خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه گفت: 100 صندوق قرض‌الحسنه با محوریت مساجد محلات در ارومیه راه اندازی می شود.
کد خبر: ۹۱۱۹۶۰۰
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵

 به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، کریم علی‌نژاد امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امروزه جهان اسلام برای کشورهای غربی اهمیت دارد اظهار کرد: کشورهای استعماری از زمانی که شعارهای انقلاب اسلامی را در تضاد با منافع خود دیدند، هزینه‌های بسیاری کرده و موانع بسیاری را در سر راه انقلاب اسلامی ایجاد کرده و دشمنی‌های خود را نیز علنی کردند و ابایی نیز از این مسئله ندارد.

وی با اشاره به اینکه دشمنان اسلام از 40 سال گذشته به دشمنی خود ادامه داده و از هیچ فعالیتی برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران دریغ نکردند تصریح کرد: آنها جنگ هشت ساله را بر ملت ایران تحمیل کرده و نیز دست به فتنه و تحریم اقتصادی کردند و هم‌اکنون نیز، روی به جنگ اقتصادی آورده‌اند و به دنبال منافع نداشته خود هستند.

اقدامات 40 ساله دشمنان بر علیه جمهوری اسلامی ایران شکست خورد

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه افزود: با وجود اینکه دشمنان انقلاب اسلامی تلاش بسیاری انجام دادند که جشن 40 سالگی انقلاب اسلامی برگزار نشود، اما در این چهل سال هر اقدامی که انجام دادند شکست خوردند و امید است که با هدایت‌های داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و پشتیبانی امت انقلابی، این راه تداوم داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید با تفکر و کار جهادی و انقلابی آرمان‌های انقلاب اسلامی ادامه یابد اظهار کرد: بی‌شک در شان امت انقلابی نیست که یک نفر کار جهادی انجام ندهد بنابراین در شرایط کنونی باید کارها را با تفکر جهادی ادامه داد.

بسیج سازندگی برای کمک به جامعه محروم گام برمی دارد

علی‌نژاد با اشاره به اینکه در جنگ اقتصادی دشمن، برخی اقشار جامعه آسیب می‌بینند بیان کرد: پس لازم است تا بسیج سازندگی در این راه گام برداشته و با کمک به جامعه محروم که وظیفه ذاتی خویش است عمل کند.

وی با بیان اینکه بسیج سازندگی سپاه شهدا در سالیان گذشته در زمینه محرومیت‌زدایی در مناطق کم‌برخوردار فعالیت کرده است افزود: برای مثال در راستای اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب اسلامی، همه وظیفه پوشیدن لباس رزم اقتصاد مقاومتی را داشته و باید به مبارزات خود ادامه دهند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه با اشاره به اینکه امسال 204 نفر مبلغ دو میلیارد تومان در عرصه‌های مختلف، از بسیج سازندگی سپاه ارومیه تسهیلات دریافت کرده‌اند بیان کرد: این تسهیلات در واحدهای پرورش قارچ خوراکی، دام سبک و سنگین، پرورش ماکیان، محصولات گلخانه‌ای، پرورش مرغ بومی، پرورش زنبور عسل، کاشت گیاهان دارویی و صنایع تبدیلی بوده است.

 100 صندوق قرض‌الحسنه با محوریت مسجد محله در ارومیه ایجاد می‌شود

 وی اظهار کرد: تاکنون 16 صندوق قرض‌الحسنه نیز با محوریت مسجد محله راه‌اندازی شد که به 100 صندوق افزایش می‌یابد بنابراین ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه کار تسهیل‌گیری برای ایجاد اشتغال را فراهم می‌کند.

علی‌نژاد با اشاره به اعزام گروه‌های جهادی به مدارس گفت: امسال 14 هزار نفر بسیجی در اردوهای بسیج سازندگی با محوریت مردم‌یاری و آموزشی و فرهنگی شرکت کردند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهدای استان در زمینه فرهنگی بیان کرد: فعالیت‌های فرهنگی به نام طرح«کرامت» با راه‌اندازی قرارگاه امام جواد(ع) در سه سطح مطالبه‌گری، فرهنگ‌سازی و پیشگیری انجام شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه افزود: همچنین تقویت نماز جمعه در مسجد و حسینیه‌ها، برگزاری مسابقات فرهنگی، برگزاری همایش‌های روشنگری، آموزش پیشگیری از اعتیاد، پاکسازی محلات، اعزام گروه‌های جهادی، آموزش پیشگیری از طلاق و نیز تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان از جمله برخی از فعالیت‌های فرهنگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه بوده است.

به گزارش خبرگزاری بسیج، در پایان خبرنگاران و اصحاب رسانه از پروژه‌های محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه بازدید کردند.

انتهای پیام

ارسال نظرات