دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان گفت: اردوگاه جدیدی به منظور نگهداری معتادان متجاهر در لرستان راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۹۱۱۹۹۴۹
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، مجتبی بیرانوند  امروز در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر بروجرد اظهار کرد: اردوگاه جدیدی به منظور نگهداری معتادان متجاهر در لرستان در حال احداث است و امید می‌رود در ابتدای روزهای کاری سال ۹۸ مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آیین‌نامه جمع‌آوری معتادان متجاهر از سطح شهر وظیفه شهرداری‌ها و نیروی انتظامی است، عنوان کرد: کار جمع‌آوری معتادان متجاهر در آستانه نوروز و ورود مسافران نوروزی باید در اولویت کاری قرار گیرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان خاطرنشان کرد: معتادان متجاهر پس از جمع‌آوری به مرکز نگهداری معتادان متجاهر ماده ۱۶ در خرم‌آباد رفته و نگهداری می‌شوند.

بیرانوند با اشاره به اینکه در ایام نوروز ۹۸ باید ۴۵۰ نفر از معتادان متجاهر لرستان در این مرکز اسکان داده شوند،  بیان کرد:در این راستا طرح جمع‌آوری از ۱۳ اسفند ماه آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه می‌یابد.

وی گفت: همچنین در قالب تفاهم‌نامه منعقد شده با سپاه لرستان یک مرکز دیگر برای این منظور با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی در حال احداث است که امید می‌رود در ابتدای روزهای کاری سال ۹۸ پذیرش در آن آغاز شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان افزود: با راه‌اندازی این مرکز به ظرفیت ۴۰۰ نفر دیگر مشکلی در خصوص جمع‌آوری، صیانت و نگهداری معتادان متجاهر در سطح استان لرستان نخواهیم داشت.

بیرانوند در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازدید از برخی مراکز درمانی و کمپ‌های ترک اعتیاد بروجرد گفت: متاسفانه در بخش اعظمی از این مراکز مراحل سم‌زدایی و ترک اعتیاد بیماران به طور کامل انجام نمی‌شود و این نقیصه ضرورت افزایش نظارت و کنترل‌ها را بیشتر می‌کند.

وی تصریح کرد: باید معلوم شود که چگونه بخشی از قرص‌های مورد مصرف برای بیماران در حال بهبود چگونه از عطاری‌ها و سیگار فروشی‌ها سر در می‌آورد، البته این خود به معنای ضعف نظارتی است.

این مسوول در ادامه به نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در رویکرد دولت در مبارزه همه جانبه با مواد مخدر اشاره و اظهار کرد: بر این اساس نباید به سازمان‌های مردم نهاد به عنوان رقیب نگاه کرد، چرا که آن‌ها نقش تسهیل‌گری را در این زمینه به خوبی ایفا می‌کنند.

بیرانوند در واکنش به ارائه برخی آمارها در خصوص افزایش تعداد معتادان در کشور و تکذیب آن‌ها گفت: هر گونه آمار در این حوزه باید از کانال ستاد مبارزه با مواد مخدر استخراج شود.

انتهای پیام

ارسال نظرات