فرمانده سپاه امام رضا (ع) گفت: اگر ملتی بخواهد پویا و متحرک باشد حتما نیاز به قدرت دارد و شهید وقتی که به شهادت می‌رسد موتور محرکه یک ملت است.
کد خبر: ۹۱۱۹۶۶۴
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ سردار یعقوبعلی نظری در آیین تجلیل از فرزندان شهدای آموزش و پرورش ناحیه شش مشهد در فرهنگسرای مصلی نژاد گفت: آنچه که دشمن به جد بنا دارد از ما بگیرد و ما را از آن محروم کند و آن سرمایه اساسی و تاثیرگزار را از ملت شریف ایران اسلامی به سرقت ببرد یاد و نام شهدا است.

وی افزود: باید از این داشته معنوی خودمان که این ملت در طول تاریخ و مبتنی بر اعتقادات اسلامی کسب کرده و آن را با استفاده از نظام مقدس اسلامی ظاهر و عملی کرده به شدت پاسداری کنیم و این رسالت اصلی ماست و حرف همه مجالس و محافل شهدایی نیز همین است.

نظری تصریح کرد: برگزاری مجالس بزرگداشت نام و یاد شهدا بسیار مهم است و براساس مبانی اعتقادی ما، جایگاه شهدا، ایثارگران و مبارزانی که شهدای زنده محسوب می‌شوند بسیار بالاست و یک انسان فقط با شهادت می‌تواند بالاترین رتبه و جایگاه را کسب کند و در این راه هیچ مسیر دومی وجود ندارد و اگر شهادت نصیبش نشود به آن قرب الهی نخواهد رسید.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) اظهار کرد: شهدا شان شفاعتی دارند و جایگاه خود و اجتماع شان را ارتقاء می‌دهند و دشمنان انقلاب، نظام اسلامی و مردم می‌خواهند ما به شهید و شهادت فکر نکنیم و این موضوع مقدس برای ما مهم نباشد.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ شهادت بسیار ارزشمند است، زیرا شهید برای  مردم و ملت، قدرت تولید می‌کند و اگر ملتی بخواهد پویا و متحرک باشد حتما نیاز به قدرت دارد و شهید وقتی که به شهادت می‌رسد موتور محرکه یک ملت است و علاوه بر آن، شهید جهت و سمت حرکت را نیز مشخص و معین می‌کند.

نظری تاکید کرد: شهید وقتی به شهادت می‌رسد شان افشایی پیدا می‌کند یعنی اگر باطل لباس حق به تن کرده باشد با ریخته شدن خون شهید، چهره باطل افشا می‌شود و اگر گرد و غباری بر چهره حق نشسته باشد وقتی که شهدای ما به شهادت می‌رسند گرد و غبار پاک می‌شود و حق جلوه گری می‌کند، پس ملتی که قوه محرکه و قدرت حرکت داشته باشد و جهت را نیز بشناسد این ملت حیات طیبه دارد و اسارت پذیر نیست.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) ادامه داد: دنیای استکبار در شرایط فعلی بنا دارد ما سرمایه‌های معنوی خود را نبینیم و به آن‌ها توجه نکنیم و سرگرم مشکلاتی باشیم که آن‌ها برای ما درست کرده اند، اما ما باید هوشیار باشیم و بدانیم ملتی که استقامت، مبارزه و شهادت نداشته باشد این ملت استقلال، آزادی و عزت را نخواهد دید و استکبار جهانی نیز همین موضوع را می‌خواهد.

وی گفت: دشمن بر آن هست که دستاورد‌های بزرگ معنوی و مادی نظام مقدس اسلامی را در طول این چهل سال که به سبب همین شهادت ها، ایثارگری‌ها و مجاهدت‌ها بدست آمده از چشم خود این مردم که این میدان‌ها را رقم زده اند بیاندازد، یعنی این ملت توانمندی خودش را نبیند و این راهبرد دشمنان نظام مقدس اسلامی و مردم شریف ایران است.

نظری در پایان عنوان کرد: گام اول انقلاب را با شهادت، ایثارگری‌ها و مجاهدت‌ها طی کردیم و دستاورد‌های چهل ساله نظام مقدس اسلامی فوق العاده است و رهبر معظم انقلاب از آن‌ها تحت عنوان گام اول انقلاب نام می‌برند و در حال حاضر زمینه‌های لازم و زیرساخت‌ها و سکو‌های پرش که در گام اول توسط همین ایثارگری‌ها بدست آمده مهیا می‌باشد و این ملت با تقدیم ۲۵۰ هزار شهید به اسلام، سرمایه گذاری کرده است تا این استقلال، عزت و آزادی ممکن شود و مهمترین نکته این است که محوریت حرکت درگام اول و گام دوم جوانان هستند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها