معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان گفت: هدف از اجرای طرح نگهداری همگانی فضای سبز بکار گیری ظرفیتهای موجود اما مغفول مانده سازمان برای نگهداری از سرمایه فضای سبز سپاه می باشد که به عنوان یک موجود زنده نیاز به مراقبت مضاعف دارد.
کد خبر: ۹۱۱۹۶۳۸
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۳

سرهنگ پاسدار عوضعلی فقیری، معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان، گفت: طرح نگهداری همگانی فضای سبز در سطوح مختلف مشاوره و کارشناسی، مدیریت و راهبری، اقدامات تخصصی و اقدامات عمومی در 6 رده سپاه سلمان تا کنون اجرا شده و در مابقی رده ها در حال اجرا می باشد، این طرح در سال جاری در باغ 33 هکتاری زیتون و ستاد سپاه سلمان با مشارکت و حضور کلیه کارکنان ومسئولین سپاه استان اجرا شده است.

وی افزود: هدف از اجرای طرح نگهداری همگانی فضای سبز بکار گیری ظرفیتهای موجود اما مغفول مانده سازمان برای نگهداری از سرمایه فضای سبز سپاه می باشد که به عنوان یک موجود زنده نیاز به مراقبت مضاعف دارد.

سرهنگ فقیری بیان کرد: صیانت از منابع آب، لازمه تداوم حیات-یک هفته درختکاری، یک عمرنگهداری-نگهداری فضای سبز، وظیفه همگانی از شعارهای طرح نگهداری همگانی فضای سبز است.

معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان، 80 هکتار را کل فضای سبز سپاه سلمان دانست و تصریح کرد: 34 هزار و 780 اصله نهال مثمر، 10هزار و 152 اصله نهال غیر مثمر در این ستاد کاشته شده است.

این مسئول  متراژ فضای سبز توسعه یافته را 3 هکتار، و متراژ فضای سبز و کاشت شده را 25 هکتار عنوان و خاطر نشان کرد: 11000متر طول آبیاری مکانیزه توسعه یافته است، 20 هکتار بهسازی آبیاری مکانیزه، 14500 لیتر در روز حجم کاهش مصرف ناشی از اجرا آبیاری مکانیزه، بوده است.

ارسال نظرات