خبرهای داغ:
فرمانده قرارگاه راهیان نور استان سمنان گفت:راهیان نور از کارآمدترین و موثرترین راه‌های مقابله با جنگ نرم دشمن و استفاده از ثروت غنی و سرچشمه قوی دوران دفاع مقدس است.
کد خبر: ۹۱۱۹۷۲۶
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۷
راهیان نور از کارآمدترین و موثرترین راه‌های مقابله با جنگ نرم دشمنسرهنگ پاسدار علی خالقیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان سمنان با اشاره به اردوی راهیان نور اظهار کرد: امروز جریان عظیم فرهنگی راهیان نور یکی از پرمخاطب‌ترین عرصه‌های فرهنگی کشور با تاثیرگذاری مثبت در فرهنگ عمومی جمهوری اسلامی ایران است و راهیان نور از کارآمدترین و موثرترین راه‌های مقابله با جنگ نرم دشمن و استفاده از ثروت غنی و سرچشمه قوی دوران دفاع مقدس است.
وی افزود: امروز به یقین جاذبه شهدا و موضوعات فرهنگی مرتبط با دفاع مقدس بستری پاک و مقدس را برای جوانان و نوجوانان این مرز و بوم و سایر نقاط جهان فراهم آورده تا در گذر تاریخی آن با مفاهیم ارزشی جهاد در راه خدا و ایستادگی و مقاومت در برابر سلطه گران جهانی آشنا شوند.
معاون هماهنگ کننده سپاه استان سمنان خاطر نشان کرد: چه زیبا جبهه مقاومت در برابر استکبار و صهیونیزم بین المللی بوجود آمد تا جوانان مسلمان در زیر پرچم امت واحده اسلامی، تمدن بزرگ نوین جهانی را تشکیل داده و به انتظار ظهور منجی بنشینند.
وی تصریح کرد: راهیان نور نفس گرمی برای جوانان چاق خواهد کرد تا گام دوم انقلاب را با خودسازی بیشتر و تشکیل جامعه اسلامی محکم بردارند تا بار دیگر با ایجاد نشاط اجتماعی به دور از چالش‌های ذهنی و با الگوپذیری از نسل اول انقلاب در دفاع مقدس روحیه انقلابی و جهادی خود را تقویت نمایند و پا در راه شهدا بگذارند و شاهدانی که برای درخشش خورشید ولایت و تکثیر آن سینای سینه خود را آیینه کاری نمودند و رفیق خوب خدا شدند.
خالقیان با بیان اینکه شیرزنان و شیرمردان برای سربلندی ایران اسلامی و جهان اسلام سبز روییدند و سرخ دِرو شدند و به خاک افتادند افزود: آن‌ها رفتند تا ما بایستیم و در برابر دشمنان سر فرود نیاوریم.
وی با اشاره به به قرارگاه راهیان نور سپاه استان سمنان گفت: این قرارگاه با اتکال و استعانت از درگاه ایزدمنان برای قدردانی از کار بزرگ راهیان نور که مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای می‌فرماید (راهیان نور کار بسیار بزرگ و مهمی است، یک فناوری است برای استفاده از ثروت عظیم هشت سال دفاع مقدس، این را باید خیلی قدر دانست، لذا در نیمه دوم سال ۱۳۹۷، ۲۳۰۰ نفر از دانش آموزان استان به مناطق غرب و جنوب کشور اعزام کرد تا آن‌ها با رایحه دل انگیز عطر جهاد و شهادت مانوس شده و زندگی رزمندگی را چند روزی تجربه نمایند.
وی با بیان اینکه به علت کمبود اعتبارات آموزش و پرورش از اعزام دانش آموزان پسر بازماندیم افزود: این قرارگاه با تمام توان خود قرارگاه علم الهدی را در دانشگاه‌های استان تشکیل داد تا با پشتیبانی روئسای دانشگاه‌های استان امسال بتواند بیش از ۱۳۰۰ نفر از دانشجویان، این جوانان مشتاق به خدمت به ایران اسلامی را برای آشنایی بیشتر با فرهنگ دفاع مقدس به مناطق جنوب و بازدید از یادمان‌های فتح المبین، فکه، پالایشگاه آبادان، هویزه، اروند، شلمچه، نهر خین و شرکت در رزمایش شبانه دانشجویی و دیگر یادمان‌ها اعزام نماید.
فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه استان با اشاره به فراررسیدن بهار طبیعت اظهار کرد: باید جان را به بوی عطر شهدا صیقل داد و جانی دیگر گرفت و پا در راهی بگذاری که باعث سربلندی ایران اسلامی شود و آینده را بسازی در حالی که دشمنان با جنگ تمام عیار اقتصادی در یک پروپاگاندای تبلیغاتی-روانی در صدد هستند روحیه امید را از جوانان و مردم ما بگیرند و با خسته کردن مردم ناکارآمدی انقلاب را فریاد بکشند.
وی تاکید کرد: ما پا در عرصه عملیات بزرگ فرهنگی راهیان نور می‌گذاریم تا اعلام کنیم همانطور که مردان دیروز توانستند از رودخانه وحشی اروند عبور کنند و با مدیریت جهادی بر روی آن پل عبوری بزنند و همانطور که فرزندان فاطمه الزهرا (س) در شلمچه، مهران و ده‌ها نقطه دیگر حماسه‌ها آفریدند؛ ما می‌توانیم با اقتدا به آن‌ها پشتیبان ولایت فقیه و رهبر معظم انقلاب بوده و بخوبی از این پیچ تاریخی عبور خواهیم کرد.
خالقیان با اشاره به اردوگاه‌های شهید شوکت پور در اندیمشک، شهید زین الدین در قم و شهید شاطری در خرمشهر که پذیرای کاروان‌های مردمی بصورت خودرو‌های شخصی و یا کاروانی اعزام می‌شوند گفت: مراکز اردویی سپاه نواحی در شهرستان‌ها براساس دستورالعمل و سهمیه ابلاغی کار هماهنگی و اعزام را انجام خواهند داد.
وی ادامه داد: امسال پیش بینی می‌شود بیش از ۳ هزار نفر از مردم شهید پرور و فهمیم استان از مناطق راهیان نور بازدید نمایند که این کاروان‌های عمومی و مردمی طبق سین یادمان‌ها به مدت پنج روز در سفر خواهند بود و از یادمان‌های فتح المبین، قائمیه که محل عروج و پرواز شهدای استان می‌باشد و همچنین یادمان بیت المقدس و پایگاه شکاری دزفول، شلمچه، اروند، نهر خین، طلائیه، هویزه و شهید محمودوند و رزمایش شهید باکری شرکت خواهند کرد.
خالقیان با بیان اینکه اعزام کاروان‌های مردمی از ۲۷ اسفندماه ۱۳۹۷ آغاز خواهد شد و تاد ۱۰ فروردین ماه ۱۳۹۸ ادامه دارد خاطر نشان کرد: بعضی از خانواده‌های زندانیان استان درخواست اعزام به راهیان نور را دارند که چه خوب است افراد خیر و کسانی که وضع مالی خوبی دارند اعزام این عزیزان را بپذیرند و با مراجعه به مراکز اردویی در شهرستان‌ها کمک به اعزام این عزیزان نمایند.
وی تصریح کرد: استان سمنان، استان ممتازی است همانطور که در زمان جنگ در شاخص‌های ایثار و شهادت پیشتاز بوده است یقیناً در دفاع از ارزش‌های اسلامی نیز مردم عزیز استان پرچمدار این حرکت فرهنگی خواهند بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها