خبرهای داغ:
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی خبر داد

دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی دفاع، مقاومت و حماسه برگزار می شود

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از انتشار فراخوان دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی دفاع، مقاومت و حماسه خبر داد.
کد خبر: ۹۱۱۹۹۱۰
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، علی محرمی هدف از برگزاری این جشنواره را به کارگیری هر چه بیشتر هنر موسیقی در ترویج مفاهیم و ارزش های دفاع و مقاومت، ایجاد رقابت سالم بین هنرمندان موسیقی و توجه هر بیشتر هنرمندان به مضامین دفاع مقدس، ایثار، شهادت، مقاومت، استکبار ستیزی و بیداری اسلامی و  ترویج مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانه عنوان کرد.

وی، ایجاد زمینه برای گرایش جوانان به سوی هنر و موسیقی اصیل و بومی در زمینه موسیقی حماسی و تعامل با سایر هنرمندان کشوری و بین المللی، شناسایی و معرفی استعدادهای هنری و گسترش گفتمان فرهنگی در سطح کشوری و بین المللی را از دیگر اهداف این جشنواره برشمرد.

محرمی، با اشاره به اینکه جشنواره در دو بخش گروه نوازی، و آثار تولیدی برگزار می‌شود، ‌تصریح کرد: بخش گروه نوازی؛ بر اساس موسیقی اقوام ایران و موسیقی کشورها بوده و اعضای گروه می‌بایست حداقل ٢ و حداکثر ٥ نفر باشند و در بخش آثار تولیدی، آثار با محوریت موضوع جشنواره بدون در نظر گرفتن نوع موسیقی مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

معاون هنری و سینمایی اداره کل تاکید کرد: جشنواره به صورت بین المللی بوده و آثار ارسالی از استان‌ها و سایر کشورها مورد پذیرش دبیرخانه قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه آثار ارائه شده در هر بخش باید با کلام و محوریت موضوع جشنواره باشد، گفت: از هر گروه در هر بخش تنها یک اثر پذیرفته خواهد شد و هر هنرمند حداکثر در دو گروه می­تواند فعالیت داشته باشد.

محرمی تصریح کرد:‌ مدت زمان آثار در هر بخش می‌بایست بیش از ١٠ دقیقه نباشد و ارائه قطعات جدید در بخش گروه نوازی ( اجرا و منتشر نشده ) امتیاز ویژه خواهند داشت.

معاون هنری و سینمایی اداره کل، آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره را پانزدهم خرداد ١٣٩٨ عنوان کرد و گفت: شرکت کنندگان در بخش گروه نوازی باید نمونه اجرای خود را به صورت لوح تصویری با کيفیت مطلوب به دبیرخانه ارسال نمایند و شرکت کنندگان در بخش آثار تولیدی نسخه نهایی اثر را در قالب لوح صوتی با فرمت MP٣ ٣٢٠KHz یا Wave و یا لوح فشرده تصویری ( نماهنگ ) به دبیرخانه واقع در تبریز- بلوار ٢٩ بهمن- بالاتر از بیمارستان ٢٩ بهمن- مجتمع فرهنگی و هنری تبریز- طبقه دوم- انجمن موسیقی آذربایجان شرقی ارسال کنند.

وی تاکید کرد: اشعار هر بخش به صورت تایپی و ذکر نام شاعر باشد.

براساس این گزارش جشنواره یاد شده توسط انجمن موسیقی آذربایجان شرقی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در سطح بین المللی و با هدف ترویج فرهنگ دفاع، مقاومت، حماسه آفرینی، ایثار و شهادت از یازدهم تا سیزدهم تیرماه ١٣٩٨ در تبریز برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها