فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز گفت: امنیت و استقلال امروز ایران اسلامی مرهون خون شهدا و حماسه های هشت سال دفاع مقدس رزمندگان اسلام است.
کد خبر: ۹۱۱۹۹۰۳
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، سردار سید یوسف مولایی همزمان با سالروز بزرگداشت روز شهید و در آیین کاشت 500 نهال در شهرک کوثر سپاه پاسداران استان البرز افزود: وقتی می گوییم «شهدا زنده هستند» یعنی اینکه کسی می تواند زندگی بدهد که خودش زنده باشد و در فرهنگ ما اعتقاد داریم که شهید هم زنده است.

 امنیت و استقلال ایران اسلامی مرهون خون شهدا است

فرمانده سپاه البرز افزود: امروز امنیت با ثبات و استقلال کشورمان به حرمت خون شهید و زنده بودن این عزیزان است که با وجود توطئه های زیادی که برای کشور طراحی شده اما هاله نور شهدا سرزمین ما را نورانی کرده که مانع آسیب به کشورمان شده است.

وی با بیان اینکه درختان هم زنده و شادی آور هستند، گفت: در آیات الهی خداوند کلمه طیبه را همچون درخت مثال زده که ریشه در زمین دارد و شاخ و برگش در آسمان است و شهادت نیز ریشه در اعتقادات مسلمین و به خصوص شیعیان دارد.

فرمانده سپاه البرز افزود: شهادت و شهید نیز شجره طیبه حیات بخش هستند.وی بیان داشت : فضای سبز از نیازهای اصلی هر کشور و جامعه است ولی این نیاز اساسی هر روز رو به کاهش است به طوریکه با وجود افزایش 30 تا 40 درصدی جمعیت بعد از انقلاب اسلامی، وسعت جنگل ها تا 50 درصد کاهش یافته است.

سردار مولایی با بیان اینکه لازم است برای توسعه فضای سبز هر کسی قدمی بردارد، اظهارداشت: امروز 500 اصله نهال در این شهرک با نام شهدا غرس می شود تا نشان دهد که شهادت و درختان ده ها وجه مشترک دارند.

وی گفت: درخت و شهید هر دو پیام زندگی و حیات می دهند یعنی هر دو برای حیات بشری لازم هستند.این جانباز هشت سال دفاع مقدس و مدافع حرم اضافه کرد: همانطور که شهدای ما برای اینکه کشوری همچون سوریه، لبنان و یمن حیات پیدا کنند از کشورمان رفتند و با رفتنشان این کشورها که قبل از گویی خاک مرده بر آن پاشیده بود، زنده شدند.

در پایان مراسم 500 اصله نهال مثمر با نام شهدا در شهرک کوثر سپاه پاسداران توسط خانواده شهدا، جهادگران و خانواده های پایوران سپاه غرس شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها