جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج)،ازاجرای بذرپاشی،کودپاشی وکپه کاری 1359هکتار از مراتع استان زنجان با همکاری اداره کل منابع طبیعی وآبخیز داری استان توسط سپاه انصارالمهدی (عج)خبر داد.
کد خبر: ۹۱۱۹۸۲۸
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج،ابوالفضل طهماسبی در دیداربا مدیرکل منابع طبیعی وآبخیز داری استان بابیان اینکه هدف ازاجرای این طرح،احیای منابع طبیعی است،گفت:حفظ و حراست از منابع طبیعی وظیفه‌ی همگانی است و برای مدیریت زمین و جنگل باید با بسیاری از دستگاه های مرتبط تعامل داشته باشیم تا میزان خسارت به طبیعت را کاهش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: سپاه به عنوان یک اهرم کمک و بازوئی برای تمام فعالیت های اجتماعی  ، اقتصادی و سیاسی قلمداد می شود و تمام دستگاهها و ارگان ها به ظرفیت این دستگاه در فعالیت های یاد شده اعتقاد و اعتماد دارند.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج)از آمادگی سپاه انصارالمهدی (عج) برای همکاری همه جانبه در راستای حفظ منابع طبیعی خبر داد وتصریح کرد: همکاری منابع طبیعی و  سپاه یکی از رویکردهای اقتصاد مقاومتی بوده و سپاه به عنوان کمک کار و حامی منابع طبیعی آمادگی در جهت انجام پروژه های مختلف منابع طبیعی را دارد.

طهماسبی به ضرورت ایجاد فرهنگ مناسب برای حفظ محیط زیست در بین مردم اشاره کرد وافزود: یکی از اقدامات اساسی برای رفع مشکلات زیست محیطی، ارتقای فرهنگی عمومی است که این فهم نیازمند آموزش در تمام سطوح است.

این مسئول ادامه داد: ما نیازمند آنیم که حفاظت از محیط زیست به صورت یک گفتمان غالب درآمده و آگاهی‌های زیست محیطی به یکی از معارف عمومی مبدل شود تا مشکلات و آسیب های محیط زیست، نگرانی عمومی را سبب شده و یکایک افراد جامعه در قبال آن احساس مسئولیت نمایند.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان در ادامه با قدردانی از همکاری ومشارکت همه جانبه ی بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی (عج)استان اظهار کرد:به همت بسیج سازندگی ودر راستای کنترل سیل و روان آب های سطحی وحفظ وتقویت پوشش گیاهی،اقدامات لازم در 16 نقطه ی استان اجرا شده است.

خلیل آقاجانلو با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ وپیشگیری از تخریب منابع طبیعی تصریح کرد:در راستای تحقق این مهم،150 میلیون یورو از محل صندوق توسعه ی ملی به موضوع آبخیزداری ومنابع طبیعی در سال 98اختصاص خواهد یافت.

وی به افزایش هرساله ی تعامل وهمکاری سازمان منابع طبیعی وآبخیزداری استان با بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی (عج) اشاره کرد وگفت:امیدواریم بتوانیم به عنوان مجریان این طرح وبا کمک بسیج سازندگی ،در سال 98نیز کارنامه ی موفقی داشته باشیم.

ارسال نظرات