استاندار کردستان در جلسه هماهنگی کنگره ۵۴۰۰ شهید استان، گفت: در کُردستان، زمین، طبیعت و بارندگی مناسب وجود دارد و باید برای افزایش فضای سبز با تمام توان دستگاه‌های اجرایی کار کنیم.
کد خبر: ۹۱۱۹۷۴۱
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، استاندار کردستان در جلسه هماهنگی کنگره ۵۴۰۰ شهید استان، گفت: در کُردستان، زمین، طبیعت و بارندگی مناسب وجود دارد و باید برای افزایش فضای سبز با تمام توان دستگاه‌های اجرایی کار کنیم.

آقای مرادنیا گفت: ما باید هفته درختکاری را به معنای واقعی داشته باشیم و با تبلیغ عمومی و مناسب توسط صداوسیمای مرکز کُردستان برای تحقق این مهم تلاش کنیم.

وی همچنین بر درختکاری مناسب ورودی شهر‌های استان و کمربندی بهشت محمّدی سنندج تأکید کرد.


قرار است دوشنبه هفته آینده به یاد ۵۴۰۰ شهید استان، ۱۰ هزار و ۸۰۰ اصله نهال در مناطق مختلف سنندج غرس شود.

به گفته صیدی، شهردار سنندج در حال حاضر سرانه فضای سبز در استان ۵ و ۶ مترمربع است که با غرس این تعداد نهال یک متر مربع به سرانه اضافه خواهد شد.

امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی برای کاشت این تعداد نهال در سنندج توسط تمام دستگاه‌های اجرایی از جمله ارتش، سپاه و نیروی انتظامی تأمین می‌شود.

معاون مدیرعامل سازمان خدمات شهری شهرداری هم با اشاره به اینکه زیرساخت‌ها و کمبود تأمین آب مهمترین مشکل عدم توسعه فضای سبز در سنندج است گفت: مهمترین مشکل در رابطه با فضای سبز در مناطق حاشیه و کم برخوردار است.

در پروژه بزرگ درختکاری سنندج قرار است ۳ هزار اصله نهال در کمربندی آبیدر جنب هتل شادی سنندج، ۳۰۰ اصله نهال در بلوار دکل نایسر، ۳۰۰۰ اصله نهال در تپه کوچکه رش جنب هتل شادی و ۲۶۰۰ اصله نهال در کمربندی دکتر حسینی غرس شود.

سالانه در کُردستان، ۱ میلیون نهال در دو نهالستان کُردستان تولید می‌شود.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات