز بود که بیشترین آثار رسیده و منتخب، مربوط به هنرمندان و دانشجویان دانشگاههای هنر شهر تهران بود.

 

در انتهای برنامه از برگزیدگان همایش مزبور تجلیل شد.

ارسال نظرات