حجت الاسلام جلیلی نماینده ولی فقیه در سپاه بیت المقدس گفت: معیار رفتار ما در جامعه اسلامی باید مبتنی بر اسلام و آموزه‌های اسلامی باشد. خدامحوری، حاکمیت ارزش‌های اسلامی در زندگی از مهم‌ترین معیار اسلامی بودن سبک زندگی اسلامی است. باید زندگی فردی و اجتماعی ما مبتنی بر اسلام و رهنمود‌های قرآنی باشد.
کد خبر: ۹۱۱۹۸۴۴
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، بتول سرکانی در مراسم هماهنگی روز قشر بسیج جامعه زنان که در سنندج برگزار شد اظهار کرد: از سال ۹۰ که مشخص شد هر قشر باید روز خاص خود را در طول سال مشخص کند سازمان بسیج جامعه زنان کشور شهید مریم فراهانیان را با توجه به شخصیت خاص ایشان حضور چهار ساله در خط مقدم جبهه به عنوان یکی از زنان شجاع ایران اسلامی به شمار می‌رود به عنوان اولین شهید شاخص معرفی کرد و سالروز شهادت ایشان در ۱۳ مرداد به عنوان روز قشر اعلام شد.

وی افزود: سال ۹۱ رهبر معظم انقلاب پیامی را به کنگره ۷ هزار زن شهید کشور که توسط سازمان بسیج جامعه زنان کشور ارسال کردند و در آن به معرفی الگوی سومی در مقایسه با دیگر الگو‌های زنان در جهان پرداختند از آن سال به بعد که ۱۶ اسفند ماه روزقشر بسیج جامعه زنان نامگذاری شد در نکاتی از این پیام آمده است که «زن، در تعریف غالباَ شرقی، همچون عنصری در حاشیه و بی نقش در تاریخ سازی و در تعریف غالباً غربی به مثابه‌ی موجودی که جنسیت او بر انسانیتش می‌چربد و ابزاری جنسی برای مردان و در خدمت سرمایه داری جدید است، معرفی می‌شد. شیر زنان انقلاب و دفاع مقدس نشان دادند که الگوی سوم «زن نه شرقی، نه غربی است» زن مسلمان ایرانی تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان گشود و ثابت کرد که می‌توان زن بود، عفیف بود، محجبه و شریف بود و در عین حال، در متن و مرکز بود. می‌توان سنگر خانواده را پاگیزه نگاه داشت و در رصه‌ی سیاسی و اجتماعی نیز سنگر سازی‌های جدید کرد و فتوحات بزرگ به ارمغان آورد.


حجت الاسلام جلیلی مسئول حوزه نمایندگی سپاه بیت المقدس کردستان در ادامه اظهار کرد: ۸۰۰ روایت در باره سبک زندگی اسلامی وجود دارد که فرزندان خود را به کلاس شنا، موسیقی، ورزش و ... بفرستید و آیا طوری مهارت‌های زندگی را یاد داده ایم که فردا در زندگی خودشان دچار مشکل نشوند.

وی گفت: امروز متآسفانه دردانشگاه‌های ما فقط نظریات دانشمندان غربی را مطرح می‌کنند در حالی که روح انسان تشنه معارف و احادیث ائمه و اهل بیت می‌باشد.

وی گفت: سبک زندگی اسلامی، به مجموعه موضوعات و مسائل مورد قبول اسلام در عرصه زندگی اشاره دارد. برای فهم اینکه سبک زندگی ما، اسلامی است یا خیر، باید معیار سنجش داشته باشیم. اما پیش از این باید سبک زندگی اسلامی را به درستی بشناسیم.


حجت الاسلام جلیلی خاطر نشان کرد: معیار رفتار ما در جامعه اسلامی باید مبتنی بر اسلام و آموزه‌های اسلامی باشد. خدامحوری، حاکمیت ارزش‌های اسلامی در زندگی از مهم‌ترین معیار اسلامی بودن سبک زندگی اسلامی است. باید زندگی فردی و اجتماعی ما مبتنی بر اسلام و رهنمود‌های قرآنی باشد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات