رييس كانون وكلاي يزد، از مهمترين چالش‌هاي پيش روي حوزه وكالت در كشورمان را طرح جامع پذيرش و آموزش كارآموز وكالت ذكر كرد و آن را غیر قابل دفاع دانست دانست.
کد خبر: ۹۱۱۹۹۳۰
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۶

طرح جامع  «پذیرش و آموزش کارآموزی وکالت» غیر قابل دفاع استبه گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، رئیس کانون وکلای دادگستری استان یزد پیش از ظهر امروز در نشستی با اصحاب رسانه، یااشاره به اینکه کانون وکلا بزرگ‌ترین و قوی‌ترین نهاد مدنی و از سرمایه‌های علمی و حقوقی کشوراست، اظهار کرد: وکلا به‌عنوان متولیان امر دفاع نقش بی‌بدیلی در حفظ حقوق شهروندی، تأمین دادرسی عادلانه، ارتقاء مدنیت و توسعه همه‌جانبه کشور را به عهده‌دارند.
وی با اشاره به مرجع بودن وکلا بیان کرد: قشر‌های مختلف جامعه اعم از بزه دیدگان، فریب خوردگان، کودکان آسیب دیده و… و صنف‌های مختلف مانند تجار، کارگران، رسانه‌ها و سایر اقشار برای حل مسائل حقوقی به وکلا مراجعه می‌کنند و از این‌رو وکلا با تمامی افراد جامعه در ارتباط هستند.
وی با بیان این که کانون وکلا، بزرگترین و قدیمی‌ترین نهاد مدنی و از سرمایه‌های اجتماعی کشورمان محسوب می‌شود، گفت: این نهاد که به صورت خودگردان، خود سامان و خود انتظام فعالیت دارد، تاکنون نقش بی‌بدیلی در ارتقای حقوق شهروندی و دادرسی عادلانه در راستای توسعه کشور ایفا کرده است.
رئیس کانون وکلای استان یزد تاکید کرد: طرح جامع پذیرش و آموزش کارآموزی وکالت یک طرح غیرکارشناسی و غیر قابل دفاع است.
وی افزود: این طرح استقلال کانون وکالت را سلب می‌کند و مانند اسیدی است که چهره عدالت را از بین می‌برد.
ریس کانون وکلای یزد این طرح را همانند اسیدپاشی به چهره زیبای عدالت دانست و تصریح کرد: هرچند نیت طراحان این طرح اشتغالزایی فارغ التحصیلان حقوقو خیرخواهانه بوده است ولی این طرح که با ۱۸ ماده به هیچ وجه نمی‌تواند یک طرح جامع باشد، استقلال نهاد وکالت و از همه مهتر حقوق مردم را خدشه‌دار و تضییع خواهد کرد.
رئیس کانون وکلا استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری سی و دومین همایش اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران گفت: این همایش ۱۱ اردیبهشت در پردیس بین المللی علوم پزشکی و ۱۲ اردیبهشت ماه سال ۹۸ در هتل پارسیان صفائیه برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: در این همایش ۲۰۰ نفر از نخبگان حقوقی و مقامات کشوری و استانی نیز حضور خواهند داشت.
جعفری افزود: از جمله اهداف برگزاری این همایش را می‌توان بررسی چالش‌های مردم و نظام حقوقی، اتخاذ وحدت رویه میان وکلا، بررسی قوانین حوزه وکالت برشمرد.
انتهای پیام/

ارسال نظرات