رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی از تهیه بانک اطلاعاتی معتادین، خرده‌فروشان، پاتوق و محل‌های آلوده در این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۱۹۵۷۵
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ احمدرضا چگینی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان مرکزی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد از معتادان کشور متجاهرند، گفت: در حال حاضر ۶۴ هزار معتاد متجاهر در سطح کشور وجود دارد و طبق آمار ۷۳۰۰۰ مورد معتاد متجاهر دستگیرشده‌اند؛ این بدان معناست که بعضی ۲-۳ بار دستگیرشده و طبق قانون مجرم شناخته می‌شوند.

چگینی با تأکید بر اینکه در سال جاری ۶۶۶ تن انواع مواد مخدر در سطح کشور با رصد اطلاعاتی پلیس کشف‌شده است، اظهار کرد: بیش از ۷۰ تن مواد مخدر با استفاده از تجهیزات به روز همانند پهباد و بالگرد کشف‌شده است.

وی در خصوص ایجاد بانک اطلاعاتی معتادین استان مرکزی گفت: در حال تهیه بانک اطلاعاتی معتادین، خرده‌فروشان، پاتوق و محل‌های آلوده هستیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: به‌این‌ترتیب افراد مرتبط با مواد مخدر شناسنامه‌دار می‌شوند و مناطق نیز بر اساس بانک اطلاعاتی به‌راحتی رصد خواهند شد.

چگینی در خصوص کشفیات مواد مخدر استان بیان کرد: در سال جاری با ۱۱ درصد کاهش، ۳۶۸ کیلوگرم مواد مخدر استان کشف‌شده و در همین راستا لابراتواری نیز در استان شناسایی‌شده است.

وی افزود: این در حالی است که بنا به نوع مواد در بعضی موارد از جمله هروئین ۱۲۳ درصد و مورفین ۸۸ درصد افزایش کشف داشته‌ایم.

چگینی؛ گل را پرمصرف‌ترین مواد در سطح کشور عنوان کرد و گفت: گل با قیمتی معادل۷ میلیون تومان و با تبلیغات گسترده در فضای مجازی جز پرمصرف‌ترین مواد مخدر قرارگرفته که تبعات متعددی را به همراه دارد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان مرکزی افزود: تاکنون بیش از ۷۰۰ نوع مواد مخدر در سطح دنیا شناخته‌شده است.

رئیس مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی نبود مرکز اقامتی بهبودی بانوان در مناطق استان را از مشکلات این حوزه دانست و بیان کرد: بیشتر بانوان معتاد توسط خانواده‌ها به مراکز معرفی می‌شوند.

 

ارسال نظرات