خبرهای داغ:
نیروهای اطلاعات بسیج مردمی عراق در یک عملیات ضربتی موفق شدند یک فرمانده داعش را در شهرک کرکوک دستگیر کنند.
کد خبر: ۹۱۱۹۵۷۳
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج،‌ عملیات برای شناسایی و دستگیری هسته‌های خاموش گروهک تروریستی داعش در ماه‌های گذشته در مناطق مختلف استان کرکوک عراق دنبال شده و همچنان با محوریت نیروهای بسیج مردمی در جریان است.

بخش‌های غربی، مرکزی و جنوب غربی استان کرکوک که مناطق مهم و راهبردی مانند «الحویجه، البسل، الرشاد، عباسی، الکاظمیه، الریاض و مناطق مرزی با استان صلاح الدین» را در بر می‌گیرد کانون درگیری‌ها با عناصر مخفی داعش بوده است.

شهرک کرکوک هم منطقه‌ای دیگری به شمار می‌آید که محل اختفای برخی از سرکرده‌های گروهک تروریستی داعش است و نیروهای اطلاعات تیپ ۱۶ بسیج مردمی در جدیدترین عملیات خود توانستند یک شکار بزرگ کنند.

براساس اطلاعاتی که یک منبع میدانی در شهرک کرکوک در اختیار مشرق گذاشته است، نیروهای اطلاعات تیپ ۱۶ بسیج مردمی در این عملیات ضربتی و ویژه موفق شدند یکی از فرماندهان داعش را شناسایی و دستگیر کنند.

این فرمانده که از نخبگان گروهک تروریستی داعش محسوب می‌شود در ساخت مواد منفجره مهارت بسیار زیادی داشت و کسی نیست جز «نواف الدنو» که عملیات‌های تروریستی را در شهرک کرکوک علیه شهروندان و نیروهای امنیتی ترتیب می‌داد.

دستگیری این سرکرده میدانی و نخبه گروهک تروریستی داعش یک موفقیت قابل توجه برای نیروهای امنیتی عراق است چرا که شهر کرکوک یک گام دیگر به امنیت فراگیر نزدیک می‌شود و این موضوعی که مردم این شهر خواهان آن هستند.

به گزارش مشرق، از حدفاصل استان‌های کرکوک و نینوا خبر می‌رسد، نیروهای عراقی در حومه منطقه مهم «مخمور» مستقر شده‌اند و خود را برای انجام عملیات بزرگ علیه هسته‌های خاموش داعش آماده می‌کنند.


حمله هفته گذشته عناصر مخفی داعش به کاروان نیروهای تیپ ۱۵ بسیج مردمی و شهادت جمعی از رزمندگان باعث شد تا فرماندهان عراقی دستور عملیات را برای پاکسازی حومه منطقه مخمور صادر و رزمندگان را به این محور اعزام کنند.

در حال حاضر، گروهی دیگر از نیروهای عملیاتی نیز در نزدیکی ح ومه شمال غرب استان اربیل (اقلیم کردستان) در حال بررسی منطقه هستند تا از نفوذ عناصر مخفی داعش به مناطق تحت کنترل جلوگیری به عمل آورند.

نباید فراموش کرد که سال گذشته شمار زیادی از عناصر تروریستی داعش در جریان عملیات پاکسازی استان کرکوک به سمت اقلیم کردستان گریختند و از سوی نیروهای تحت فرمان مسعود بارزانی مورد حمایت قرار گرفتند.

به گفته منابع میدانی، تحرکات فعلی هسته‌های خاموش داعش در حومه منطقه مخمور برای نا امن کردن شمال غرب استان کرکوک، شمال استان صلاح الدین و جنوب استان نینوا.با پشتیبانی جمائت بارزانی صورت می‌گیرد و گفته شده حداقل ۵۰۰ تن از تروریست‌ها در جنوب غرب استان اربیل مستقر و امنیت آنان تأمین شده است.

یک منبع میدانی که از نزدیک تحولات میدانی را در حومه منطقه مخمور دنبال می‌کند به مشرق اعلام کرد: رزمندگان عراقی برای خشکاندن ریشه‌های داعش در حومه منطقه مخمور باید نفوذ خود را در مناطق مرزی استان اربیل از حدفاصل جنوب شرق استان نینوا تا شمال شرق استان صلاح الدین و شمال غرب استان کرکوک افزایش دهند.

این منبع میدانی خاطرنشان کرد: حومه مناطق «القیاره، الشرقاط، کاظمیه، البسل، الحویجه، القدس، عباسیو…» نقاطی به شمار می آیند که در اولویت پاکسازی از عناصر مخفی داعش قرار گرفته‌اند.

منطقه مخمور در جنوب استان اربیل از سمت غرب به منطقه القیاره در جنوب استان نینوا و از جنوب غرب به منطقه الشرقاط در شمال استان صلاح الدین و از جنوب به منطقه الحویجه در شمال غرب استان کرکوک متصل می‌شود و همین مسئله اهمیتش را چند برابر کرده است.

منبع: مشرق
ارسال نظرات
پر بیننده ها