نایب رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه تلاش دشمن ایجاد دو صدایی در جامعه است گفت: بیانیه گام دوم انقلاب منشور انقلاب اسلامی است و شبیه بیانیه های امام راحل می باشد.
کد خبر: ۹۱۱۹۹۲۹
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، مهدی چمران در همایش یاران انقلاب اسلامی شاهرود در کانون ملی شهید بهشتی در سخنانی با گرامیداشت ایام ماه رجب و چهل سالگی انقلاب اسلامی با اشاره به اهمیت چهل سالگی انقلاب اسلامی اظهار کرد: خداوند در قرآن بیان می‌دارد که قرآن را فرستادیم تا مردم را از ظلمت به نور هدایت کنی، نور خداست و توحید که مردم را از جهالت به خداپرستی و وحدت هدایت کند.
وی افزود: در قرآن ظلمات و نور گفته شده است و نور یکی است، اما ظلمات فراوان هستند و کسانی که به خدا اعتقاد ندارند متفرق هستند و وقتی سوی خدا آمدند یکی می‌شوند و باید از تفرق و تشدد پرهیز کنیم که امت اسلامی امروز نیست.
چمران خاطر نشان کرد: یک روز همه امت اسلام بر علیه اسرائیل متحد بودند و حتی به کشور شاهنشاهی ایران آن زمان می‌تاختند که چرا با اسرائیل این همه نزدیک هستند و اعراب بعد از شکست از اسرائیل همه ناامید شدند و آمریکا و انگلیس درک کردند و بین مسلمانان تفرقه ایجاد کردند.
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی و امام بزرگوار و رهبر فرزانه انقلاب این کار را کردند که مردم را از ظلمات بیرون بیاورند و به سوی وحدت بیاورند با اتکا به قرآن و ائمه اطهار و امام فرمود: «انقلاب ما انفجار نور بود» و می‌تواند مبنای انقلاب ما رفتن به سوی وحدت باشد و زلزله‌ای در دنیا رخ داد با انقلاب اسلامی و به همین دلیل از ما هراس دارند.
معاون فرهنگی ستاد فرماندهی کل قوا تصریح کرد: غرور و تعصب جاهلیت را عربستان‌ها دارند و این خودخواهی و تکبر را می‌شود فهمید و با این همه غرور ترامپ به آن‌ها گفت: شما گاو شیرده هستید و اگر از شما حمایت نکنیم یک هفته‌ای نابود می‌شوید و سکوت می‌کنند و در عوض مردم مظلوم یمن را چگونه شهید می‌کنند و همه سکوت می‌کنند در جهان.
وی با بیان اینکه امروز به جایی رسیدیم که بزرگترین و شیطانی‌ترین توطئه را با داعش ایجاد کردند گفت: داعش با فریاد الله اکبر جنایت می‌کردند و ریشه‌های آنان هنوز هست و سردار سلیمانی با مردم و مدافعان حرم جنگیدند تا حکومت داعش را به زیر کشیدند که با حمایت آمریکا و پول عربستان تغذیه می‌شدند که قرارداد‌های عربستان با ۱۱۰ میلیارد دلار و ۴۰۰ میلیارد دلار برای خرید سلاح از آمریکا برای کاستن مسلمانان و اسرائیل گوشه‌ای نشسته و تماشا می‌کند.
عضو هیات علمی دانشکده هنر‌های زیبای دانشگاه تهران با بیان اینکه ترامپ برجام را کنار زد و نقض عهد کرد افزود: نباید دل به آن ور آب‌ها بست و باید به نیرو و ایمان و رهبر و امکانات خود ببندیم و به چیز‌های واهی نباید دل بست و سیاست آمریکا این است چه اوباما باشد چه ترامپ ما در تحریم هستیم.
وی ادامه داد: الان شرایط آمریکا خوب نیست و واقعا آمریکا در حال افول است و مشکلات درونی آمریکا خیلی هست و مجلس نمایندگان آمریکا با رئیس جمهورش مخالف است و سخن از استیضاح شکست آنهاست و کمترین حمایت از مردمش دارد ترامپ در بین رئیس جمهور‌ها البته تاجر هست و با پول معامله می‌کند و وضع اقتصادی توانسته شرایط را حفظ کند.
چمران با اشاره به اسرائیل در خاورمیانه گفت: اسرائیل شعارش از نیل تا فرات است و فکر می‌کنند نژاد برتر در جهان هستند، امروز چسبیده مرز‌های خود را نگه دارد، چون دیده جمهوری اسلامی پشت دیوار‌های اسرائیل است و حالا می‌توان جنگ شش روزه اعراب را با جنگ ۳۳ روزه حزب الله و ۲۲ روزه غزه مقایسه کرد.
نایب رئیس جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه عربستان در یمن دارد زمین‌گیر می‌شود با مقاومت سرسختانه‌ای که دارند ادامه داد: ما از این شرایط جهانی نتوانسته ایم خوب استفاده کنیم و حتی بعضی مواقع بد استفاده کرده ایم، امروز مدیر جهادی و انقلابی می‌خواهیم که رهبری انقلاب تاکید دارند من انقلابی ام، ما امروز در جهان حرف زیاد برای گفتن داریم که همه از الطاف الهی و در سایه انقلاب اسلامی است.
وی اضافه کرد: ما این پیشرفت‌ها را کردیم که استکبار جهانی از ما می‌ترسند و توان و نیرو باید در مسیر درست هدایت شود تا بهره ببریم تا علم در ثریا باشد ما بدان برسیم و این‌ها را دانشمندان انقلابی و متدین ما و به کارگیری سایر نیرو‌ها انجام دادند و این انگیزه انقلاب و انقلابی بود که این پیشرفت‌ها انجام شد.
معاون فرهنگی ستاد فرماندهی کل قوا با بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس و ساخت امکانات با دست خالی گفت: اگر امروز موشک نقطه زن دور برد داریم عجیب نیست و می‌توانیم انجام دهیم و برای بازدارندگی است و از مظلومین جهان دفاع خواهیم کرد و وظیفه ماست و آمریکا منتظر دو صدایی است که یکی بگوید من انقلابی ام و آن دیگری بگوید ما از این انقلاب به چه رسیدیم و ما را بد بین کند، چون انقلاب اسلامی این نظام را به صلابت و اقتدار رسانده است.
وی ادامه داد: حکام آمریکا و اتاق سیاست گذاری آمریکا ظلم و جنایت می‌کند و منتظر دو صدایی هستند تا بگویند عده‌ای مخالف نظام و انقلاب هستند و همه این هجمه و تبلیغات برای این است و باید مدیریت توانمند باشد به همین دلیل است که ناراضی تراشی بی جا نکنیم و امیدوار کردن مردم به انقلاب و وحدت یکی از بزرگترین محاسن آن این است که خاصیت نظام اسلامی را ببینند.
نایب رئیس جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب اسلامی تاکید کرد: مایوس کردن مردم یک خیانت بزرگ به نظام و جمهوری اسلامی است و امید به آینده روشن را باید در دل مردم زنده کنیم و امید ما به امام زمان (عج) است و شیعه هیچ وقت ناامید نیست و ناامید کردن مردم کار عبس و بیهوده‌ای نیست و مردم را می‌خواهند زده از انقلاب کنند و تلاش دشمن این است و باید مراقب بی تدبیری‌ها باشیم.
چمران با تاکید بر اتحاد و همدلی ملی افزود: انقلاب سه رکن دارد که مکتب و اعتقادات است و رهبری انقلاب و سوم امکانات انقلاب و سلاح ماست که شهادت طلبی است که شهید چمران این تقسیم بندی را دارند و اتحاد و اتفاق پشت سر رهبری و ایدئولوژی اسلام مهم است و دشمن به این سه اصل حمله می‌کنند که باید مراقب باشیم.
وی گام دوم انقلاب را منشور انقلاب نامید که شبیه بیانیه‌های امام راحل است افزود: تلاش دشمن این است که فلش ناکامی‌ها را به سوی رهبری ببرند و باید مراقب باشیم که استمرار راه امام و شهدا را داشته باشیم و امید به آینده و ساختن و اصلاح کردن همه چیز و توانمندی خودمان باید مورد توجه باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها