خبرهای داغ:
نامگذاری روز بزرگداشت شهدا در اسفند ماه تلنگری بزرگ برای مردم ایران است که هر سال جدید را با یک بیعت مجدد با شهدا‌ی انقلاب اسلامی آغاز کنند تا در شروع هر سال بیش از گذشته حافظان شایسته ارزش‌های اسلامی و نظامی و آرمان‌های امام و شهدا باشند و با تلاش مضاعف در راستای ترویج ایثار و شهادت و شناخت و کسب معرفت از آنان گام‌های بسزایی را بردارند.
کد خبر: ۹۱۱۹۸۶۳
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱

« یاد شهدا، افتخارات شهدا، عزت شهدا را همه باید نصب العین خودشان قرار بدهند؛ نگذارید فراموش بشود. شما غفلت کنید، نیروهای انقلاب غفلت کنند، نیروهای مؤمن غفلت کنند، نفوذیهای دشمن از آن طرف وارد میشوند و چیزی هم طلبگار میشوند."فاذا ذهب الخوف سلقوکم بالسنه حداد اشحّه علی الخیر اولئک لم یؤمنوا فاحبط اللَّه اعمالهم"؛ وقتی که روز خطر است، در لانه ها خزیدند و نفسشان در نیامد. وقتی خطر برطرف شد؛ مردان خطرپذیر در مقابل خطر سینه سپر کردند و خطر را برطرف کردند، اینها از لانه هاشان بیرون می آیند؛ زبانهای دراز، زبانهای تیز، طلبگار هم میشوند! مگذارید دشمنان انقلاب، دشمنان امام، دشمنان خط جهاد، دشمنان خط ایمان باللَّه، طلبگار بشوند.

بیانات مقام معظم رهبری در دیدار خانواده های شهدا و ایثارگران خراسان 02/02/1386

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی 22 اسفندماه روز بزرگداشت از شهدا در ماه و روزی نامگذاری شده که هر فردی در کشور ما در حال آماده شدن برای عید نوروز است و آحاد جامعه در این ماه به ویژه اواخر اسفند ماه در تهیه و تأمین نیازهای اساسی و ضروری زندگی است.

ولی در لابه‌لای این جنب و جوش و شور و علاقه برای آماده شدن آغاز سال جدید باید یادمان نرود که مردانی بودند که برای تحقق آرامش امروز ما از گرانبهاترین و بالاترین سرمایه خویش گذشتند و با حضور در جنگ تحمیلی و تحمل سختی‌ها و دشواری‌ها در برابر تجاوز و خودخواهی‌های دشمنان ایستادندو از مرز و بوم کشورمان دفاع کردند.

مردانی که با دادن خون خود زمین ایران را به رنگ سرخ آغشتند و به دشمنان اسلام نشان دادند در جایی که آنها به اعتقادات و ارزش‌های اسلامی بی‌احترامی کنند و یا برای کم‌رنگ این ارزش‌ها توطئه کنند، حاضرند از والاترین و شیرین‌ترین سرمایه خود یعنی جانشان بگذرند ولی یک قدم از آرمان و اهداف‌شان که در اسلام تعیین و تبیین شده است، کوتاه نیایند.

به همین دلیل نامگذاری روز بزرگداشت شهدا در اسفند ماه تلنگری بزرگ برای مردم ایران است که هر سال جدید را با یک بیعت مجدد با شهدا‌ی انقلاب اسلامی آغاز کنند تا در شروع هر سال بیش از گذشته حافظان شایسته ارزش‌های اسلامی و نظامی و آرمان‌های امام و شهدا باشند و با تلاش مضاعف در راستای ترویج ایثار و شهادت و شناخت و کسب معرفت از آنان گام‌های بسزایی را بردارند.

 به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی صبح امروز همزمان با روز بزرگداشت مقام شهدا در بیرجند مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، مسئولین و خانواده شهدا برگزار شد.

حجت الاسلام عزیزی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثار گران خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی در خصوص گرامیداشت روز شهدا، گفت: ما یاد و خاطره عزیزانی را گرامی می داریم که عزت و اقتدار و آرامش خود را مدیون آنها هستیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی با بیان اینکه  بیانیه گام دوم انقلاب منشور پیشرفت انقلاب اسلامی است، افزود: اگر بخواهیم ایده ای ماندگار شود در قالب هنر باید تبیین شود.

حجت الاسلام عزیزی چند بند از بیانیه را در قالب ابیاتیکه سروده بود خواند و عنوان کرد: این ابیات برگرفته از نهج البلاغه سروده شده که انشالله در آینده که تکمیل شده به چاپ خواهد رسید.

 گفتنی است در این مراسم از سه جلدی وسند هویتی شهیدین اربابی استان که پدر و پسر هستند رونمایی شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها