مدیر آموزش و پرورش خراسان رضوی در آیین تجلیل از فرزندان شهدای اموزش و پرورش:
مدیر آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان داشت: در کشور ما نیز یک سری سرمایه‌هایی وجود دارد که مایه افتخار و عزت ملت هستند و آن‌ها شهدا هستند و این شهدا چراغ‌های روشنی می‌باشند که باعث هدایت جامعه می‌شوند.
کد خبر: ۹۱۱۹۶۴۸
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ قاسمعلی خدابنده در  آیین تجلیل از فرزندان شهدای آموزش و پرورش  ناحیه شش مشهد که با حضور فرمانده سپاه امام رضا (ع)، جمعی از مسئولین استانی و خانواده‌ها و فرزندان معزز شهدا با عنوان سرو قامتان در فرهنگسرای مصلی نژاد مشهد برگزار شد، گفت: در تاریخ هر ملت، کشور و جامعه‌ای اشخاص، افراد، ایام، مناسبت‌ها و مکان‌هایی وجود دارد که در بین مردم از احترام خاصی برخوردار هستند و آن ملت، این افراد، ایام و مناسبت‌ها را ارج می‌نهند و گرامی می‌دارند و بسته به نوع ارزش‌ها و معیار‌های ارزشی آن جامعه به آن‌ها افتخار می‌کنند و در کشور ما نیز یک سری سرمایه‌هایی وجود دارد که مایه افتخار و عزت ملت هستند و آن‌ها شهدا هستند و این شهدا چراغ‌های روشنی می‌باشند که باعث هدایت جامعه می‌شوند و همواره مورد تکریم و تجلیل مردم قرار می‌گیرند و به همین خاطر است که در سرتاسر کشور برای این بزرگ مردان، یادواره‌هایی برگزار می‌شود.

وی افزود: در سال تحصیلی جاری در آموزش و پرورش خراسان رضوی در راستای توسعه و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت قریب به ۱۵۰ یادواره شهدا را در مدارس و ادارات آموزش و پرورش استان برگزار کردیم و از جمله طرح شهید پژوهی که یکی از طرح‌های خوب در این زمینه بود را در مدارس استان اجرایی کردیم و توفیقات بسیاری کسب شد و بطور نمونه فقط در یک مراسم حدود ۶۵ جلد کتاب را از آثار دانش آموزان رونمایی کردیم.

خدابنده تصریح کرد: در قرآن کریم آمده است که مردانی از مومنین هستند که بر عهد خود با خدا ثابت و استوار هستند و تا جایی بر این ثابت قدمی پیش می‌روند که در راه خدا به شهادت برسند و عده‌ای دیگری از این مومنین همچنان منتظرند تا در روزی که لازم باشد در راه خدا به شهادت برسند و این آیه مصداق دقیقی از شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم می‌باشد.

وی یادآور شد: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، فضیلت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، کمتر از شهادت نیست و قطعا کسانی که در این مسیر قدم برمی دارند تا یاد و خاطره شهدا را زنده نگه دارند آن‌ها نیز اجر شهادت را خواهند برد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: حدیث قدسی داریم به نقل از نبی مکرم اسلام(ص) که خداوند فرمود هرکس که من را جستجو کند قطعا من را پیدا خواهد کرد و هرکس که من را پیدا کرد من را خواهد شناخت و نسبت به من معرفت و عرفان پیدا می‌کند و هرکس که من را شناخت، من را دوست خواهد داشت و آن کس که مرا دوست داشت یقینا عاشق من می‌شود و هرکس عاشق من شود من نیز عاشق او می‌شوم و هرکس که من عاشق او شوم، جانش را از طریق شهادت می‌گیرم و هرکس را که من کشتم دیه اش بر من واجب می‌شود و بهای خون آن شهید را می‌پردازم.

خدابنده ادامه داد: در این حدیث عشق الهی و سیر و سلوک در چند قدم و گام ذکر شده است، اول اینکه خودمان باید بخواهیم که در این مسیر قرار بگیریم و شهادت یک امر کاملا اختیاری است، دوم تلاش و کوشش در جهت یافتن خداوند متعال و سوم شناخت خود و شناخت معرفت الهی است و سپس محبت ایجاد می‌شود و فرد عاشق خدا می‌شود و آن عشق فرد را به سمت شهادت می‌برد و آن فرد هیچ وقت از بین نخواهد رفت و دائما زنده است و در کنار ما قرار دارد.

وی بیان کرد: در حدیث دیگری حضرت رسول (ص) فرمودند بالاتر از هر نیکی، نیکی و خیر دیگری وجود دارد تا وقتی که مومنی در راه خدا به شهادت برسد و شهادت در راه خدا بالاترین فضیلت و نیکی است که نصیب شهدای والامقام شده است.

خدابنده در پایان گفت: با بازگویی خاطرات دوران دفاع مقدس و همچنین با یادآوری و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا هم در جوانان کشور شورآفرینی و انگیزه ایجاد می‌شود و هم برای دوستان انقلاب امید آفرین و برای دشمنان انقلاب بیم آفرین خواهیم بود و قطعا آینده کشور در دستان شما جوانان انقلاب اسلامی خواهد بود.

قابل ذکر است در پایان مراسم از خانواده‌ها و فرزندان معزز شهدای هشت سال دفاع مقدس و همچنین شهدای مدافع حرم تجلیل به عمل آمد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها