خبرهای داغ:
امام جمعه نهاوند:

امروز دشمن با جنگ روانی و ترفندی نو به مصاف انقلاب آمده است

امام جمعه نهاوند با تاکید بر اینکه امروز دشمن با شیوه و ترفندی نو به مصاف این انقلاب و کشور آمده است به جنگ روانی دشمن اشاره کرد و گفت: دشمن با جنگ روانی به دنبال ایجاد یأس و ناامیدی در جامعه است.
کد خبر: ۹۱۱۹۹۴۱
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۸

امروز دشمن با جنگ روانی و ترفندی نو به مصاف انقلاب اسلامی آمده استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام عباسعلی مغیثی‌نیا امروز در سومین کنگره شهدای کارمند استان و نخستین یادواره 74 شهید استان در مبارزات انقلابی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اظهار کرد: در بیانیه گام دوم که سوی مقام معظم رهبری به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صادر شد دستاوردهای چهل سال گذشته در راستای استمرار راه انقلاب اسلامی تبیین شده است.

وی با تاکید بر لزوم تبیین و تشریح دستاوردهای گام اول انقلاب برای نسل جوان عنوان کرد: اگر می‌خواهیم در گام دومی که رهبری ترسیم فرموند و نقشه راهی ارائه کردند موفق باشیم باید در جامعه دستاوردهای گام نخست انقلاب را به خصوص برای نسل جوان تبیین کنیم.

امام جمعه شهرستان نهاوند با بیان اینکه ممکن است مرور گام نخست انقلاب برای نسل جوان افسانه تلقی شود، گفت: این وظیفه ما است که مطالب، دستاوردها و واقعیت‌ها را برای نسل جوان به زبان قابل باور تبیین کنیم.

وی در تبیین نتایج و دستاوردهای گام نخست انقلاب به دشمنی‌ها و توطئه‌های دشمنان نظام در طول 40 سال اخیر در راستای براندازی نظام اشاره و بیان کرد: از نخستین نتایج و دستاوردهای انقلاب اسلامی در گام نخست انقلاب، سقوط نظام 2500 ساله خفت‌بار شاهنشاهی بود که در جامعه حاکم و برای مردم جزء ذلت و خواری چیز دیگری نداشت.

مغیثی‌نیا با اشاره به اینکه استکبار برای جبران این شکست که به سبب آن نوکر خود را در منطقه از دست داد، گروه‌های مخالف نظام را مسلح کرد تا انقلاب نوپا را براندازد، گفت: دشمن  به فکر مسلح کردن گروهک‌ها در تهران، آذربایجان، کردستان، خوزستان، سیستان و شمال ایران و انداختن به جان مردم افتاد که  به لطف خداوند متعال دشمن در این توطئه نیز ناکام ماند و نتوانست کاری از پیش ببرد.

وی با بیان اینکه از  بدو انقلاب احزاب و گروه‌ها در تلاش بودند تا نگاه‌های خود را در نظام حاکم کنند، افزود: در آن زمان گروهک‌ها همزمان جنگ مسلحانه‌ای علیه انقلاب به راه انداخته و با ادعای خود مختاری در شرایطی که انقلاب نوپا شکل گرفته بود با تمام توان موجب ایجاد آشوب در کشور شدند اما در نهایت با شکست مواجه شدند.

امام جمعه  شهرستان نهاوند در تشریح ادامه دشمنی‌ها علیه نظام و انقلاب به وجود 17هزار شهید ترور در کشور اشاره و بیان کرد: این دوران نیز با شکست دشمن و مضمحل شدن گروهک‌ها و فرار روسای این گروهک‌ها در لباس زنانه به پایان رسید.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی در ادامه دشمنی‌های خود با برپایی جنگ نظامی و روی کار آوردن صدام به دنبال فروپاشی نظام بود، افزود: در این جریان صدام با حمایت از شرق و غرب هشت سال جنگ تمام عیار را بر کشور تحمیل کرد که در این میان جوانان و رزمندگان این کشوردر نهایت مظلومیت به دفاع از کشور پرداختند اما در نهایت با تقدیم ۲۰۰ هزار شهید، استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا در رسیدن به هدف ناکام ماندند.

مغیثی‌نیا ابراز داشت: استکبار جهانی در ادامه دشمنی خود با جمهوری اسلامی فتنه‌های 78 و 88 و اغتشاشات 96 را رقم زد.

وی گفت: دشمن با برپایی این فتنه‌ها بار دیگر نقشه شوم خود را علیه ایران عملی کرد که در نهایت با یاری خداوند متعال و بصیرت مردم با شکست روبرو شد.

اما جمعه نهاوند تصریح کرد: دشمنان نظام  در راستای براندازی نظام از ریزترین تا درشت‌ ترین اقدامات نظامی را علیه ملت و نظام به کار بست اما تا به امروز ناکام مانده است.

وی تصریح کرد: دشمن در طی ماه‌های اخیر با ایجاد مشکل در شبکه حمل و نقل کشور در حال ضربه زدن به نظام بود به طوری که هر جا کامیونی حرکت می‌کرد با حمله به آن مانع رسیدن مایحتاج اصلی به مردم می‌شد.

مغیثی‌نیا با تاکید بر اینکه امروز دشمن با شیوه و ترفندی نو به مصاف این انقلاب و کشور آمده است به جنگ روانی دشمن اشاره و بیان کرد: دشمن با جنگ روانی به دنبال ایجاد یأس و ناامیدی در جامعه است، ضمن اینکه  برای به انحراف کشیدن جوانان اقدام به سرازیر کردن هزارن تن مواد مخدر و مشروبات الکی به کشور، جنگ تبلیغاتی و رسانه‌ای، ماهواره و فیلم‌های مبتذل و.... کرده است.

وی با بیان اینکه دشمن با چهل سال توطئه و دشمنی به‌‌  خیال خود به دنبال براندازی نظام و یا تجزیه کشور و یا مقابله با پیشرفت علمی بود، عنوان کرد: مردم، مسئولین، دولت و رهبری با وجود مشکلات فراوان این 40 سال را به خوبی سپری کردند به طوری که حتی دشمن با وجود تحریم‌های فلج‌کننده و بی‌رحمانه در رسیدن به هدف ناکام مانده است.

امام جمعه نهاوند عنوان کرد: امروز بعد از گذشت 40 سال سختی و مشکلات، گام اول را به نتیجه رساندیم، و نتایج و دستاورد‌های ۴۰ ساله انقلاب با نقش ارزنده و والای شهدا در کشور حاصل شده است.

وی در تشریح دیگر نتایج و دستاودرهای گام اول با بیان اینکه امروز نظام سلطه در منطقه جایگاهی ندارد، افزود: دشمن باید از دست ایران عصبانی باشد چراکه سال 57 آمریکا را از کشور بیرون راندیم و امروز نیز آن را از منطقه بیرون کرده‌ایم.

مغیثی‌نیا سفر دزدانه و همراه با ذلت و ترس ترامپ به عراق در مقایسه با سفر رئیس جمهور کشور به عراق که با استقبال شدید مردم و مسئولین عراق همراه بود را نشانگراز میان رفتن جایگاه نظام سلطه در منطقه دانست و گفت: امروز آمریکا تحقیر شده و جایگاهی در منطقه ندارد، مگر با تکیه بر قدرت نظامی که آن هم نمی‌تواند جواب دهد ضمن اینکه نقش اصلی در دستیابی به این عزت و مقام را شهدا، خانواده‌های شهدا و ایثارگران ایفا کردند.

وی هدررفت سرمایه 7 تریلیون دلار آمریکا برای ماندن در منطقه را از دیگر دستاوردهای گام نخست انقلاب دانست و یادآور شد: سفر رئیس جمهور ایران پس از سفر ترامپ به عراق، تو دهنی نظام جمهوری اسلامی به آمریکا و تحقیر آن است  که رسانه‌های غربی به آن اذعان دارند.

امام جمعه نهاوند افزود: تحقیر آمریکا توسط ایران، ساخت زیرساخت‌های کشور در اوج تحریم و مشکلات، خودکفایی در صنعت نظامی و دفاعی، کسب رتبه‌های برتر علمی در دنیا و حضور ایران در عرصه‌های هوا و فضا از دیگر دستاوردهای گام نخست انقلاب است.

وی بیان کرد: به لطف خداوند با وجود مشکلات و تحریم‌های فراوان نتایج و دستاوردهای مهمی در گام نخست انقلاب حاصل شده است.

مغیثی‌نیا در ادامه سخنان خود به فرمایشات و سخنرانی سید حسن نصراالله طی دهه فجر در لبنان اشاره و بیان کرد: ایشان در این سخنرانی به خوبی دستاوردهای نظام و انقلاب را تبیین کردند که این‌ها بازدارنده است و دشمن را به انزوا کشیده به طوری که هیچ کسی در کشور به این زیبایی و آنچنان که باید دستاوردهای انقلاب را در داخل تبیین نکرده  است.

وی با تاکید بر اینکه دستاوردهای گام نخست انقلاب امید به آینده را ایجاد می‌کند،  جوانگرایی را یکی از محورهای بیانیه گام دوم انقلاب دانست و بیان کرد: نسل جوان باید انقلاب را با تمام افتخاراتش تحویل گرفته و برای پیشبرد اهداف و آرمان‌های والای آن در مسیر گام دوم انقلاب تلاش کند.

امام جمعه نهاوند اضافه کرد: 40 ساله اول انقلاب با وجود جنگ‌ها، تحریم و مشکلات چراغ راه آینده است که باید نور امید را در دل مردم ایجاد کرده و در راستای فتح قله‌های دانش روز در تلاش باشند چراکه اگر این امر تحقق یابد دشمنان این نظام در برابر ما خود به خود خلع سلاح شده و در مقابل نظام دیگر نمی‌توانند کاری از پیش ببرند.

وی با اشاره به محور عدالت‌خواهی در بیانیه گام دوم انقلاب با بیان اینکه باید با نشان دادن نظام اسلامی و ارزش‌های انقلاب، عدالت‌خواهی و مبارزه با فساد و مفسد را به دنیا عرضه کنیم، یادآور شد: امروز دنیا از ظلم آمریکا و فساد فرهنگ غرب خسته و به ستوه آمده، به طوری که به دنبال منجی هستند که باید انقلاب اسلامی یک الگوی موفق از نظامی عدالت‌خواه و حافظ منافع مستضعفین را به دنیا ارائه کند.

مغیثی‌نیا خاطرنشان کرد: امروز مقاومت در کشورهای متعدد و در منطقه دست به دست هم داده‌ و وحشت دشمنان هم از همین است و باید در گام دوم نیز این مهم اتفاق بیافتد که در این صورت می‌توان ادعا کرد که ایران اسلامی، زمینه‌ساز ظهور و سپردن این امانت به دست صاحب اصلی انقلاب است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات